Använda Nexus 7 (gen2) som GPS?

Permalänk
Medlem

Använda Nexus 7 (gen2) som GPS?

Hej,

Min GPS har lagt av och jag funderade på att köpa en ny, men kom på tanken att köpa en mindre surftplatta och få ut lite mer av investeringen

Valet lutar åt en Nexus 7 (gen2) med Tomtom som navigationsapp, eftersom GPS som la av vad en Tomtom och min fru kan hantera den...

Är det någon som har erfarenhet av att använda dessa tillsammans? Läste någonstans att Tomtom inte kunde hantera HD upplösningen på skärmen, är detta fixat?

Tacksam för erfarenheter och synpunkter i frågan.

/Björn

Permalänk
Keeper of the Bamse

Den inbyggda navigationen klarar ju turn-by-turn också, är det ett alternativ?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Den inbyggda är klockren (eller var när jag körde Android senast för två år sen och den lär väl inte ha blivit sämre. Förutsatt att man är uppkopplad hela tiden.

Om kravet är offlinenavigering hade jag satsat på en Nokia istället. Lumia 625 med 4,7" skärm till exempel. Tydlig och bra navigatorapp och som bonus kan man använda offlinekartan i den vanliga kartappen också för att orientera sig utanför bilen om man är utomlands och inte har data på sin egen mobil.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop