Permalänk
Medlem

HP Pavilion bootar inte!

Tjena!

Har en HP Pavilion G6 som har slutat fungera. När jag startar datorn så händer ingenting, det enda som kommer upp är HP-loggan i mitten av bilden. Om jag trycker ner någon knapp innan loggan kommer upp så kommer det även upp en liten vit text i vänster nedre hörn. T.ex. ifall jag trycker in F10 så står det "F10.. Boot Options". Men sen händer absolut inget mer.

Jag kommer alltså inte åt BIOS eller någonting, och därav kan jag inte göra så mycket mer.

Vad kan vara fel?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Logfan:

Tjena!

Har en HP Pavilion G6 som har slutat fungera. När jag startar datorn så händer ingenting, det enda som kommer upp är HP-loggan i mitten av bilden. Om jag trycker ner någon knapp innan loggan kommer upp så kommer det även upp en liten vit text i vänster nedre hörn. T.ex. ifall jag trycker in F10 så står det "F10.. Boot Options". Men sen händer absolut inget mer.

Jag kommer alltså inte åt BIOS eller någonting, och därav kan jag inte göra så mycket mer.

Vad kan vara fel?

Tack på förhand!

Har du testat att ta dig in i BIOS då? Eller det kommer bara upp text nere i hörnet oavsett vad du trycker?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Har du testat att ta dig in i BIOS då? Eller det kommer bara upp text nere i hörnet oavsett vad du trycker?

Ja, ingenting fungerar. Det går inte att komma in någonstans.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon aning?

Permalänk
Medlem

Testa att ta ur hårddisken, starta datorn och gå in i bios, funkar det ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero