Köpråd - In-ear hörlurar? (Starta inte en ny tråd, fråga här istället)

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Onekligen ett riktigt bra pris för att vara en uppföljare, jag vill dock inte ha sladden runt örat som man verkar vara tvungen att ha med de där

Just nu ser det ut som att det står mellan:

Soundmagic E10
och
Soundmagic E10M

Den stora frågan är, vad är skillnaden?

Jojo, jag var skeptisk till det först men gillade det sen De kanske är gjorda för att ha runt öronen men man kan ha som "vanligt" ändå utan att det känns allt för konstigt, iaf om man sätter vänster i höger och höger i vänster xD E10 är säkert också riktigt trevliga

Vad jag kan se så har E10M volymkontroll och mikrofon så de är väl ett headset.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

1. Musiksmak?
Skall funka till allt

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Inte vass diskant

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone 5

4. Hur kommer du använda dom?
På tåget.

5. Budget?
under 1000kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Ja, motsvarande som finns på Iphones standard headset.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1406702

7. Annat som är viktigt att veta?
Vill ha bästa möjliga isolering mot omvärden.

Permalänk
Skrivet av niklasmagnus:

1. Musiksmak?
Skall funka till allt

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Inte vass diskant

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone 5

4. Hur kommer du använda dom?
På tåget.

5. Budget?
under 1000kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Ja, motsvarande som finns på Iphones standard headset.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1406702

7. Annat som är viktigt att veta?
Vill ha bästa möjliga isolering mot omvärden.

Ingen som har några tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av niklasmagnus:

Ingen som har några tips?

Eph-100 men dom saknar mic tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
I allmänhet bastung elektronisk musik. Trap, dubstep, house, electro, DnB...

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Tung bas och klar diskant. Har tidigare haft a-Jays Three och är helt förälskad i ljudet i dem, så en lur som låter som dem är jag ute efter.

3. Hur kommer du driva dom?
iPhone 4.

4. Hur kommer du använda dom?
Bussen, skolan, gymmet.

5. Budget?
Helst 600 kr eller under. Absolut max 700 kr.

6. Önskas Mic & fjärr?
Ingenting – bara hörlurar.

7. Annat som är viktigt att veta?
Relativt små hörselgånger (använde alltid minsta storleken på mina Jays-lurar).

Efter att mina a-Jays gick sönder för sjätte gången – på samma sätt: ljudet i ena hörluren helt plötsligt bara slutar fungera – var jag trött på att de alltid gick sönder, så jag köpte ett par Sennheiser CX-400-II Precision istället, och blev ordentligt besviken. Jämfört med mina a-Jays är det oerhört svag bas och det känns som att diskanten är lite dämpad. Skulle jag kunna byta hörlurarna nu skulle jag byta tillbaka till a-Jays Three, om jag inte hittar något annat som håller bättre.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Hip-hop

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra ljud, djup bas

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone & Spotify

4. Hur kommer du använda dom?
jobbet, bussen, gymmet, joggingrundan osv

5. Budget?
1-1000

6. Önskas Mic & fjärr?
inte nödvädigt

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har idag Iphones nya lurar, jag är nöjd med dem men skulle vilja ha några som är bättre! Jag kan inte ha några in-ear lurar då de ALLTID trillar ur. Finns det några lurar som inte är in-ear eller semi in-ear som iPhones egna lurar som är värda att köpa?

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaq:

1. Musiksmak?
I allmänhet bastung elektronisk musik. Trap, dubstep, house, electro, DnB...

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Tung bas och klar diskant. Har tidigare haft a-Jays Three och är helt förälskad i ljudet i dem, så en lur som låter som dem är jag ute efter.

3. Hur kommer du driva dom?
iPhone 4.

4. Hur kommer du använda dom?
Bussen, skolan, gymmet.

5. Budget?
Helst 600 kr eller under. Absolut max 700 kr.

6. Önskas Mic & fjärr?
Ingenting – bara hörlurar.

7. Annat som är viktigt att veta?
Relativt små hörselgånger (använde alltid minsta storleken på mina Jays-lurar).

Efter att mina a-Jays gick sönder för sjätte gången – på samma sätt: ljudet i ena hörluren helt plötsligt bara slutar fungera – var jag trött på att de alltid gick sönder, så jag köpte ett par Sennheiser CX-400-II Precision istället, och blev ordentligt besviken. Jämfört med mina a-Jays är det oerhört svag bas och det känns som att diskanten är lite dämpad. Skulle jag kunna byta hörlurarna nu skulle jag byta tillbaka till a-Jays Three, om jag inte hittar något annat som håller bättre.

