[Rykte]Försläppta PS4or Brickade inom timmar / DOA

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Verkar som en del får en stöt av powerknappen...

Permalänk
Medlem

Går rykten om att PS4or blev saboterade på Foxconn.
http://www.neowin.net/news/foxconn-intern-claims-ps4-was-sabo...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

De skickade en miljon Ps4'or.. verkar vara få som klagar i jämförelse med det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

De skickade en miljon Ps4'or.. verkar vara få som klagar i jämförelse med det..

Jadå värkar vara en hel del, Men för att få en bild på det exakta antalet. Men om vi snackar 10k t.ex. så är detta bara 1% av de 1m som skickats ut, dvs riktigt många enheter men väldigt liten % sats ändå. Sony har sagt 0,4% men tror nog den är lite i underkant.

Dock 30%+ som sidor snackar om tror jag inte ett ord på, vart skulle dessa siffror komma på?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jadå värkar vara en hel del, Men för att få en bild på det exakta antalet. Men om vi snackar 10k t.ex. så är detta bara 1% av de 1m som skickats ut, dvs riktigt många enheter men väldigt liten % sats ändå. Sony har sagt 0,4% men tror nog den är lite i underkant.

Dock 30%+ som sidor snackar om tror jag inte ett ord på, vart skulle dessa siffror komma på?

antal betyg på amazon.
av någon anledning så tror vissa att ALLA som köper en konsol på Amazon betygsätter produkten på direkten.

ligger PS4 på en felprocent med under 2% (ca 20 000 PS4or) så är det riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Verkar som SONY har haft lite väl bråttom?

Det har MS också. Ingen har råd att missa julhandeln så man måste skeppa oavsett hur de fungerar. Därför de saknar en massa features nu i början. Man har helt enkelt inte hunnit med att få in dem i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jämfört med XBOX 360 så är det suveränt... dock ändå för mycket med tanke på tiden de har haft på sig.

Siffran angående defekta Xbox 360 är inte korrekta uppgifter utan är mer en uppskattning att ca 25% skulle vara defekta då de hade samma krets men en mycket mindre mängd faktisk gick sönder.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Siffran angående defekta Xbox 360 är inte korrekta uppgifter utan är mer en uppskattning att ca 25% skulle vara defekta då de hade samma krets men en mycket mindre mängd faktisk gick sönder.

Kan lova att ingen 360 som producerades första året är vid liv idag. Så dålig kvalitet hade de.
Själv så förbrukade jag 2 stycken och har nu en 3:e här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Siffran angående defekta Xbox 360 är inte korrekta uppgifter utan är mer en uppskattning att ca 25% skulle vara defekta då de hade samma krets men en mycket mindre mängd faktisk gick sönder.

snarare över 50%

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kan lova att ingen 360 som producerades första året är vid liv idag. Så dålig kvalitet hade de.
Själv så förbrukade jag 2 stycken och har nu en 3:e här hemma.

Jag har en fungerande PAL 360 med tillverkningsdatum 2005. Att lova något är ett starkt ord eftersom man kan ses som en lögnare när bluffen är synad

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Det jag tyckte gjorde det hela intressant att det var just de försläppta exen som många verkade ha problem med, särskilt i IGNs fall då jag anser att man borde haft bättre koll på dessa ex då de skickades i marknadsföringssyfte.

Inte för att jag stödjer "golden samples" prylen eller något sådant utan snarare att det är tråkigt för IGN och andra pre-release mottagare som fick dras med trasiga PS4or fram till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

allt under 3% på hemelektronik är väldigt bra
PS4 är inte en komponent, den består av tusentals komponenter

jag köper inga produkter åtminstone som har en felfrekvens på 3%, på tok för högt för mig. En hårddisk är inte heller en komponent, den består av flera komponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kan lova att ingen 360 som producerades första året är vid liv idag. Så dålig kvalitet hade de.
Själv så förbrukade jag 2 stycken och har nu en 3:e här hemma.

har en av de första Xbox360 som fortfarande lever ett gott liv, så det är nog lite att ta i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kan lova att ingen 360 som producerades första året är vid liv idag. Så dålig kvalitet hade de.
Själv så förbrukade jag 2 stycken och har nu en 3:e här hemma.

Jag stod i kö på releasenatten för min första 360, den rullar än. Aldrig haft problem, så passa dig vad du lovar

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro