Assassins Creed IV Black Flag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Reparera ska gå att göra antingen hos Harbor master eller efter du plundrat ett skepp.

Menar du att du vill uppgradera båten så den får mer liv?

Skickades från m.sweclockers.com

Då förstår jag inte riktigt systemet. Jag har sex st enheter med "liv" på mitt skepp. Jag har attackerat två Brigs hittils. Båda gångerna fick de ned mig till ca 1-1½ enhet och när jag fick frågan första gången om jag ville reparera skeppet (efter plundringen) så reparerades det till totalt två enheter men andra gången blev det fyra. Om jag dör så har jag återigen mina sex enheter när jag spawnar. Den gången jag hade två enheter efter slagsmålet med Brigen så drog jag till en Harbour Master men han ville inte reparera mitt skepp till de sex enheter som verkar vara max.

Sen har jag gjort första upgraden för liv och första cannon upgraden men kan inte uppgradera mer om jag inte går vidare i storyn. Har även träffat på en hunter (som var ett sidoquest) men hade verkligen ingen chans. Typiskt också att det råkade komma en gunboat som började skjuta på mig. Även hittat en fregatt men ett skott från den tog två enheter av mitt liv direkt så...ja :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Antar att Mocka menar att han vill uppgradera båten så att den får mer liv - inte ens min båt har 6 pluppar (3) och jag kan besegra 2-3 fregatter samtidigt, (briggar är svagare än fregatter.) eller en Man'o'war.

Reparera gör man hos Harbor Mastern eller som valmöjlighet när man har bordat och besegrat ett skepp. I det senare så reparerar du bara en "plupp" per lagning.
Uppgradera gör man hos Harbor Mastern eller i kaptenshytten.

Varför du inte alltid kan fasttravla brukar bero på att det är fiender i närheten.

Edit: Mocka, det känns som att du a) bör uppgradera ditt skepp innan du attackerar något starkare än briggar och b) lär dig ducka när du blir beskjuten.
Tänk på att du kan uppgradera kanonkulorna också, och inte enbart antalet kanoner.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Jag får riktigt klen fps i black flag med mitt 770 och min i5 3570k 3.4 ghz.... behöver jag klocka min processor eller är det bara min setup som är skit?

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Sebastian I:

Jag får riktigt klen fps i black flag med mitt 770 och min i5 3570k 3.4 ghz.... behöver jag klocka min processor eller är det bara min setup som är skit?

Det är spelet som är dåligt optimerat.

Permalänk
Skrivet av Henrik11:

Det är spelet som är dåligt optimerat.

Okej, tror du att det kommer någon patch för att fixa detta problem? Vill få ut den bästa upplevelsen av detta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian I:

Jag får riktigt klen fps i black flag med mitt 770 och min i5 3570k 3.4 ghz.... behöver jag klocka min processor eller är det bara min setup som är skit?

Kolla GPU respektive CPU-usage.
Om CPU flaskar, klocka.
Om GPU flaskar, sänk grafikinställningarna.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Kolla GPU respektive CPU-usage.
Om CPU flaskar, klocka.
Om GPU flaskar, sänk grafikinställningarna.

Hur kollar jag detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Antar att Mocka menar att han vill uppgradera båten så att den får mer liv - inte ens min båt har 6 pluppar (3) och jag kan besegra 2-3 fregatter samtidigt, (briggar är svagare än fregatter.) eller en Man'o'war.

Reparera gör man hos Harbor Mastern eller som valmöjlighet när man har bordat och besegrat ett skepp. I det senare så reparerar du bara en "plupp" per lagning.
Uppgradera gör man hos Harbor Mastern eller i kaptenshytten.

Varför du inte alltid kan fasttravla brukar bero på att det är fiender i närheten.

Edit: Mocka, det känns som att du a) bör uppgradera ditt skepp innan du attackerar något starkare än briggar och b) lär dig ducka när du blir beskjuten.
Tänk på att du kan uppgradera kanonkulorna också, och inte enbart antalet kanoner.

