ingen reaktion på skärmar vid start efter byte av Chassi

Permalänk

ingen reaktion på skärmar vid start efter byte av Chassi

Hej! nu är de så att jag har bytt chassi åt min älskarinna, och nu är de så att mina skärmar inte vill starta, jag har allt inkopplat som de ska, allt funkade imorse före jag gick till jobbet!

jag bytte från ett mid tower till full tower chassi och har kopplat in allt som de ska vara men inget händer när man startar, man här mina HDDs tänka och allt gör som de brukar göra utöver att den inte väcker skärmarna.

Har provat kopplat om ur alla skärmar så den bara sitter på en skärm och provat minnerna så de inte är dom som strular, samt kollat grafikkortet så de sitter som de ska.

Jag har följande komponenter.
CPU: AMD Athlon II X3
HDD: 6st av varjerande märken
Grafik: AMD (XFX) Radeon HD 7870
MoBo: Gigabyte nånting
Ram: lite olika märken DDR3
Chassi: Fractal Designe Define XL R2
Skärmar: AOC 24tums full hd HDMI.

M.V.H Shitstorm

Visa signatur

BIG MF: CPU: AMD Thredripper 1950X, GPU: Gigabyte GTX 1080TI Funders ED, Mobo ASUS Prime X399, RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB PRO, Cooler: ASUS ROG Ryuo 240mm, PSU: Corsair RM1000i 1000W, HDD: 2st Kinston 240gb M.2 Nvme SSD Raid-0, WD 2TB Green, Chassi: Fractal Design Mesify S2

Permalänk
Medlem

Har du dragit i skruvar i alla monteringshål?
Har du bytt till plastdistanser mellan chassi och moderkort?

Permalänk

Jag har gummi distanser mellan mobo och mässings distanserna bara för att inte skada eller se till att man råkar dra åt för hårt :S

Visa signatur

BIG MF: CPU: AMD Thredripper 1950X, GPU: Gigabyte GTX 1080TI Funders ED, Mobo ASUS Prime X399, RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB PRO, Cooler: ASUS ROG Ryuo 240mm, PSU: Corsair RM1000i 1000W, HDD: 2st Kinston 240gb M.2 Nvme SSD Raid-0, WD 2TB Green, Chassi: Fractal Design Mesify S2

Permalänk
Medlem

Testa onboard grafik om du har det

Permalänk

Har tyvärr inte de så de blir lite svårt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ungefär likadant problem, böt processor och efter det fick jag inte skärmen att starta upp jag provade alla uttag både på mobot och grafikkortet så böt tillbaka till den gamla processorrn och det fungerade fortfarande inte... Provade även ta ur batteriet men vart inge bättre...

Mina diskar och allt går igång men den piper inte längre som den gör vid boot, så jag tror att jag råkat haft sönder mitt mobo! Piper ditt mobo något vid uppstart som det brukar göra?

Visa signatur

NbdOverdoze we all gonna die!

Chassi: Gigabyte Gz-X1 PSU: XFX Core 550W MB: Msi B85M-E45 CPU: i5-4440 GPU: GTX 650TI RAM: Kingston 8Gb HDD: 250gb ssd samsung, 2TB Western digital

Permalänk
Medlem

Har du kollat att RAM minnena sitter bra? Det var felet när min skärm inte ville gå igång.

Permalänk
Medlem

Provat resetta bios (Clr Cmos)?

Möjlig kortslutning, (distans på fel plats eller) exempelvis lös tappad skruv under moderkortet?

Kontrollera att alla kablar från nätagget sitter ordentligt,
helst genom att ta loss och sätta tillbaka kontakterna.

vad har du för nätagg?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

har ett 700W cooler maseter,

Jo, har ryckt och slitit i alla ström kablar jag har och kan inte hitta nått som har suttit fel.

Biosen har jag x2 av så nått av dom borde ha reagerat tycker jag.

Shitsorm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shitstorm3:

har ett 700W cooler maseter,

Jo, har ryckt och slitit i alla ström kablar jag har och kan inte hitta nått som har suttit fel.

Biosen har jag x2 av så nått av dom borde ha reagerat tycker jag.

Shitsorm

Känns som det är fel på mobo eller så är det fel bios

kan också vara trasig kondning i nätagget, datorn startar upp men orkar inte gå vidare?

Prova även byta plats på minnena

Visa signatur

NbdOverdoze we all gonna die!

Chassi: Gigabyte Gz-X1 PSU: XFX Core 550W MB: Msi B85M-E45 CPU: i5-4440 GPU: GTX 650TI RAM: Kingston 8Gb HDD: 250gb ssd samsung, 2TB Western digital

Permalänk

har möblerat om minnerna nu så jag tappat ordnig på hur dom satt..
som du sa, mobo är nog problemet i detta fall, så ska investera i nytt imorrn och prova och se vad fanskapet säger och tycker då.

Visa signatur