Nätverksprestanda mellan VM i ESXi

Permalänk
Medlem

Kan bara gå på egen erfarenhet och kan inte minnas att jag stött på sådana problem.
Men det är också en helt annan hårdvara som är certifierad av VMware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Kan bara gå på egen erfarenhet och kan inte minnas att jag stött på sådana problem.
Men det är också en helt annan hårdvara som är certifierad av VMware.

Så du menar att du får bra prestanda mellan virtualiserade FreeBSD maskiner som med linux maskiner? Vill du i så fall presentera prestanda och hårdvara?

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Tyrvärr
Men av erfarenhet så kan jag bara säga att oftast får man bättre resultat rent generellt om man bygger på rätt grund så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Tyrvärr
Men av erfarenhet så kan jag bara säga att oftast får man bättre resultat rent generellt om man bygger på rätt grund så att säga.

Oh ok. Men prestandan beror på flera faktorer och "rätt från grunden" spelar bara roll om dessa komponenter faktiskt gör någon nytta i just VM to VM kommunikation med vmxnet3 vnic. För att förstå det behöver jag veta hur det fungerar förhoppningsvis finns här någon som har stenkoll på just detta och kan ge oss lite vägledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Saker som kan påverka är just hur pass bra hårdvara och mjukvara jobbar, Tex drivers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne:

Saker som kan påverka är just hur pass bra hårdvara och mjukvara jobbar, Tex drivers.

Hjälper inte mycket att veta att bättre hårdvara presterar bättre än sämre hårdvara. För att veta vad som är flaskhalsen behöver vi förstå hur cpu, nic, drivers, VM inställningar, MTU osv osv påverkar och fungerar. Att köpa bättre hårdvara behöver inte lösa problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte har hört om någon annan som har haft sådana problem så var min tanke att det kanske har med hårdvaran att göra.
Vet dock ej hur ESX reagerar på icke certifierad hårdvara.