Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Jisses vad folk har svårt för att följa regler........

Helt otroligt, jag finner fanimej inte ord för nonchalansen!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilstallione:

Helt otroligt, jag finner fanimej inte ord för nonchalansen!

Nä verkligen inte, det borde vara nackskott på sånt asså.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jisses vad folk har svårt för att följa regler........

Utan konsekvenser kommer aldrig någon att lära sig heller.... Jag har slutat prenumerera på tråden för det är ingen ide längre. Visst, vissa tips är bra men dom drunknar i 9/10 inlägg som bara är billigast på prisjakt mm, inget fynd.

Skulle det stå i första inlägget "1 månad automatisk ban för felaktiga poster i tråden" skulle vi nog slippa en hel del onödiga posts skulle jag tro...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dunder:

Nä verkligen inte, det borde vara nackskott på sånt asså.

Jag vet inte om det är rätt metod däremot är det oerhört nonchalant mot oss som följer tråden för tips och framför allt ännu mer nonchalant mot oss som städar i hopp om en trevlig tråd. Så roligt är det inte att behöva sitta och redigera bort inlägg dag ut och dag in.
Att ta bort enstaka inlägg som skrivits av misstag eller liknande har jag inga problem med men detta är bara för mycket.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilstallione:

Jag vet inte om det är rätt metod däremot är det oerhört nonchalant mot oss som följer tråden för tips och framför allt ännu mer nonchalant mot oss som städar i hopp om en trevlig tråd. Så roligt är det inte att behöva sitta och redigera bort inlägg dag ut och dag in.
Att ta bort enstaka inlägg som skrivits av misstag eller liknande har jag inga problem med men detta är bara för mycket.

Nej, jag trodde du drev med mig, varav jag drev vidare

Nackskott kanske är att att ta i, men någon veckas avstängning från forumet (man kanske kan stänga av medlemmen från tråden, om det är för hårt med hela forumet?) skulle inte vara helt fel, som många påpekat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Almtom:

Någon som har tidigare erfarenhet av denna mus? Har läst tidigare om kvalitétsbrister & dålig sladd?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Superlight: Ville bara tacka för tipset om bioshock triple packet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jonssown:

Någon som har tidigare erfarenhet av denna mus? Har läst tidigare om kvalitétsbrister & dålig sladd?

Jag köpte en, gav den en ordentlig chans men trots att jag testade med 7 olika musmattor så var jag jäkligt missnöjd med precisionen så det blev retur. Svårt att säga om det bara var ett dålig exemplar men kan inte rekommendera den, trots betydligt trevligare pris nu.

Hållt mig till min Deathadder 2013 sedan dess. Edit: Som jag är nöjd med förutom Razer Synapse-skräpet.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daemon:

Jag köpte en, gav den en ordentlig chans men trots att jag testade med 7 olika musmattor så var jag jäkligt missnöjd med precisionen så det blev retur. Svårt att säga om det bara var ett dålig exemplar men kan inte rekommendera den, trots betydligt trevligare pris nu.

Hållt mig till min Deathadder 2013 sedan dess.

Då tar jag det säkra före det osäkra och låter bli. Tack för informationen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Keeper of Traditions

Med mängden steam- och andra spelerbjudanden som figurerar i fyndtråden nu så antar jag att de anses vara okej?

Den hetlevrade diskussionen kring huruvida de ska ligga kvar här eller flyttas till digitala erbjudanden-tråden har alltså lagt sig?

EDIT: Sorry för att jag råkade lägga inlägget i fel tråd först!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, inget beslut taget mig veterligen.

För min del har tråden tappat sitt värde generellt sätt, det är inte fynd som postas längre utan samma skit som vi alla får i mailen som spammas vidare i tråden.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Nja, inget beslut taget mig veterligen.

För min del har tråden tappat sitt värde generellt sätt, det är inte fynd som postas längre utan samma skit som vi alla får i mailen som spammas vidare i tråden.

instämmer, ofta är det inte ens fynd, utan liknar mera någon sorts reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Nja, inget beslut taget mig veterligen.

För min del har tråden tappat sitt värde generellt sätt, det är inte fynd som postas längre utan samma skit som vi alla får i mailen som spammas vidare i tråden.

