QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson84:

Ska beställa från accessorieswhole och det får bli pixel perfect.

Men! Vad är skillnaden på de här två? Är det att den ena utöver dvi har displayport, hdm och d-sub?
Kommer jag ha någon nytta av det eller använder man sig bara av dvi när man klockar?
De kostar ju lika mycket så då kan man väl lika gärna köpa den med fler ingångar eller tänker jag fel? Verkar som de festa inte gör så.

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Glossy-P...

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-DPort-Pe...

Det är bara de modellerna som endast har DVI som går att överklocka. Köper du en med HDMI/DP så kan du inte överklocka.

Permalänk
Skrivet av era909:

Det är bara de modellerna som endast har DVI som går att överklocka. Köper du en med HDMI/DP så kan du inte överklocka.

Tack. Det var bra att veta.

Permalänk
Medlem

Så nu har min QNIX kommit. Inga döda pixlar men en del backlight bleed nere i högra hörnet. Men för det priset blir det inte bättre, riktigt nöjd!

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem

Beställde i måndags morse förra veckan. Hämtade ut den för ett par timmar sedan. Precis packat upp och är supernöjd. Inga döda pixlar, som utlovat.

Åkte på 550kr i tullavgift.

http://www.ebay.com/itm/New-QNIX-QX2710-LED-Evolution-2-27-25...

Permalänk
Medlem

Hej
Jag är sugen på den monitor. Kommer jag att kunna oc det???

http://www.ebay.com/itm/Achieva-Shimian-QH300-IPSMS-Edge-Pivo...

tack

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Inaktiv

Är de interna komponenterna i dessa skärmar b-klassat? Alltså sådant märken som Dell, Eizo mm kasserar när de går igenom kvalitetstestningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Är de interna komponenterna i dessa skärmar b-klassat? Alltså sådant märken som Dell, Eizo mm kasserar när de går igenom kvalitetstestningen?

Skulle inte tro att PCB och dylikt är B-klassat, anledningen brukar vara att själva panelen har "mindre defekter/avvikelser" som skadade/döda pixlar eller andra artifakter.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk

Min skärm kom idag och var deklarerad till $150, kommer det komma någon extra kostnad via brev som jag ska invänta eller liknande?
Kommer sälja denna ouppackad och allt och vill enbart gå break-even så därför jag vill veta om det kommer tillkomma någon extra kostnad via brev eller liknande?

Beställde från Red-Cap.

Edit: Den levererades av Fed-Ex rakt i min hand, hämtade inte ut den på Posten eller liknande.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Min skärm kom idag och var deklarerad till $150, kommer det komma någon extra kostnad via brev som jag ska invänta eller liknande?
Kommer sälja denna ouppackad och allt och vill enbart gå break-even så därför jag vill veta om det kommer tillkomma någon extra kostnad via brev eller liknande?

Beställde från Red-Cap.

Edit: Den levererades av Fed-Ex rakt i min hand, hämtade inte ut den på Posten eller liknande.

Borde bli under 300 i avgifter.

Permalänk
Medlem

Jag har blivit extremt intresserad i en av dessa skärmar.
Jag ser många klagomål angående foten på skärmen, är den verkligen helt värdelös som alla säger att den är?

Permalänk
Skrivet av era909:

Borde bli under 300 i avgifter.

Okej och detta kommer senare via brev då eller?
Iom. att inget kom direkt med skärmen.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Okej och detta kommer senare via brev då eller?
Iom. att inget kom direkt med skärmen.

Kom dagen efter för mig. Kolla innan i tråden för exakt summa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Jag ser många klagomål angående foten på skärmen, är den verkligen helt värdelös som alla säger att den är?

Jag använder den men det är ju inte det stadigaste jag har sett på en skärm.
Har du ett rejält bord så är det ingen fara skulle jag säga men jag själv kommer förmodligen att byta ut min till något bordmonterat (typ den som finns på kjell.com) nån gång framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Nej det tycker jag inte, jag håller inte på och vrider mina skärmar och då fungerar den alldeles utmärkt.

När det gäller tullavgifterna kan de komma 2-3 veckor efteråt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Nej det tycker jag inte, jag håller inte på och vrider mina skärmar och då fungerar den alldeles utmärkt.

När det gäller tullavgifterna kan de komma 2-3 veckor efteråt.

Okej tack.
Verkar variera från dagen efter till 2-3 veckor alltså.
Men 300kr räknat på $150 då är jag ändå i överkant eller?
Kan inte vänta 2-3v på fakturan har lite pengaproblem med CSN och vill absolut minst gå break-even på skärmen, 50kr +/- spelar ingen roll men helst 50kr plus om jag får välja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Okej tack.
Kan inte vänta 2-3v på fakturan har lite pengaproblem med CSN och vill absolut minst gå break-even på skärmen, 50kr +/- spelar ingen roll men helst 50kr plus om jag får välja.

Jag väntar fortfarande på min faktura 2 veckor efter att skärmen levererades till mig så det verkar variera kraftigt!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Ser gärna fler åsikter på 1440 i bf4 med 7970x2

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Okej tack.

341:- fick jag betala för 150-märkt skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwede86:

Okej tack.

Om jag räknar rätt så borde det bli runt 300 +/- 10 beroende på växelkurs.

Om du räknar med 350 så borde du iaf inte gå minus.

EDIT: Kimball verkar ha mer relevant info. Var ett tag sedan jag köpte min och den var märkt $200 (fick betala 358:- då.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Så nu har min QNIX kommit. Inga döda pixlar men en del backlight bleed nere i högra hörnet. Men för det priset blir det inte bättre, riktigt nöjd!

Öppnar du den så kommer du se att metallramen runt själva panelen är lite böjd just där blb:en finns, vilket gör att panelen också böjs och läcker ljus. Räta ut ramen med handkraft och sätt ihop allt så kommer det ha försvunnit helt.

Detta gäller säkert alla PLS- och IPS-skärmar.

Permalänk
Medlem

Fick min för 30min sedan. Testat den snabbt. Ingen blb eller pixelfel. Köpte en utan pixle perfect från AH.
Men kan man inte tilta fotstödet nått? Står lite för mkt bakåtlutat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabante:

Fick min för 30min sedan. Testat den snabbt. Ingen blb eller pixelfel. Köpte en utan pixle perfect från AH.
Men kan man inte tilta fotstödet nått? Står lite för mkt bakåtlutat.

Jo, men skruven som reglerar motståndet sitter hårt utav bara helvete från fabrik så man får ta i ordentligt för att justera vinkeln. Jag passade på att lossa lite på just den skruven när jag ändå tog isär skärmen för att justera blb:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t4rm:

Jo, men skruven som reglerar motståndet sitter hårt utav bara helvete från fabrik så man får ta i ordentligt för att justera vinkeln. Jag passade på att lossa lite på just den skruven när jag ändå tog isär skärmen för att justera blb:n.

Ok.
Så det är bara att trycka på "glas"delen åt ett håll (den som foten sitter på) ?

edit: det är e Qnix 2710. Tycker det ser ut som om allt är orubbligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t4rm:

Öppnar du den så kommer du se att metallramen runt själva panelen är lite böjd just där blb:en finns, vilket gör att panelen också böjs och läcker ljus. Räta ut ramen med handkraft och sätt ihop allt så kommer det ha försvunnit helt.

Detta gäller säkert alla PLS- och IPS-skärmar.

Är så rädd att det ska bli värre bara. Är det svårt att demontera ramen tro?

Visa signatur

Chassi: Ncase M2 | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | Kylare: Arctic
Arctic Liquid Freezer III 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: PowerColor Radeon RX 7900 XTX Hellhound | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF850 Platinum | SSD: Kingston Fury Renegade | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabante:

Ok.
Så det är bara att trycka på "glas"delen åt ett håll (den som foten sitter på) ?

edit: det är e Qnix 2710. Tycker det ser ut som om allt är orubbligt.

Titta på den plats där foten möter skärmen. Du vinklar själva skärmen, inte foten eller "glasdelen".

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag hämtat ut min skärm. Kopplade in den på jobbet då jag inte orkade vänta tills jag kommer hem
Efter en snabb koll verkar det inte vara några trasiga pixlar, minimalt med blb strax till höger om mitten i nedre delen av skärmen. Inget som stör så kommer inte göra nåt åt det.
Fick min 'tullavgift' igår på posten, 446:- med skärmen märkt $200 så precis som förväntat.
Ska hem och prova lite BF4 sen då med 7970 CF. Spännande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av t4rm:

Titta på den plats där foten möter skärmen. Du vinklar själva skärmen, inte foten eller "glasdelen".

Tack för hjälpen men..
Jag måste vara blåst, eller så sitter det stenhårt.
Försöker men känns som om skärmen ska knäckas sönder. Ser ingen skruv eller nått där heller.
Någon som vet om det finns bildbeskrivning eller video på någon som gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av cabante:

Tack för hjälpen men..
Jag måste vara blåst, eller så sitter det stenhårt.
Försöker men känns som om skärmen ska knäckas sönder. Ser ingen skruv eller nått där heller.
Någon som vet om det finns bildbeskrivning eller video på någon som gör det

Ja, det sitter stenhårt och känns som att skärmen ska knäckas - läskigt som fan. Antingen tar du i så att skärmen knakar och hoppas att inget går sönder, eller så skruvar du itu allt för att komma åt den skruven som reglerar hur hårt vinklingsmekanismen ska sitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t4rm:

Ja, det sitter stenhårt och känns som att skärmen ska knäckas - läskigt som fan. Antingen tar du i så att skärmen knakar och hoppas att inget går sönder, eller så skruvar du itu allt för att komma åt den skruven som reglerar hur hårt vinklingsmekanismen ska sitta.

Tack för hjälpen.
Jag vågar inte ta i mer tror jag
Får kanske skruva upp den då någon dag. just nu har jag tiltat upp den genom att lägga ett dvd-fodral under.

Btw, min klockar i 120Hz med medföljande kabel iaf. Inga artifakter/linjer. Däremot tycker jag det blir för mörkt då.
Testat några olika färdiga profiler, men ingen jag direkt gillat.

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-27-Matte-Qnix-QX2710-Ev...

Vad tycker ni om den skärmen? Det verkar vara pixel perfect till bra pris. Eventuellt väldigt dum fråga men jag undrar ifall den har en sådan där DVI som klarar 120 hz?

Tack för svar!

Visa signatur

NZXT Phantom 530 | Corsair AX 760W | MSI Z87-S02 INET EDITION | Corsair 16GB 1600MHz | I7 4770k @ 4,5GHz | Corsair H110 (2x Akasa viper) | Samsung SSD EVO 250GB | 1TB WesternDigital Green | Qnix QX2710 @ 120Hz | EVGA 780 TI SC