Nej nej Inte uppgradera. Antingen är jag för trött denna morgon eller så räknar vi på olika sätt för vad jag minns igår så har båten sex pluppar typ:

[==][==] [==][==] [==][==]

Men säg då att vi räknar ovanstående som tre pluppar - jag slåss mot ett fartyg och har bara en halv plupp kvar, plundrar skeppet och får frågan om jag vill laga, jag säger OK och har då totalt en hel plupp. Sen drar jag till Harbor Master och vill reparera resterande två pluppar men alternativet är grått (Nothing to repair). Varför?

Dock visste jag inte att plundring och sedan reparering gav en plupp, tack för det.

Angående Fast Travel så måste jag mao vänta tills jag inte ser något fiendeskepp på minimap? Och ibland hittar man ju Viewpoints på små atoller...verkar inte kunna använda dem heller dock (vilket kanske är logiskt).

Om du kan ta tre briggar på samma gång och överleva utan problem så gör jag något fel Ska se om det finns lite Youtube videos. En fajt tar ju ändå 5-6 minuter eftersom varje skott från sidokanonerna kanske tar runt 5% av briggens liv (detta med icke uppgraderade kanoner). Så de hinner skjuta mig rätt många gånger. Dock duckar jag aldrig när de skjuter på mig och antar att man bara kan ducka när man seglar i speed 2?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Sebastian I:

Hur kollar jag detta?

Enklaste är aktivitetshanteraren, under fliken Prestanda. Finns även program som CPUmon.
GPU-usage kan du kolla i GPU-Z eller MSI Afterburner(?).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Om du kan ta tre briggar på samma gång och överleva utan problem så gör jag något fel Ska se om det finns lite Youtube videos. En fajt tar ju ändå 5-6 minuter eftersom varje skott från sidokanonerna kanske tar runt 5% av briggens liv (detta med icke uppgraderade kanoner). Så de hinner skjuta mig rätt många gånger. Dock duckar jag aldrig när de skjuter på mig och antar att man bara kan ducka när man seglar i speed 2?

Du glömmer inte att använda kanonerna du har under däck? Jag kom på det efter ett antal strider. Du skjuter dom med vänsterklick, enklast att träffa med alla om du glider in sida-vid-sida. Medans dom laddar kan du skjuta kanonerna du har på däck, högerklick och sikta dvs. Efter varje träff brukar du kunna skjuta med shift på de känsliga områden, antar att du gör det också?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

Du glömmer inte att använda kanonerna du har under däck? Jag kom på det efter ett antal strider. Du skjuter dom med vänsterklick, enklast att träffa med alla om du glider in sida-vid-sida. Medans dom laddar kan du skjuta kanonerna du har på däck, högerklick och sikta dvs. Efter varje träff brukar du kunna skjuta med shift på de känsliga områden, antar att du gör det också?

Det är mycket möjligt att jag glömmer detta ja. Tror bara jag skjuter med vänster musknapp från sidan och lyckas ibland skjuta framåt. Då och då kan man få in en critical strike med en kanon om man är nära (men då blir man ju också pepprad av fienden).

Skulle gå igenom kontrollerna en gång till för båten men glömde Tack för påminnelsen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Det är mycket möjligt att jag glömmer detta ja. Tror bara jag skjuter med vänster musknapp från sidan och lyckas ibland skjuta framåt. Då och då kan man få in en critical strike med en kanon om man är nära (men då blir man ju också pepprad av fienden).

Skulle gå igenom kontrollerna en gång till för båten men glömde Tack för påminnelsen.

Varje gång du träffar, så ska du skjuta 2 skott med shift, det tar kanske max 1 minut att döda ett skepp. Det har det gjort från start också(utan uppgraderingar). Så du kanske inte använder dig av shift? (som är sväng kanonen)

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av sebcollin:

Du glömmer inte att använda kanonerna du har under däck? Jag kom på det efter ett antal strider. Du skjuter dom med vänsterklick, enklast att träffa med alla om du glider in sida-vid-sida. Medans dom laddar kan du skjuta kanonerna du har på däck, högerklick och sikta dvs. Efter varje träff brukar du kunna skjuta med shift på de känsliga områden, antar att du gör det också?

