Vad är denna laptop värd?! Någon som vet?

Permalänk

Vad är denna laptop värd?! Någon som vet?

Hej!

Har en gammal laptop som jag nu vill sälja, undrar då vad jag kan få för den, och om jag kan få något annat roligt för priset av denna :)?

Det är en HP Elitebook 8560w och kostar ny 25.999kr, men de va ju ett litet tag sedan
Jättetacksam för samtliga svar! Behöver all hjälp jag kan få då jag inte har en ANING om vad denna kan gå för.

Mvh Alex

http://h20386.www2.hp.com/SwedenStore/Product.aspx?pdetail=P1...

Förlåt! Glömde specsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Hej!

Har en gammal laptop som jag nu vill sälja, undrar då vad jag kan få för den, och om jag kan få något annat roligt för priset av denna :)?

Det är en HP Elitebook 8560w och kostar ny 25.999kr, men de va ju ett litet tag sedan
Jättetacksam för samtliga svar! Behöver all hjälp jag kan få då jag inte har en ANING om vad denna kan gå för.

Mvh Alex

Vad är det för specs på den?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Operativsystem Äkta Windows® 7 Professional 64
Processor Intel® Core™ i7-2630QM (2,00 GHz, 6 MB L3-cache)

Minne[ - ]Minne, standard 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM
Minnesplatser 4 SODIMM

informationslagring[ - ]Hårddisk 500 GB 7200 rpm SATA II
Optisk enhet DVD+/-RW SuperMulti DL

Grafik[ - ]Bildskärm 39,6 cm (15,6-tums) LED-bakgrundsbelyst FHD WVA antireflex (1920 x 1080)
Grafik NVIDIA Quadro 1000M med 2 GB dedikerat DDR3-videominne

Expansionsmöjligheter[ - ]Ljud SRS Premium-ljud; Integrerade stereohögtalare; Nät med dubbla mikrofoner; Knapp för volymavstängning; funktionstangenter för höjning och sänkning av volym; Stereohörlurs-/linjeutgång; Stereomikrofon-/linjeingång
Integrerad kamera HD-webbkam.
Tangentbord Fullstort spillsäkert tangentbord med separat numerisk knappsats och dränering
Medföljer Styrplatta med på/av-knapp, tvåvägsrullning, gester och tre valknappar
Styrpinne med tre extra styrknappar

Kommunikation[ - ]Nätverksgränssnitt Inbyggd Intel 82579LM Gigabit-nätverksanslutning (10/100/1000 NIC)
Trådlöst Intel Centrino 802.11a/b/g/n
HPs integrerade modul med trådlös Bluetooth 2.1+EDR-teknik

Krav för strömförsörjning och drift[ - ]Strömförsörjning 150 W smart nätadapter
Batterityp 8-cells HP Long Life (75 Wh) litiumjonbatteri

Runt 2-3k~

Permalänk
Medlem

Är det garanti kvar på den ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Operativsystem Äkta Windows® 7 Professional 64
Processor Intel® Core™ i7-2630QM (2,00 GHz, 6 MB L3-cache)

Minne[ - ]Minne, standard 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM
Minnesplatser 4 SODIMM

informationslagring[ - ]Hårddisk 500 GB 7200 rpm SATA II
Optisk enhet DVD+/-RW SuperMulti DL

Grafik[ - ]Bildskärm 39,6 cm (15,6-tums) LED-bakgrundsbelyst FHD WVA antireflex (1920 x 1080)
Grafik NVIDIA Quadro 1000M med 2 GB dedikerat DDR3-videominne

Expansionsmöjligheter[ - ]Ljud SRS Premium-ljud; Integrerade stereohögtalare; Nät med dubbla mikrofoner; Knapp för volymavstängning; funktionstangenter för höjning och sänkning av volym; Stereohörlurs-/linjeutgång; Stereomikrofon-/linjeingång
Integrerad kamera HD-webbkam.
Tangentbord Fullstort spillsäkert tangentbord med separat numerisk knappsats och dränering
Medföljer Styrplatta med på/av-knapp, tvåvägsrullning, gester och tre valknappar
Styrpinne med tre extra styrknappar

Kommunikation[ - ]Nätverksgränssnitt Inbyggd Intel 82579LM Gigabit-nätverksanslutning (10/100/1000 NIC)
Trådlöst Intel Centrino 802.11a/b/g/n
HPs integrerade modul med trådlös Bluetooth 2.1+EDR-teknik

Krav för strömförsörjning och drift[ - ]Strömförsörjning 150 W smart nätadapter
Batterityp 8-cells HP Long Life (75 Wh) litiumjonbatteri

Runt 2-3k~

Kanske mer i vissa fall Tycker du ska inkludera laptopmodellen i titeln också!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Vad är det för specs på den?