Xears N3, lite väl stora dock och kan se löjligt ut om man har Di-flang proppar iom att de sticker ut då. Skulle kunna säga TD4:na med men de har inte det bästa mellanregistret.

Skrivet av wtorsler:

1. Musiksmak?
Hip-hop

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra ljud, djup bas

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone & Spotify

4. Hur kommer du använda dom?
jobbet, bussen, gymmet, joggingrundan osv

5. Budget?
1-1000

6. Önskas Mic & fjärr?
inte nödvädigt

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har idag Iphones nya lurar, jag är nöjd med dem men skulle vilja ha några som är bättre! Jag kan inte ha några in-ear lurar då de ALLTID trillar ur. Finns det några lurar som inte är in-ear eller semi in-ear som iPhones egna lurar som är värda att köpa?

JVC HA-FX1X ska ha väldigt djup och punchig bas, har inte testat dem själv dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Xears N3, lite väl stora dock och kan se löjligt ut om man har Di-flang proppar iom att de sticker ut då. Skulle kunna säga TD4:na med men de har inte det bästa mellanregistret.

Vad är Xears N3 för några lurar? Hittade ingenting som helst på Prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaq:

Vad är Xears N3 för några lurar? Hittade ingenting som helst på Prisjakt.

Förstår inte riktigt frågan. Det är in ears såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Förstår inte riktigt frågan. Det är in ears såklart

Dåligt ställd fråga, ursäkta. Jag menar typ pris, försäljningsställe, är det något känt märke, omdömen osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaq:

Dåligt ställd fråga, ursäkta. Jag menar typ pris, försäljningsställe, är det något känt märke, omdömen osv?

Aha, mjo det e ett bra märke. Säljs på xears.com, tysk hemsida, bra kundservice. Använd rabatt koden KLANGFUZZIS. Ang omdömen kan du bara kolla in head-fi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Aha, mjo det e ett bra märke. Säljs på xears.com, tysk hemsida, bra kundservice. Använd rabatt koden KLANGFUZZIS. Ang omdömen kan du bara kolla in head-fi.

Jag kollade lite på Head-Fi för att se vad de tyckte om Xears, och de verkade i allmänhet gilla deras hörlurar. Dock såg jag också lite klagomål på kvaliteten på lurarna, och det var användare som påstod att deras lurar gått sönder efter 6 månader. Med tanke på mina tidigare erfarenheter med Jays är det något jag gärna skulle slippa...

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Jag lyssnar på ganska blandad musik, men det blir väl mest bas-rika låtar, så ett v-format register skulle vara ok!

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Som sagt brukar jag lyssna på ganska bas-rika låtar, och därmed är det väl bra om det är ganska responsiv bas. Ljudet behöver inte vara neutralt utan får gärna vara lite punchy så att säga.

3. Hur kommer du driva dom?
Jag kommer förmodligen använda min mobil som ljudkälla, jag har även en FiiO E5 om det behövs.

4. Hur kommer du använda dom?
Jag kommer använda dom när jag cyklar, är i skolan, gymmar och joggar.

5. Budget?
Från 800-1200 :- max

6. Önskas Mic & fjärr?
Det skulle vara ett stort plus om man inte gör det på bekostnad av ljudkvalité.

7. Annat som är viktigt att veta?
Det skulle väl vara bra om dom såg bra ut, men annars är jag öppen för alla förslag!
Tack på förhand!

Visa signatur

|Razer blade 15 Advanced 2018 |

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

1. Musiksmak?
House!

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, hellre för mycket än för lite.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefunken, iPhone 4s (Spotify enbart).

4. Hur kommer du använda dom?
I princip enbart på >Bussen<, Tåget & vägen mellan tåget och bussen.

5. Budget?
450-800:- , 800 är dock en extrem smärtgräns och behöver rejäla argument för att köpas för så helst billigare

6. Önskas Mic & fjärr?
Nope, inget krimskrams behövs.
Jag kommer inte störa min på om det finns men det är ljudet jag köper lurarna för.

7. Annat som är viktigt att veta?
Har normala öron & behöver ej vara snygga.
Jag kan tänka mig att beställa från pålitliga sidor utomlands ifrån så som Amazon.co.uk.
Jag har övervägt ATH-M50 men jag vill ha in-ear.

Tack på förhand!