Hmm räknar du sido kanonerna och swivels nu?
Eller så har jag helt missat detta och det är Heavyshots som du menar!?

Har man 3 kanoner som man kan skjuta med på sidan, när man inte räknar med framåt chainshots och mortars?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Varje gång du träffar, så ska du skjuta 2 skott med shift, det tar kanske max 1 minut att döda ett skepp. Det har det gjort från start också(utan uppgraderingar). Så du kanske inte använder dig av shift? (som är sväng kanonen)

Tack. Så om jag förstår det rätt, jag håller inne vänster musknapp, siktar och trycker på höger musknapp, sen shift två gånger?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Freddemann:

Hmm räknar du sido kanonerna och swivels nu?
Eller så har jag helt missat detta och det är Heavyshots som du menar!?

Har man 3 kanoner som man kan skjuta med på sidan, när man inte räknar med framåt chainshots och mortars?

Ja som jag har förstått det så är det så ja. Jag initierar alltid med att ramma det fartyget jag ska attackera, glider in sida-vid-sida, skjuter av kanonerna under däck med vänster klick, får då upp möjligheten att skjuta med shift 2-3 gånger, gör det och avslutar med heavyshotsen(kanonerna på däck) genom att hålla in högerklick som ger mig möjlighet att sikta.

Skrivet av Mocka:

Tack. Så om jag förstår det rätt, jag håller inne vänster musknapp, siktar och trycker på höger musknapp, sen shift två gånger?

Ovan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Skrivet av sebcollin:

Ja som jag har förstått det så är det så ja. Jag initierar alltid med att ramma det fartyget jag ska attackera, glider in sida-vid-sida, skjuter av kanonerna under däck med vänster klick, får då upp möjligheten att skjuta med shift 2-3 gånger, gör det och avslutar med heavyshotsen(kanonerna på däck) genom att hålla in högerklick som ger mig möjlighet att sikta.

Ovan

Då jag kör med gamepad får jag helt enkelt testa mig fram lite när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Tror ni att man kan få 40+ på high med ett R9 270x? hoppas det går åtminstånde på medium.

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Om du kan ta tre briggar på samma gång och överleva utan problem så gör jag något fel

Inte tre briggar, tre fregatter.

Angående båtlevels.

Gunboat > Schooner > Brig > Frigate > Man'o War. Sen diverse legendariska skepp, jag har inte kommit längre än.

Dold text
Skrivet av Mocka:

En fajt tar ju ändå 5-6 minuter eftersom varje skott från sidokanonerna kanske tar runt 5% av briggens liv (detta med icke uppgraderade kanoner). Så de hinner skjuta mig rätt många gånger. Dock duckar jag aldrig när de skjuter på mig och antar att man bara kan ducka när man seglar i speed 2?

Wut, du måste verkligen göra något fel.
Låter som att du inte använder Swivel-kanoner alls.
När du har träffat ett fiendeskepp med en salva (antingen bredsida eller med frontkanoner) så brukar det dyka upp 1-3 röda cirklar på fiendeskeppet.
Då ska du hålla inne shift så börjar den automatiskt sikta in sig med Swivel-kanonerna, och när du har target så bara avfyra. Upprepa beroende på hur många cirklar där är kvar på skeppet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebcollin:

Ja som jag har förstått det så är det så ja. Jag initierar alltid med att ramma det fartyget jag ska attackera, glider in sida-vid-sida, skjuter av kanonerna under däck med vänster klick, får då upp möjligheten att skjuta med shift 2-3 gånger, gör det och avslutar med heavyshotsen(kanonerna på däck) genom att hålla in högerklick som ger mig möjlighet att sikta.

Ovan

Skrivet av Minsc S2:

Inte tre briggar, tre fregatter.

Angående botlevels.

Gunboat > Schooner > Brig > Frigate > Man'o War. Sen diverse legendariska skepp, jag har inte kommit längre än.