Sådär, ligger i länken:p

Permalänk
Skrivet av careau:

Operativsystem Äkta Windows® 7 Professional 64
Processor Intel® Core™ i7-2630QM (2,00 GHz, 6 MB L3-cache)

Minne[ - ]Minne, standard 4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM
Minnesplatser 4 SODIMM

informationslagring[ - ]Hårddisk 500 GB 7200 rpm SATA II
Optisk enhet DVD+/-RW SuperMulti DL

Grafik[ - ]Bildskärm 39,6 cm (15,6-tums) LED-bakgrundsbelyst FHD WVA antireflex (1920 x 1080)
Grafik NVIDIA Quadro 1000M med 2 GB dedikerat DDR3-videominne

Expansionsmöjligheter[ - ]Ljud SRS Premium-ljud; Integrerade stereohögtalare; Nät med dubbla mikrofoner; Knapp för volymavstängning; funktionstangenter för höjning och sänkning av volym; Stereohörlurs-/linjeutgång; Stereomikrofon-/linjeingång
Integrerad kamera HD-webbkam.
Tangentbord Fullstort spillsäkert tangentbord med separat numerisk knappsats och dränering
Medföljer Styrplatta med på/av-knapp, tvåvägsrullning, gester och tre valknappar
Styrpinne med tre extra styrknappar

Kommunikation[ - ]Nätverksgränssnitt Inbyggd Intel 82579LM Gigabit-nätverksanslutning (10/100/1000 NIC)
Trådlöst Intel Centrino 802.11a/b/g/n
HPs integrerade modul med trådlös Bluetooth 2.1+EDR-teknik

Krav för strömförsörjning och drift[ - ]Strömförsörjning 150 W smart nätadapter
Batterityp 8-cells HP Long Life (75 Wh) litiumjonbatteri

Runt 2-3k~

Inte helt korrekta specs:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Inte helt korrekta specs:P

fixa ner cpu z och kika upp rätt specs då isåfall så får vi veta vad det är

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

8560w släpptes i lite olika konfigurationer.
Om den kostade 26k ny skulle det kunna vara den här varianten: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1072116
( Intel Core i7-2820QM / 750gb sata / 8gb ram).

edit: jag var visst för långsam.

256gb SSD är ju fint, mer än 3k borde du kunna få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rugernine:

Sådär, ligger i länken:p

Fortfarande 2-3k.

Permalänk
Medlem

Full HD-skärm, 256GB SSD, Intel i7-2630QM, nVIDIA Quadro 1000M som är ett low-midrange kort enligt;

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Laptop-Graphics-Ca...

5k hade jag betalat. Om den är ny.
Har den ett par år på nacken så beror det väl på skicket.

Permalänk
Skrivet av armara:

Full HD-skärm, 256GB SSD, Intel i7-2630QM, nVIDIA Quadro 1000M som är ett low-midrange kort enligt;

http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Laptop-Graphics-Ca...

5k hade jag betalat. Om den är ny.
Har den ett par år på nacken så beror det väl på skicket.

Okej, ja den har ju nått år på nacken, men den är i relativt fint skick :)! Vet inte om det ens är värt o sälja den eller om behålla den själv ist

Permalänk
Medlem

Det är en workstation med quadro grafik så 2-3k är lite för lite. Jag hade tippat att man kan få ut den för 3-4k särskilt om det finns garanti kvar. Men då ska du sälja den till någon som behöver quadro grafiken, någon som jobbar med CAD eller liknande där är quadro guldvärt eftersom andra grafikkretsar inte fungerar lika bra med CAD.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Det är en workstation med quadro grafik så 2-3k är lite för lite. Jag hade tippat att man kan få ut den för 3-4k särskilt om det finns garanti kvar. Men då ska du sälja den till någon som behöver quadro grafiken, någon som jobbar med CAD eller liknande där är quadro guldvärt eftersom andra grafikkretsar inte fungerar lika bra med CAD.

Okej, tack så jättemycket för svaret! Kanske får lägga upp den på Marknaden här, tror ingen är o letar efter en CAD burk på blocket direkt:p