Skrev inlägget ovan för ett tag sedan men har fortfarande inte hittat några vettiga lurar, finns det några riktiga fynd på CDON's hörlursrea? (25% på nästan alla hörlurar via Facebook, inte 20% som det står på CDON)

Har själv hittat dessa:

Soundmagic E10 - 242 kr

JVC HA-FXC51B-E - 374 kr

XTZ EarPhone-12 - 411 kr

SOL REPUBLIC Amps In-ear - 442 kr

Soul By Ludacris SL49 - 450 kr

Philips Fidelio S1 - 600kr

Audio-Technica ATH-CKS90i - 670 kr

Har räknat bort 25% på lurarna ovan, är något par av dem vettiga?

De två sistnämnda är i dyraste laget, en budget en bit under 500 hade varit väldigt trevligt, om ingenting finns nu så väntar jag fasen till höstreorna

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Electro house

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra tryck i basen.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefon, Nexus 4.

4. Hur kommer du använda dom?
Bussen, gymmet.

5. Budget?
300-400.

6. Önskas Mic & fjärr?
Ingen mic, ingen volymkontroll.

7. Annat som är viktigt att veta?
Nope.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Hiphop, Rock, Dubstep. Sådant som fungerar på gymmet med andra ord.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Basen, den ska vara stark men ändå inte dränka resterande ljud.

3. Hur kommer du driva dem?
Telefonen, Nokia Lumia 920.

4. Hur kommer du använda dem?
Gymmet, jogging och bussen.

5. Budget?
Max 1 200kr.

6. Önskas Mic & fjärr?
Helt klart ett plus, dock inget krav. Ska fungera till Lumia 920.

7. Annat som är viktigt att veta?
Vill ha viss ljuddämpning, vill dock kunna höra en motorsåg mot bakhuvudet ;). Svett-tåliga är självklart en bonus!

Ha hitintills kollat på:
Bose SIE2- 1 100kr. Ingår även armband för spelare.
Bose MIE2- 1000kr
Yamaha EPH-100- 1000kr

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

1. Musiksmak?
Electro house

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra tryck i basen.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefon, Nexus 4.

4. Hur kommer du använda dom?
Bussen, gymmet.

5. Budget?
300-400.

6. Önskas Mic & fjärr?
Ingen mic, ingen volymkontroll.

7. Annat som är viktigt att veta?
Nope.

SoundMagic E10 280 sek.
SoundMAGIC E30 390 sek.
Philips SHE9700 390 sek.
Denon AH-C360 350 sek.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Väldigt blandat. Lyssnar på allt.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Jag vill ha ett klart och "brett" ljud, basen är inte jätteviktig...(men det skall vara lagom med bas)

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone

4. Hur kommer du använda dom?
Jobbet

5. Budget?
max 400 kr

6. Önskas Mic & fjärr?

Nej, spelar ingen roll

7. Annat som är viktigt att veta?
Bekväma, Har kikat på Soundmagic e10 och Sony MDR-XB30EX...vet inte riktigt hur ljudet är på dessa bara...

Permalänk
Fyndjägare

Nytt test av In-ears hos Ljud & Bild.

- AKG K375
- Beats by Dr Dre urBeats
- Harman Kardon NI
- Nocs NS600 Crush
- Philips Fidelio S2 - Bäst i test
- Sennheiser CX 890i
- SOL Republic Amps HD - Särskilt rekommenderad
- Thinksound TS02 + mic - Bästa köp

http://www.ljudochbild.se/test/8-in-ear-horlurar

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av pada:

1. Musiksmak?
Väldigt blandat. Lyssnar på allt.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Jag vill ha ett klart och "brett" ljud, basen är inte jätteviktig...(men det skall vara lagom med bas)

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone

4. Hur kommer du använda dom?
Jobbet

5. Budget?
max 400 kr

6. Önskas Mic & fjärr?

Nej, spelar ingen roll

7. Annat som är viktigt att veta?
Bekväma, Har kikat på Soundmagic e10 och Sony MDR-XB30EX...vet inte riktigt hur ljudet är på dessa bara...

XB30 är Extra Bass hörlurar. Soundmagic kan nog vara ett bättre alternativ om du inte vill ha apmycket bas.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?

Lyssnar verkligen på allt möjligt, så all-around är det som gäller här.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?

Vill ha ett rikt och fylligt men ändå klart ljud, bra bas men inte på bekostnad av resten av registren.

3. Hur kommer du driva dom?

Telefon, Sony xperia z1 är planen. Har dock en iphone 4 nu som om dom funkar till den också så vore det fint. Dock ingen prio på det alls.

4. Hur kommer du använda dom?

Lite överallt, dom får gärna va hyffsade på att stänga ute oljud.
Ljudkvalitéten kommer dock före.

