Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska ta in dessa: https://store.nzxt.com/ProductDetails.asp?ProductCode=RL-KRG1...
(Och kanske lite fler kylflänsar till vrm osv. Skulle göra mitt PoweColor 7970 en stor tjänst!)

Permalänk
Medlem

Man blir nästa lite ledsen I ögat när man ser nya ETA på rampage 4 black edition är 20 / 12 / 2013.:'(

Är det det slutgiltiga? Eller drog ni bara till med ett datum då ni kanske bara få osäkra datum från leverantören?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7-12700K + Corsair Hydro X XC7 RGB PRO | Asus STRIX Z690-F Gaming WiFi | 32 GB 5200-DDR5
EVGA RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA | WD_Black SN850 1 TB | Kingston NV1 2TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FiveEYZ:

Man blir nästa lite ledsen I ögat när man ser nya ETA på rampage 4 black edition är 20 / 12 / 2013.:'(

Är det det slutgiltiga? Eller drog ni bara till med ett datum då ni kanske bara få osäkra datum från leverantören?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, nu ska det vara på riktigt lovar de...
(Ska ha ett själv så jag förstår din frustration)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kan inte hitta någon som säljer svenska versioner av dem tyvärr.
Vi kan få tag i tyska osv. men inte svenska. Vet du någon annan svensk butik som säljer dem? (Jag hittade inget när jag söker på prisjakt tex)

http://www.tesorotec.com/support/sales-inquiry.html

Bara att skriva, så får ni monopol på varan oxå. Bra skit!

Visa signatur

| CPU: I7 4770k @4,5 (1,203V) | Cooler: Corsair h100i | RAM: Corsair Vengeance 16gb @ 1866 |

| MB: Asus Maximus VI Gene | SSD: Intel 355 series 120 GB (OS); Samsung 840 Series 500GB (lagring) |

| PSU: Corsair AX860i | Case: Corsair 350d | GPU: Asus GTX 780 DC2 @1110, 6450 |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xyzzz:

http://www.tesorotec.com/support/sales-inquiry.html

Bara att skriva, så får ni monopol på varan oxå. Bra skit!

Redan svarat innan:

#14126596

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Name=Tesoro+Cola...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ah, ser man på! Tack för svar!

Visa signatur

| CPU: I7 4770k @4,5 (1,203V) | Cooler: Corsair h100i | RAM: Corsair Vengeance 16gb @ 1866 |

| MB: Asus Maximus VI Gene | SSD: Intel 355 series 120 GB (OS); Samsung 840 Series 500GB (lagring) |

| PSU: Corsair AX860i | Case: Corsair 350d | GPU: Asus GTX 780 DC2 @1110, 6450 |

Permalänk
Medlem

WD Red 4TB SATA III - 120kr/st dyrare än hos konkurrenter

Hej!

Trivs totalt med webhallen och har er som en klar favorit men hur motiverar jag att betala totalt ca 240 kr mer för ett inköp av två st "WD Red 4TB SATA III"-diskar? Konkurrenterna har idag ett pris på denna produkt motsvarande 1 649:- inkl. frakt. I mitt fall promenerar jag förbi butikerna.
Kan jag vänta mig en snar prisanpassning eller handlar jag hos konkurrenten?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/181787-wd_red_4tb_sat...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793

Permalänk
Webhallen
Skrivet av athletic:

Hej!

Trivs totalt med webhallen och har er som en klar favorit men hur motiverar jag att betala totalt ca 240 kr mer för ett inköp av två st "WD Red 4TB SATA III"-diskar? Konkurrenterna har idag ett pris på denna produkt motsvarande 1 649:- inkl. frakt. I mitt fall promenerar jag förbi butikerna.
Kan jag vänta mig en snar prisanpassning eller handlar jag hos konkurrenten?

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/181787-wd_red_4tb_sat...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2167793

Det finns inget utrymme att sänka priset på den produkten mer än ca 20 kr (vilket jag nu gjort) tyvärr. (Eller såklart finns det lite utrymme men vi är inte så peppade på att sälja till förlust eller +/- 0.)

Så: Det raka svaret får nog bli att du får ta den av konkurrenterna i så fall.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Om man köper Asus GeForce 780 GTX så står det att tre spel medföljer.

Men om man köper tex Webhallen Config Ultra som innehåller Asus GeForce 780 GTX, ingår det då tre spel eller inte?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rektor:

Om man köper Asus GeForce 780 GTX så står det att tre spel medföljer.

Men om man köper tex Webhallen Config Ultra som innehåller Asus GeForce 780 GTX, ingår det då tre spel eller inte?

I dagsläget ingår inte spelen i datorerna vi säljer. Vi ska försöka få till en ändring på det snart iom att vi lanserar en ny lineup av datorer i december.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

I dagsläget ingår inte spelen i datorerna vi säljer. Vi ska försöka få till en ändring på det snart iom att vi lanserar en ny lineup av datorer i december.

