2.1. Högtalare med schyssta register (ej Logitech?)

Permalänk
Medlem

2.1. Högtalare med schyssta register (ej Logitech?)

För det gamla vanliga: Film, Spel och Musik.

Har läst runt lite och börjat tro på er som säger att mellanregistret är skit i logitech, och även basen (?), men hur dyrt får det bli? Jag känner för att spendera max runt 3000 men vill samtidigt inte att musiken ska låta alltför långt ifrån hur den är tänkt att spelas. Vilken prisklass är egentligen tillräcklig för en vanlig användare?

Kanske kan vi lista några vettiga högtalare i denna tråd:

Fostex PMO.4 2590 kr (från en annan tråd)
http://www.referenceaudio.se/hogtalare/aktiva/fostex-pmo4/

Permalänk
Medlem

Nåt direkt höjdar 2.1 får man inte för 3k,det är ungerfär så mycket man får pröjsa bara för en ok instegssub,skippa subben ett tag och kör på nåt bra 2.0 istället du får mycket bättre grejer.
Hifiklubben har en del att välja på och även musikaffärer som 4sound,musikbörsen osv,åk dit och provlyssna lite med din favoritmusik.

Permalänk
Medlem

Men vad blir det för bas utan subwoofer?

Permalänk

Jag kör med ett corsair 2.1 pc gaming audio series sp2500. Funkar stört bra om man sitter precis framför högtalarna med ett externt ljudkort till Men som oyegie sa; gå till en affär, lyssna, pilla och läs reviews. Alla hör vi ljud olika!

Visa signatur

21:9

Permalänk
Skrivet av flipp123:

Men vad blir det för bas utan subwoofer?

Beror på högtalare men köper du aktiva studiomonitorer för 3k så får du bas så det räcker och blir över. Jag har ett par M-Audio BX8a delux o de gav jag 3300kr för. ver 2 kostar runt 2.7k. Dessa har bas så det blir över och låter allmänt bra i mina otränade öron.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.