5. Budget?

Hade tänkt mig runt 1000kr, men finns det ett perfekt par för mig som kostar 1200 så är inte det något hinder.

6. Önskas Mic & fjärr?

Det vore fint om det fanns en mic så jag kunde prata i telefon med dom på en andriod. Fjärr vore också kul men inget krav

7. Annat som är viktigt att veta?

Dom får gärna vara ganska stryktåliga. Och dom får gärna se ok ut också.

Permalänk

1. Musiksmak
Kendrick Lamar, Trainspotters, Academics, hiphop överlag.

2.
Basen skall ha ett övertag men även leverera på övriga fronter.

3.
Kommer använda dom till telefonen.

4.
Skolan, på bussen och gymmet.

5.
~800

6.
Inte nödvändigt/Spelar ingen roll.

7.
Viktigt att dom är estetiskt tilltalande, tidigare varit inne på Sol Republic Amps Hd. Kan beställa båda från sverige och utomlands.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Redstripe:

1. Musiksmak
Kendrick Lamar, Trainspotters, Academics, hiphop överlag.

2.
Basen skall ha ett övertag men även leverera på övriga fronter.

3.
Kommer använda dom till telefonen.

4.
Skolan, på bussen och gymmet.

5.
~800

6.
Inte nödvändigt/Spelar ingen roll.

7.
Viktigt att dom är estetiskt tilltalande, tidigare varit inne på Sol Republic Amps Hd. Kan beställa båda från sverige och utomlands.

Men var Sol struken från listan? 700kr från UK. Verkar ju vara en hiphoplur. Kendrick Lamar skär ju sönder trumhinnorna med fel lurar

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008DWIFP4/ref=s9_simh_gw_...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Skullcandy 50/50 / Skullcandy Heavy Metal har jag själv använt på gym/löpträning och det är rätt bra drag i dem kan jag lova, om man föredrar lite djupare bas så passar dessa som handen i handsken, och till ett pris mellan 399-800kr. Köpte själv senaste Heavy Metal versionen och är riktigt nöjd, vill man lyssna på klassisk musik är dem kanske inte optimala, men man brukar som sagt undvika den typen av genre när man tränar!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Men var Sol struken från listan? 700kr från UK. Verkar ju vara en hiphoplur. Kendrick Lamar skär ju sönder trumhinnorna med fel lurar

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008DWIFP4/ref=s9_simh_gw_...

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe

Satan vad klantigt att jag inte kollade amazon! Tack för tipset, får bli en beställning pronto!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Redstripe:

Hehe

Satan vad klantigt att jag inte kollade amazon! Tack för tipset, får bli en beställning pronto!

Kul. Skriv en rad sen om det blir dessa. Har inte hört dom själv och nyfiken på hur de låter.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?

Väldig variation på mitt lyssnande, har dock ett par HD650 som används för det mesta. Blir mest podcasts på telefonen.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?

Klart ljud med ok bas. Blir mest för podcasts, samtal och allround lyssnande då och då.

3. Hur kommer du driva dom?

Nexus 5. Har en fiio e6 liggandes jag skulle kunna ta med mig och använda vid behov.

4. Hur kommer du använda dom?

Ute med hunden, diverse arbete hemma, kanske löpning. Inomhus hemma eller på kontor.

5. Budget?

I princip så billigt som möjligt utan att ljudet är helt kasst.

6. Önskas Mic & fjärr?

Ja. Tycker att det är behändigt att ha, när man väl behöver det.

7. Annat som är viktigt att veta?

Vill inte slösa för mycket pengar på ett par lurar till telefonen. Har som sagt redan bra lurar för när jag lyssnar på musik hemma.

Ögnat igenom lite snabbt vad som finns på diverse kedjor och hittade "Jays a-Jays One+", vilka verkar vara helt ok. Någon som har åsikter kring dessa eller som kan hitta några bättre?

Permalänk

1. Musiksmak?
Allt från Dubstep,House till Country.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra bas och bra ljud i huvud taget.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefon (LG G2)

4. Hur kommer du använda dom?
För det mesta på skolan och när jag går till skolan. Men troligen hemma också.

5. Budget?
Skulle gissa runt 1000 lappen.

6. Önskas Mic & fjärr?
(iPhone/Android/Windows Phone eller annat?

7. Annat som är viktigt att veta?
Hållbara, isolera bra och det ska helst vara så att sladden går runt nacken.

Jag har Audio Technica ATH-M50 nu men jag funderar på att lämna tillbaka dom och köpa ett par bra in-ear istället. Tycker att ATH-M50 läker lite för mycket ljud för att jag ska ha med mig den till skolan. Tack