Dold text

Wut, du måste verkligen göra något fel.
Låter som att du inte använder Swivel-kanoner alls.
När du har träffat ett fiendeskepp med en salva (antingen bredsida eller med frontkanoner) så brukar det dyka upp 1-3 röda cirklar på fiendeskeppet.
Då ska du hålla inne shift så börjar den automatiskt sikta in sig med Swivel-kanonerna, och när du har target så bara avfyra. Upprepa beroende på hur många cirklar där är kvar på skeppet.

3 Fregatter alltså? Hur undviker du konstant ram?

Bra tips, tack! Säger direkt att jag aldrig använt höger musknappkanonen, eller mortars eller Heavy Shot. Börjar förstå lite bättre vad ni menar och visst använder jag Swivels men det är sällan den ikonen dyker upp. Kan berätta hur det bruka se ut:

Jag seglar i närheten av en Brig men har ändå kanske två båtlängds avstånd emellan oss och skjuter med vänster musknapp en gång plus en Swivel (shift) vilket kanske tar 10% av båtens hälsa. Då brukar båten alltid vilja ramma mig så jag drar på speed 3 och seglar iväg. Efter en stund svänger jag tex höger och kör sidokanonerna igen men eftersom jag är en bit bort så träffar väl de inte så bra. Då har han hunnit skjuta med sina frontkanoner några gånger på mig. Antagligen har jag då svängt tillräckligt mycket för att vara nära och skjuta med sidokanonerna återigen och kanske nån swivel till. Sen fly från Ram, rince, repeat.

Testade själv att ramma men det tog minst halva båtens liv så jag gissar att jag helt enkelt saknar en ram, inte kollat Sen kan jag ibland skjuta från de främre kanonerna lite på sidan sådär men kan inte komma på nu vilken knapp det var för att kunna göra så. Flaming barrels använder jag aldrig eftersom fiendebåten alltid viker undan dem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian I:

Jag får riktigt klen fps i black flag med mitt 770 och min i5 3570k 3.4 ghz.... behöver jag klocka min processor eller är det bara min setup som är skit?

GTX 770 är snäppet snabbare än GTX 680 som jag testade med lite olika inställningar tidigare i tråden.

Vill du få bra fps sätt max på allt utom följande:
AA = SMAA
Shadows = Very high
AO = HBAO+ low

Inget fel på grafiken med dem. Prova HBAO+ high ifall de ger dig prestanda över.

Någon sa tidigare att Shadowplay orsakade problem, så testa stäng av det om du har det på.

Permalänk
Inaktiv

Bottleneckar min CPU? står att den används som max 40% medans jag spelar...
Har I7- 2700K och gtx 660 oc

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Sebastian I:

Okej, tror du att det kommer någon patch för att fixa detta problem? Vill få ut den bästa upplevelsen av detta spel.

Nja, skulle inte hoppas på det tyvärr.

Jag kör själv i 2560x1440p och nästan alla settings på low/off.
Ubisoft prioriterar bara PS4/Xbox.

Sedan dag två, efter att spelet släpptes, så har jag fått kopiera/klistra in en fungerande Assassin4.ini fil på datorn varje gång jag ska spela, annars kräver spelet en Xbox-kontroll för att styra karaktären och det går inte att ändra i spelet. Det är flera som har fått problemet och det finns trådar om det på Ubisofts forum, men de verkar inte bry sig.

Permalänk
Medlem

Kör i 1080p och högt på det mesta, men dragit ner lite på AA. Kör stabilt på 60fps även när shadowplay är aktiverad. Ser jättebra ut och flyter på fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Nja, skulle inte hoppas på det tyvärr.

Jag kör själv i 2560x1440p och nästan alla settings på low/off.
Ubisoft prioriterar bara PS4/Xbox.

UBI soft gjorde Farcry 3 också, och det kom ett antal patchar till det, under relativt lång tid dessutom. FC3 är också rätt tungt om man ställer upp allt, inte lika tungt som AC4, men det är inte lika snyggt och har inte lika höga grafiska inställningar heller.