Ja tyvärr har tråden blivit rätt sunkig.

Ont om fynd är det gott om.

Permalänk

Fynd eller ej, men väl en ok rabattkod på CDON som jag själv använde. 100kr rabatt vid köp av film, spel och musik för 300 kr. Gäller idag.
http://cdon.se/facebook-kampanj_vecka_47/?utm_source=facebook...

Finns även en annan kod hos CDON som skall gälla tills idag, 50kr rabatt vid köp för minst 100kr, HmfaF3M78. En hel del grejer är fraktfria också, så det kan ju bli rätt bra.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag köpte en, gav den en ordentlig chans men trots att jag testade med 7 olika musmattor så var jag jäkligt missnöjd med precisionen så det blev retur. Svårt att säga om det bara var ett dålig exemplar men kan inte rekommendera den, trots betydligt trevligare pris nu.

testat Func Surface 1030 ? hade liknande besvär men deras musmatta löste problemet, sedan finns det en nyare och bättre firmware .

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AdAm25:

testat Func Surface 1030 ? hade liknande besvär men deras musmatta löste problemet, sedan finns det en nyare och bättre firmware .

Japp, testade även med den.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Köpte precis gta v till ps3 för 397kr med den där 100kr koden! Tusen tack för tipset!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad var det som ansågs vara fynd med detta?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Nja, inget beslut taget mig veterligen.

För min del har tråden tappat sitt värde generellt sätt, det är inte fynd som postas längre utan samma skit som vi alla får i mailen som spammas vidare i tråden.

Tycker tråden e bra. Vill se fler tips om allt möjligt där.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilstallione:

Vad var det som ansågs vara fynd med detta?

Kollar man prisjakt så ser man snabbt att det inte är något fynd

Sen att CDON tycker att 5700 är normalpriset istället för dryga 4000 är en annan diskussion...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Helt otroligt, jag finner fanimej inte ord för nonchalansen!

Är det samma människor som fortsätter att skriva i tråden efter att de fått en tillsägelse, eller är det hela tiden nya medlemmar? Om det är det senare så handlar det inte om nonchalans, utan om att det inte tydligt framgår att kommentarer ska tas i en annan tråd.
Att trådens namn tydligt talar om vad som är tillåtet räcker bevisligen inte. Det finns fortfarande en skara människor som "glömmer bort" trådens syfte när de ser ett tips som de vill diskutera.
Att helt få bort detta beteende är nog omöjligt, men man kan göra lite mer för att förebygga det.
Om man skulle modifiera post-funktionen och t.ex. ha två stycken "skicka svar"-knappar med namn som "Detta är en fråga"(som lägger inlägget i diskussionstråden) och "Detta är ett tips" med en pop-up för den sistnämnda där man får en Ja/Nej fråga, så tror jag att man skulle få bort inläggen från de som inte hittar/förstår var de ska lägga sina frågor.
En sådan åtgärd kanske dock inte är möjlig då man behöver ändra i koden för sidan?

Permalänk
Medlem

Tydligen SJUUUUKT svårt att läsa fem inlägg bakåt när man postar i fyndtråden.. *stööööön*

Skrivet av MuffinManxD:

Förvisso positivt att detta ÄR ett fynd och är 300-400 kr billigare än närmaste konkurrent till skillnad mot 75% av inläggen på senaste sidan.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Tydligen SJUUUUKT svårt att läsa fem inlägg bakåt när man postar i fyndtråden.. *stööööön*

Förvisso positivt att detta ÄR ett fynd och är 300-400 kr billigare än närmaste konkurrent till skillnad mot 75% av inläggen på senaste sidan.

Varför får jag citat av detta, typ 2/10 gånger när någon citerar ifrån tips tråden får jag citat fast det inte är något jag skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Varför får jag citat av detta, typ 2/10 gånger när någon citerar ifrån tips tråden får jag citat fast det inte är något jag skrivit.

Det är en konspiration, vi lägger alla in ett tomt citat med ditt namn för att irritera..

