Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ante_ante:

Varför satsar ni inte mer på custom vattenkylning, ni har mycket av EK:s grejer men inget i lager ( sällan i huvudtaget )

Mest för att det är sjukt meckigt att hålla på med för inköpsavdelningen kombinerat med att marknaden för produkterna är väldigt liten. Det blir liksom väldigt många mantimmar för oss att lägga utan att det ger några nämnvärda resultat. Vi hade ju ett betydligt större sortiment och lagerhållning förr men vi kände att tiden och resurserna vi lade på det behövdes på andra håll.

Men vi vill ju gärna satsa lite mer, så fort vi känner att det är något som det finns tid och resurser att lägga på så är vi väldigt sugna på att ta oss an det igen. Mest som en slags "fan-service" snarare än att det är bra affärer så att säga.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Mest för att det är sjukt meckigt att hålla på med för inköpsavdelningen kombinerat med att marknaden för produkterna är väldigt liten. Det blir liksom väldigt många mantimmar för oss att lägga utan att det ger några nämnvärda resultat. Vi hade ju ett betydligt större sortiment och lagerhållning förr men vi kände att tiden och resurserna vi lade på det behövdes på andra håll.

Men vi vill ju gärna satsa lite mer, så fort vi känner att det är något som det finns tid och resurser att lägga på så är vi väldigt sugna på att ta oss an det igen. Mest som en slags "fan-service" snarare än att det är bra affärer så att säga.

Det finns många vettiga färdiga kit idag hos tillverkare, dom borde väl inte det gå åt så mycket energi på och borde förhoppningsvis vara intressant för folk, då ni ändå har vissa grejer i lager så att säga.
Jag har nämligen haft koll på samma grej som tidigare person som frågade, men tycker nu när kit blir bättre att det kanske kan öka försäljningen på vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen. På eran webbsida finns det Corsair SP120 White LED 120mm, men inte i lager. Har ni något datum när ni får in dom?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Webhallen
Skrivet av tjobbo:

Hej Webhallen. På eran webbsida finns det Corsair SP120 White LED 120mm, men inte i lager. Har ni något datum när ni får in dom?

Tyvärr inte, inga leverantörer har dem i lager ännu heller och de i sin tur har ännu inte gett något förväntat leveransdatum.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon185723:

Som det ser ut nu bör vi få in ett ganska bra gäng i mitten/slutet av veckan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen.

Kommer ni att ta in Phanteks Enthoo Pro i vitt? Helst utan fönster.

Eller kanske ännu hellre Enthoo Luxe!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av napahlm:

Hej Webhallen.

Kommer ni att ta in Phanteks Enthoo Pro i vitt? Helst utan fönster.

Eller kanske ännu hellre Enthoo Luxe!

Hej, Enthoo Pro vit fast med fönster kan vi ta in. Den dyke rupp på sidan under dagen.
Enthoo Luxe kommer inte förrän senare i höst vad vi kan se.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Seasonics G360 PSU som ni har, var har den för tillverkar artikelnummer?
SS-360GP eller SSR-360GP, det verkar som om denna PSU har smygit sig ut med semi modulära kablar och då har namnet SSR-360GP.
Har iofs svårt att hitta mer info men lite googlingar ser ut att hålla med om detta, om det inte är SSR ni har på eran sida har ni möjlighet att ta hem den då?

Mvh

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

Hejsan.

Seasonics G360 PSU som ni har, var har den för tillverkar artikelnummer?
SS-360GP eller SSR-360GP, det verkar som om denna PSU har smygit sig ut med semi modulära kablar och då har namnet SSR-360GP.
Har iofs svårt att hitta mer info men lite googlingar ser ut att hålla med om detta, om det inte är SSR ni har på eran sida har ni möjlighet att ta hem den då?

Mvh

Det verkar tyvärr som Seasonic muppat till det ganska rejält i deras kommunikation till återförsäljare och distributörer genom att hänvisa till ett alternativt artikelnummer som bara var G-360 för båda versioner.

I vilket fall. Vi har lagt upp den modulära versionen som en egen artikel nu:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202726-season...

Det verkar dock inte finnas någon leverantör som har dem i lager i europa och ingen har heller några preliminära leveransdatum så det är ytterst oklart hur lång tid det skulle ta att få tag på ett sådant.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar tyvärr som Seasonic muppat till det ganska rejält i deras kommunikation till återförsäljare och distributörer genom att hänvisa till ett alternativt artikelnummer som bara var G-360 för båda versioner.

I vilket fall. Vi har lagt upp den modulära versionen som en egen artikel nu:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/202726-season...

Det verkar dock inte finnas någon leverantör som har dem i lager i europa och ingen har heller några preliminära leveransdatum så det är ytterst oklart hur lång tid det skulle ta att få tag på ett sådant.

Aha okey, ja jag upptäckte det egentligen bara av en slump efter att ha klickat runt lite på en tysk e-shop och såg 2st olika G360.
modulär
icke modulär
Och efter lite google så verkade det som om det fanns 360w modeller med semi-modulära kablar.

Det hade ju vart smutt med semi-modulärt när det ska in i ett ITX chassi.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Hej!
Kommer ni att ta in Silverstone SST-SX500-LG?

Mvh Anosh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Anosh:

Hej!
Kommer ni att ta in Silverstone SST-SX500-LG?

