ASUS VG278HE 27 fråga.

Permalänk

ASUS VG278HE 27 fråga.

Köpte en ASUS VG278HE 27 144Hz för ett par veckor sedan.
Är jätte nöjd med flytet i BF4 nu jämfört med min gamla 60Hz.

Har dock en dum fråga.
CD med 3D drivrutiner följer med för NVIDIA kort men ej för AMD?
Funkar det inte med 3D om man har AMD grafik kort?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UD3, Intel core i5-3770K 4.4GHz, SwiftecH240-X, 4x G.Skill Ripjaws Gaming 4Gb DDR3 2133 MHz, Gigabyte GTX 1070 , Fractal Design Arc, Cooler Master Real Power M1000
Windows 10 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trbjrnkvll:

Köpte en ASUS VG278HE 27 144Hz för ett par veckor sedan.
Är jätte nöjd med flytet i BF4 nu jämfört med min gamla 60Hz.

Har dock en dum fråga.
CD med 3D drivrutiner följer med för NVIDIA kort men ej för AMD?
Funkar det inte med 3D om man har AMD grafik kort?

Hej,

Det skärmen stödjer är 3D m.h.a Nvidia-grafikkort + Nvidia 3D Vision-glasögon, så 3D fungerar tyvärr inte med AMD-grafikkort.

Visa signatur
Permalänk

Då förstår jag varför det inte står något på ASUS hemsida om detta, känner mig lite lurad även jag inte köpte skärmen pga 3D funktionen.
Är det AMD som valt att inte fixa drivrutiner för 3D eller vad beror det på?
Är det nånting som kommer fixas inom en snar framtid?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UD3, Intel core i5-3770K 4.4GHz, SwiftecH240-X, 4x G.Skill Ripjaws Gaming 4Gb DDR3 2133 MHz, Gigabyte GTX 1070 , Fractal Design Arc, Cooler Master Real Power M1000
Windows 10 64bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trbjrnkvll:

Då förstår jag varför det inte står något på ASUS hemsida om detta, känner mig lite lurad även jag inte köpte skärmen pga 3D funktionen.
Är det AMD som valt att inte fixa drivrutiner för 3D eller vad beror det på?
Är det nånting som kommer fixas inom en snar framtid?

Jag förstår. Frågade du butikspersonal eller någon annan om skärmens 3D-stöd innan köp? I dagsläget är det bara Nvidia som har stöd för 3D genom deras egna grafikkort tillsammans med 3D Vision-glasögon och skärmar i 120Hz/144Hz som är Nvidia 3D Ready. AMD har ingen sådan 3D-teknik ännu och det är mycket osannolikt att de skulle ta fram 3D stöd för hårdvara tillverkad av deras konkurrenter. För att få 3D med AMD-grafikkort så behöver man en skärm med stöd för stereoskopisk 3D + tillhörande glasögon.

Visa signatur