Oj oj, nu blev jag nyfiken!
Vilka komponenter ingår er nya lineup?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rektor:

Oj oj, nu blev jag nyfiken!
Vilka komponenter ingår er nya lineup?

Det är inga jätteskillnader. Lite prisåtstramingar och burkar som har 780 Ti.
Och sen att vi återgått till socket 2011 på high end-maskinerna.

På grund av feedback från kunderna har vi också tagit bort blu-ray-brännare ur samtliga modeller. (Vi fick ganska rungande besked att det inte var något folk ville betala extra för)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Varför skriver ni inte ut leveransdatum på komponenterna? Beställningsvara säger ju ingenting om man får vänta 2 dagar eller 2 månader.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RoleX:

Varför skriver ni inte ut leveransdatum på komponenterna? Beställningsvara säger ju ingenting om man får vänta 2 dagar eller 2 månader.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/166066-kingston_120gb...
Om du kollar lagersaldona där så har du "Hos leverantören".

Finns det hos leverantören så är det i regel upp till en veckas leveranstid.
(Ofta 2 dagar)

I övrigt gäller följande:
"Leveranstid
Webhallen expedierar vanligtvis beställda varor inom 24 timmar om produkten finns i vårt postorderlager och beställningen görs innan kl 15.00. För större försändelser är leveranstiden 1-3 arbetsdagar.
Produkter som inte finns på vårt postorderlager men som finns lagerförda "Hos leverantören" har en längre leveranstid. Varor som inte finns på vårt postorderlager och som inte finns "Hos leverantören" kan variera kraftigt i leveranstid."
http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/leveransvillk...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Det är inga jätteskillnader. Lite prisåtstramingar och burkar som har 780 Ti.
Och sen att vi återgått till socket 2011 på high end-maskinerna.

På grund av feedback från kunderna har vi också tagit bort blu-ray-brännare ur samtliga modeller. (Vi fick ganska rungande besked att det inte var något folk ville betala extra för)

Aha, tack för svar.
När kommer de nya modellerna?

Bra att ni tog bort Blu-ray, det suger. Skulle gärna kunna vilja slippa DVD också.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rektor:

Aha, tack för svar.
När kommer de nya modellerna?

Bra att ni tog bort Blu-ray, det suger. Skulle gärna kunna vilja slippa DVD också.

De bör komma upp på sidan framemot slutet av nästa vecka.

DVD kommer vi att behålla då väldigt många fortfarande köper spel på fysisk kopia och för att underlätta windows-ominstallation, drvirutiner osv. Dessutom så kostar de ju "ingenting".

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Mitt nya GTX 780 Ti har en jävligt jobbig mängd coilwhine. Det driver mig vansinnig! Jag har ett förövrigt tyst system med en H90 och Noctua fläktar. Men sen kommer detta jävla grafikkort och förstör allt. Detta är extra jobbigt när allt sitter i ett Node 304 (alltså är grafikkortet väldigt nära kanten) och datorn är precis bredvid mig.

Jag köpte grafikkortet förra söndagen och hämtade ut det på onsdag. Kan jag få byta ut det mot ett annat 780 Ti?

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xelithium:

Mitt nya GTX 780 Ti har en jävligt jobbig mängd coilwhine. Det driver mig vansinnig! Jag har ett förövrigt tyst system med en H90 och Noctua fläktar. Men sen kommer detta jävla grafikkort och förstör allt. Detta är extra jobbigt när allt sitter i ett Node 304 (alltså är grafikkortet väldigt nära kanten) och datorn är precis bredvid mig.

Jag köpte grafikkortet förra söndagen och hämtade ut det på onsdag. Kan jag få byta ut det mot ett annat 780 Ti?

Hej, som det står i första inlägget kan jag inte besvara enskilda ärenden. Speciellt inte utan att vi ens tagit in produkten, jag kan inte "förgodkänna" saker godtyckligt.
Detta är något som vår RMA-avdelning måste ta hand om.

Om du felanmäler genom kundtjänst tar de ärendet vidare:
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss

Har du köpt en produkt online har du förstås också 14 dagars ångerrätt som du kan utnyttja oavsett anledning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hoppas det här är rätt tråd.

Har ni något datum när ni kommer få hem QcK+ NiP edition?

Edit: Artikelnr: 185237

Permalänk
Medlem

Kommer ni att fixa montering av valfria dator komponenter inom en snar framtid?

http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dato...

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pineapple:

Hoppas det här är rätt tråd.

Har ni något datum när ni kommer få hem QcK+ NiP edition?

Edit: Artikelnr: 185237

Vi har bara det härliga och tydliga beskedet "December typ" på dem :/

Skrivet av Stefan93:

Kommer ni att fixa montering av valfria dator komponenter inom en snar framtid?

http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dato...