Mvh Anosh

Är det en väldigt ny produkt, jag får inte ens upp något på google när jag söker på det artikelnumret?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är det en väldigt ny produkt, jag får inte ens upp något på google när jag söker på det artikelnumret?

Hej,
Det stämmer att det är en väldigt ny produkt och presenterades tillsammans med Silverstone SST-SX600-G (som ni redan listat) för ett tag sedan.
Den har lanserats på några marknader (t ex Japan) men vet inte hur det ser ut i Europa.

Många som är intresserade av SX600 kommer att vara intresserade av SX500 eftersom båda är SFX men den senare är något djupare och har 120mm fläkt (istället för 80mm = potentiellt längre ljudnivå).

Finns tydligen inte så mycket om det på nätet ännu men se här (från lanseringen av de båda i Akihabara i Japan):
http://linustechtips.com/main/topic/126458-silverstone-sst-sx600-g-600-watt-sfx-psu/#entry2018637

Tack för svar!
Mvh Anosh

Permalänk
Entusiast

Nyfiken på om det följer med en stockkylare i detta paket?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/188676-asus_z...

Undrar även när nästa leverans av denna SSD bör dyka upp? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/200082-crucia...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Nyfiken på om det följer med en stockkylare i detta paket?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/188676-asus_z...

Undrar även när nästa leverans av denna SSD bör dyka upp? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/200082-crucia...

Stockkylare medföljer ja.

SSDn borde varit här redan, jag får kolla vad det beror på. Den bör iaf dyka upp typ senast onsdag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Stockkylare medföljer ja.

SSDn borde varit här redan, jag får kolla vad det beror på. Den bör iaf dyka upp typ senast onsdag.

Beställde ett paket med datorkomponenter åt en vän med detta ordernumret: 5996797. Tror jag lyckades norpa de sista minnesmodulerna, så nu väntar jag på SSD:n. Vi behöver ha delarna senast fredag, går det att garantera eller bör jag kontakta kundtjänst och byta ut SSD:n? Problemet är att det inte finns någon lika bra SSD för samma peng

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Beställde ett paket med datorkomponenter åt en vän med detta ordernumret: 5996797. Tror jag lyckades norpa de sista minnesmodulerna, så nu väntar jag på SSD:n. Vi behöver ha delarna senast fredag, går det att garantera eller bör jag kontakta kundtjänst och byta ut SSD:n? Problemet är att det inte finns någon lika bra SSD för samma peng

Hej, den SSDn skickas till oss idag eller imorgon och är hos oss imorrn/övermorrn så det bör gå.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, den SSDn skickas till oss idag eller imorgon och är hos oss imorrn/övermorrn så det bör gå.

Kan du se om det bara är SSDn som jag väntar på eller om jag behöver byta RAM-minnen också?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Kan du se om det bara är SSDn som jag väntar på eller om jag behöver byta RAM-minnen också?

Är bara SSDn

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Är bara SSDn

Tackar

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, den SSDn skickas till oss idag eller imorgon och är hos oss imorrn/övermorrn så det bör gå.

Kan du bekräfta att den dyker upp idag och att ni hinner skicka paketet?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Kan du bekräfta att den dyker upp idag och att ni hinner skicka paketet?

Det ser tyvärr inte ljust ut just nu.
De ska ha skickats till oss i förrgår men nu när vi frågar distributören efter kollinummer så lyckas de inte skrapa fram något åt oss.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det ser tyvärr inte ljust ut just nu.
De ska ha skickats till oss i förrgår men nu när vi frågar distributören efter kollinummer så lyckas de inte skrapa fram något åt oss.

Nu är den inne på lager! Klockan är ju halv fem så ni borde hinna få iväg ordern va?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Edit: Behöver inga svar, ordern är klar!

Permalänk
Medlem

Hej!

När får ni in:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/190571-corsai...
samt
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/108849-noctua...
igen?

Beställde en dator med de delarna igår och funderar på om det är värt att byta ut dem.

Permalänk

Hej,
La en beställning på ett paket G.Skill Ripjaws 4 16GB 3200mhz Artikelnr: 204016 i onsdags och undrar när ni får in dom?

Visa signatur

Desktop: Skrot tills saker och ting börjar fungera som det ska 😅

Laptop: Microsoft Surface Pro 3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av .........:

Hej,
La en beställning på ett paket G.Skill Ripjaws 4 16GB 3200mhz Artikelnr: 204016 i onsdags och undrar när ni får in dom?

Vi har inte fått någon ETA på några av G.skills DDR4-moduler ännu tyvärr.
De två som kan leverera DDR4 just nu verkar bara vara Corsair och Crucial. (Samsung har också en ECC modul om man ska va petnoga)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vi har inte fått någon ETA på några av G.skills DDR4-moduler ännu tyvärr.
De två som kan leverera DDR4 just nu verkar bara vara Corsair och Crucial. (Samsung har också en ECC modul om man ska va petnoga)

Ok tack för snabbt svar

Visa signatur

Desktop: Skrot tills saker och ting börjar fungera som det ska 😅

Laptop: Microsoft Surface Pro 3

Permalänk
Avstängd

Hej Webhallen!

Jag beställde NZXT Kraken x41 av Er, när väntas denna vara i lager igen?