Spelet fungerar lika bra att köra med 360-kontroll som med mus och tangentbord, faktum är att jag bytte till det senare nästan direkt och behöll eftersom det fungerade så bra. Dessutom finns det en meny där man kan ändra alla tangentkontroller.

Har inte heller haft några krashproblem alls, utan det har fungerar fint. Så min slutsats är att det är en bra PC-port, tvärtemot vad en del andra säger här. Utöver det är det ett enormt bra spel också. Så snart de får bort 360/PS3 ur produktionslinjen blir det bara bättre. Ser fram emot 64-bits open world-spel som drar nytta av mycket minne framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Bottleneckar min CPU? står att den används som max 40% medans jag spelar...
Har I7- 2700K och gtx 660 oc

Väldigt tveksamt, skulle gissa att det är ditt GTX 660 som flaskar.

Ha uppe aktivitetshanteraren när du spelar. Om någon CPU-kärna är på 95-99% så är det CPU:n.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Hur får man resurser till flottan?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian I:

Jag får riktigt klen fps i black flag med mitt 770 och min i5 3570k 3.4 ghz.... behöver jag klocka min processor eller är det bara min setup som är skit?

Skrivet av Henrik11:

Det är spelet som är dåligt optimerat.

Skrivet av Minsc S2:

Kolla GPU respektive CPU-usage.
Om CPU flaskar, klocka.
Om GPU flaskar, sänk grafikinställningarna.

Skrivet av heaglu:

Tror ni att man kan få 40+ på high med ett R9 270x? hoppas det går åtminstånde på medium.

Grabbar, hör upp! Har ni v-sync på så kommer ni sitta där med 30 fps.. Och tydligen har inte AC4 tripple buffering vilket tydligen försämrar prestandan.. Så det ni gör är att ladda ner D3DOverrider och tvingar på v-sync och tripple buffering Sitter o spelar med 60+fps på high med min setup Hoppas det hjälper!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

drog igång AC IV idag då jag var tvungen att testa det men jisses mitt 780 gtx fick jobba häcken av sig fläktarna gick på max och kortet vart varmt som tusan , nån mer som får samma reaktion med sina kort i det här spelet ?
kör BF4 på fullt ös utan att kortet får fnatt

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Buio:

UBI soft gjorde Farcry 3 också, och det kom ett antal patchar till det, under relativt lång tid dessutom. FC3 är också rätt tungt om man ställer upp allt, inte lika tungt som AC4, men det är inte lika snyggt och har inte lika höga grafiska inställningar heller.

Spelet fungerar lika bra att köra med 360-kontroll som med mus och tangentbord, faktum är att jag bytte till det senare nästan direkt och behöll eftersom det fungerade så bra. Dessutom finns det en meny där man kan ändra alla tangentkontroller.

Har inte heller haft några krashproblem alls, utan det har fungerar fint. Så min slutsats är att det är en bra PC-port, tvärtemot vad en del andra säger här. Utöver det är det ett enormt bra spel också. Så snart de får bort 360/PS3 ur produktionslinjen blir det bara bättre. Ser fram emot 64-bits open world-spel som drar nytta av mycket minne framöver.

Tycker också att spelet är roligt, men jag har upplevt en hel del buggar. T.ex. att man fastnar i tält och andra föremål som gör att man inte kommer loss, eller den välkända skeppsbuggen, där skeppet försvinner och besättningen flyger/drunknar.

Angående kontrollerna så vet jag att man kan ändra dessa i en meny, men problemet är att det inte spelar någon roll vad man ändrar dessa till, då spelet bara tar emot Xbox-kontroller. Därav måste jag göra som jag skrev innan om jag vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Grabbar, hör upp! Har ni v-sync på så kommer ni sitta där med 30 fps.. Och tydligen har inte AC4 tripple buffering vilket tydligen försämrar prestandan.. Så det ni gör är att ladda ner D3DOverrider och tvingar på v-sync och tripple buffering Sitter o spelar med 60+fps på high med min setup Hoppas det hjälper!

Okidoki! Ha önska de till julklapp av brorsan.

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H