Skämt åsido, har faktiskt hänt mig någon enstaka gång också men nu var det länge sedan. Kan det vara så att Dustins produktnummer i URL:en (t.ex.) är det som förvillar citatsystemet?

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Tydligen SJUUUUKT svårt att läsa fem inlägg bakåt när man postar i fyndtråden.. *stööööön*

Förvisso positivt att detta ÄR ett fynd och är 300-400 kr billigare än närmaste konkurrent till skillnad mot 75% av inläggen på senaste sidan.

Det där är i för sig ingen bra måttstock för fynd. IMHO tycker jag ett fynd i alla fall måste ha ett 30 % lägre pris än vad produkten som lägst vanligtvis kostat (i snitt) under en längre tidsperiod. På exempelvis prisjakt kan man se sånt. Givetvis bör det även vara en eftertraktad/bra produkt, vilket den kan vara i olika avseenden.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JimmieSan:

Varför får jag citat av detta, typ 2/10 gånger när någon citerar ifrån tips tråden får jag citat fast det inte är något jag skrivit.

Det kanske kan hända om man klickar "citera flera" men sen tar bort ditt citat när man skriver inlägget?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp123:

Det där är i för sig ingen bra måttstock för fynd. IMHO tycker jag ett fynd i alla fall måste ha ett 30 % lägre pris än vad produkten som lägst vanligtvis kostat (i snitt) under en längre tidsperiod. På exempelvis prisjakt kan man se sånt. Givetvis bör det även vara en eftertraktad/bra produkt, vilket den kan vara i olika avseenden.

Då har vi olika definition på fynd - 25 eller 30 förresten - vilken skillnad..

På en Ipad Air t.ex. tycker jag snudd på 10% är ett fynd eftersom de normalt inte är rabatterade överhuvudtaget. (Som denna helg på Electroworld där den kostar 7220 istälelt för normala lite över 8 - för mig var det ett rent kap.. )

Sunt förnuft och hellre för många "fynd" där rabatten är 20% än att man missar dylikt. Samma gäller för mig när vissa butiker kör 100-200 kr rabatt på specifika produkter där det KAN betyda en riktigt bra rabatt.

Klart mer irriterande när folk bara länkar till Kompletts och Dustins helgkampanjer som oftast suger eller bara när en disk råkar vara billigast på prisjakt med 10 kr marginal.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Då har vi olika definition på fynd - 25 eller 30 förresten - vilken skillnad..

På en Ipad Air t.ex. tycker jag snudd på 10% är ett fynd eftersom de normalt inte är rabatterade överhuvudtaget. (Som denna helg på Electroworld där den kostar 7220 istälelt för normala lite över 8 - för mig var det ett rent kap.. )

Sunt förnuft och hellre för många "fynd" där rabatten är 20% än att man missar dylikt. Samma gäller för mig när vissa butiker kör 100-200 kr rabatt på specifika produkter där det KAN betyda en riktigt bra rabatt.

Klart mer irriterande när folk bara länkar till Kompletts och Dustins helgkampanjer som oftast suger eller bara när en disk råkar vara billigast på prisjakt med 10 kr marginal.

Du missar min poäng lite. Jag kan hålla med om att t o m 10 % kan vara ett fynd på vissa dyra produkter, men det viktiga är vad vi räknar som normalpris. D v s det pris vi jämför med. 10 % billigare än de andra butikerna på prisjakt just nu är inte ett bra mått eftersom alla butiker byter pris lite då och då. Titta istället på prisjakt "prisutvecklingsgraf" för att se vad produkten som lägst brukar kosta

T e x Ipad Air 4g 128 GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2299817

Men visst, inte detta system är vattentätt heller eftersom de lägsta priserna kan ha registrerats från oseriösa butiker eller rent av demoexemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Dustinhome har weekendrush med bland annat

Audio Technica ATH-M50S 899kr
http://www.dustinhome.se/product/5010655432/audio-technica-at...

Står att det är en beställningsvara, någon som vet hur man ser när det kommer in?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Står att det är en beställningsvara, någon som vet hur man ser när det kommer in?

Skulle kunna testa http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/4...
Men är nog inte så troligt att de skulle svara idag och weekend rush är ju snart slut..