I dagsläget har vi inte de praktiska möjligheterna att erbjuda denna tjänst men det är definitivt på radarn, det kommer dock inte ske än på många månader.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur är Palit nuförtiden? Ett av mina 680 är Palit och fungerar bra.

Tankar om detta kort?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Hur är Palit nuförtiden? Ett av mina 680 är Palit och fungerar bra.

Tankar om detta kort?

Lite högra klockfrekvens än referens kort. Ska enligt utsago vara stabila men fläktarna tenderar att låta mer än "vanligt". Andra säger att ljudnivån inte har någon skillnad mot andra märken.
Väldigt nya på marknaden och vi har inte haft några klagomål än så länge

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lite högra klockfrekvens än referens kort. Ska enligt utsago vara stabila men fläktarna tenderar att låta mer än "vanligt". Andra säger att ljudnivån inte har någon skillnad mot andra märken.
Väldigt nya på marknaden och vi har inte haft några klagomål än så länge

Tack för svaret. Är extremt sugen på ett sådant då det är billigare än Gigabytes Windforce 3x variant
Och klockfrekvensen är ju inte lite boostad, 980 base från 876 om jag förstod det rätt. Dock är ljudnivån viktig, speciellt om jag vill köpa ett till i framtiden och köra SLI. Men om ni inte fått klagomål än så länge så låter det ju bra Synd att det inte är specialpris på dem för Guld members

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tja!
Jag leta efter ett bra SSD eller PCIe kort. För att OCZ är ju nu borta finnas det ett billigt o bra alternativ kommande hos er?
So som Kingspec? De finnas ju inte i Sverige en :-/
God jul

Visa signatur

|i7 6700 | Asus Strix Z270F| G.skill16GB 3200MHz|Bequiet! Dark Rock Pro 3| Asus StrixGTX 1080 | EVGA PowerSupply 1000W Platinum| SSD Kingspec 240GB | WD Intern Hårddisk Caviar Black 1TB + 1TB (+6TB other) | Thermaltake Level 10 GT white | ASUS 24" ROG SWIFT PG248Q 180Hz Logitech G910 Orion Spark | Asus RoG Spatha | Saitek x52 pro |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Digger_1:

Tja!
Jag leta efter ett bra SSD eller PCIe kort. För att OCZ är ju nu borta finnas det ett billigt o bra alternativ kommande hos er?
So som Kingspec? De finnas ju inte i Sverige en :-/
God jul

ASUS Raidr är ju ett alternativ:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/180050-asus_rog_raidr...

UEFI-kompatibelt, kräver inte någon drivurtin (utöver windows inbyggda) etc Och dessutom lite billigare än OCZs Revodrive.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

ASUS Raidr är ju ett alternativ:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/180050-asus_rog_raidr...

UEFI-kompatibelt, kräver inte någon drivurtin (utöver windows inbyggda) etc Och dessutom lite billigare än OCZs Revodrive.

Tack, har set den, men för svag på brösten

Visa signatur

|i7 6700 | Asus Strix Z270F| G.skill16GB 3200MHz|Bequiet! Dark Rock Pro 3| Asus StrixGTX 1080 | EVGA PowerSupply 1000W Platinum| SSD Kingspec 240GB | WD Intern Hårddisk Caviar Black 1TB + 1TB (+6TB other) | Thermaltake Level 10 GT white | ASUS 24" ROG SWIFT PG248Q 180Hz Logitech G910 Orion Spark | Asus RoG Spatha | Saitek x52 pro |

Permalänk

Tjena Webhallen,

Hur lång tid brukar det oftast ta att få hem en vara som redan finns i lager hos leverantören?
Hinner man få hem varan innan jul och i så fall när?
Tänkte specifikt på ett Silverstone Fortress FT02 artikelnr. 148962

Visa signatur

Desktop: Skrot tills saker och ting börjar fungera som det ska 😅

Laptop: Microsoft Surface Pro 3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av .........:

Tjena Webhallen,

Hur lång tid brukar det oftast ta att få hem en vara som redan finns i lager hos leverantören?
Hinner man få hem varan innan jul och i så fall när?
Tänkte specifikt på ett Silverstone Fortress FT02 artikelnr. 148962

Det finns inga generella riktlinjer annat än upp till två veckor. (Oftast runt en dock men är det hos våra svenska leverantörer i göteborg eller stockholm så har vi det ju oftast dagen efter).

Just detta chassi är det ingen i Sverige som har så jag skulle tippa på ca en veckas leveranstid.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det finns inga generella riktlinjer annat än upp till två veckor. (Oftast runt en dock men är det hos våra svenska leverantörer i göteborg eller stockholm så har vi det ju oftast dagen efter).

Just detta chassi är det ingen i Sverige som har så jag skulle tippa på ca en veckas leveranstid.

Ok, tackar för snabbt svar!

Visa signatur

Desktop: Skrot tills saker och ting börjar fungera som det ska 😅

Laptop: Microsoft Surface Pro 3