Permalänk
Medlem

Star citizen Asgard fleet

Hej alla gamers är du intresserad av att ansluta dig till en organisation där medlemmarna talar samma språk som dig? Vi välkomnar nya medlemmar att söka sig till oss som är den största svenska organisationen. Asgard. Vi är perfekt för den som gillar att var sociala och som samtidigt uppskattar en struktur.

Gemenskapen vi har skapat är våran största stryka och tack vare ett strukturerat forum och en verksam teamspeak så har vi idag väldigt många aktiva medlemmar. I väntan på Star Citizen mättar vi våra hunger med andra spel som allt ifrån FPS till RTS och mycket annat.

Vi har byggt upp vår organisation med fem förgrening där varje förgrening representeras av en ledare och dessa fem ledare styr Asgard tillsammans. Oavsett om du är en hardcore eller casual spelare, intresserad av Utforskning, Tading, mining, Kriga eller annat så finns det en plats för dig här.

Förgreningar

Ministry Of Science and Technology (Utforskning)
Ministry Of Foreign Affairs (Politik)
Mistry Of Defence - Naval Command (Flotta)
Ministry Of Defence - Naval Intelligence (Informations inhämtning)
Ministry Of Treasury (Ekonomi)

Ministry Of Science and Technology
Ledare Cliffhanger
Cliffhanger eller Cliff som vi kallar honom, har upptaget att leda våran expeditions flotta till dom mest avlägsna delarna i Star Citizen-universumet. Och hämta tillbaka information eller kunskap om nya teknologier.

Ministry Of Foreign Affairs
Leader: Nox_umbra
Att prata med våra allierade och att lösa konflikter mer andra organsationer är Nox_umbra uppgift. Nox ska se till att vi kan lita på våra allierade och att vi kan undvika konflikter.

Mistry Of Defence - Naval Command
Leader: DrWho
Det Nox_umbra inte klarar av att lösa den lätta vägen ser DrWho till att lösa på det svåra sättet. Med uppdraget att framförallt att försvara Asgard och dess intressen ska DrWho leda våran flotta och se till att den är redo att möta vilken en utmaning den än ställs inför.

Ministry Of Defence - Naval Intelligence
Leader: Mad_man
Då säkerhet inte endast handlar om att ha en stark flotta så handlar det också om att veta var hoten finns och hur man undviker dom. Mad_mans uppdrag är att set till att vi alltid är ett steg före och varnar oss innan ett anfall eller annat hot sker.

Ministry Of Treasury
Leader: Drakiren
Ingen stor nation, företag eller organisation har nått framgång utan en stark ekonomi. Drakirens uppdrag är att både sköta ekonomin och handels flottan samt att säkerställa Asgards tillväxt på lång sikt. Mining och produktion ingår även som uppgifter för den här branschen

Alla dessa Förgreningar finns antigen för att till föra något eller för att skydda Asgard det är upp till varje medlame att välja en roll i någon av Förgreningar (ifall man vill) man kan självklar byta roll

Vill du vara med och försvara eller bygga upp Sveriges största organisation i Star Citizen?

Asgard är den du söker!

Där Ära, Heder, Lojalitet, Broderskap är viktigt för oss!

För mer info:

Teamspeak 3

Server address ts3.asgardgaming.se

Välkommen

http://asgardgaming.se/

https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/78293/as...

Ny Text
Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 STRIX CPU: Intel i7 4970k 4.0 GHz PSU: Modular 750W 80+ gold Moderkort: GA-Z97X-Gaming 3 CPU kylare: Corsair h80i RAM Corsair Vengence 32gb Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass SSD: Intel 120GB,Crucial 512GB,Hyperx 120GB HDD: 1x WD 500GB, 1x WD 2TB Skärmar: Acer 34" Predator Curved LED G-Sync, 19'' Acer

Permalänk
Medlem

Jag är jäkligt nyfiken men har inte hoppat på tåget ännu. Finns det några som testat Alphan/Betan? Har läst på dåligt den senaste tiden tyvärr.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag är jäkligt nyfiken men har inte hoppat på tåget ännu. Finns det några som testat Alphan/Betan? Har läst på dåligt den senaste tiden tyvärr.

Alphan är inte mer än ett showroom just nu, där du kan klättra runt i dina skepp. Dog fighting alphan släpps i december och då blir det mer action.

Asgard fleet.. Episkt namn... Klart man vill hoppa på det tåget

Visa signatur

-----

AMD 5600x :: 3080 :: Oculus Rift S + Flygnördsprylar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Läs även: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrPain:

Va med i stora slag flotta mot flotta eller ta med en skvadron på utforsknings uppdrag

Var*

Låter härligt men själv väntar jag nog tills det finns lite mer info ute om spelet, det svider ju fortfarande att man förbokade X Rebirth och trodde på att allt de lovade på trailersarna var sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zepophan:

Alphan är inte mer än ett showroom just nu, där du kan klättra runt i dina skepp. Dog fighting alphan släpps i december och då blir det mer action.

Asgard fleet.. Episkt namn... Klart man vill hoppa på det tåget

Tack för infon

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Låter trevligt, har jag något att fundera på. Ska bara försöka komma ihåg er fram tills det är tid att börja lira.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Låter skoj. Jag signar gärna upp. Får fixa imorrn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

Var*

Låter härligt men själv väntar jag nog tills det finns lite mer info ute om spelet, det svider ju fortfarande att man förbokade X Rebirth och trodde på att allt de lovade på trailersarna var sant.

Det finns väl iofs ganska mycket information om spelet i dagsläget, både skriftligen och visuellt.
Projektet lider inte av pengabrist och det drivs av seriösa individer. Teamet som utvecklar spelet består troligtvis av 100+ individer vid det här laget. Det var åtminstone 80 personer för någon månad sedan.
Jag hade inte varit orolig.

Kan tillägga att jag är imperator (prenumerant) samt att jag har plöjt ner x antal tusen kronor på spelet och kan ses som partisk.

Till TC:
Om man nu går med i eran klan kan man agera ensamvarg om man känner för det eller förväntas man att vara med på era "tillställningar"?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

De är kul att många verkar intresserade, och om ni vill ha mer info på spelet så finns det i princip hur mycket som helst. Checka wingmans hangar på youtube RSI egna show där de svarar på frågor och visar nya saker! Sen har RSI egna forum hur mycket som helst med info och folk att diskutera med.

Skrivet av Barak:

Det finns väl iofs ganska mycket information om spelet i dagsläget, både skriftligen och visuellt.
Projektet lider inte av pengabrist och det drivs av seriösa individer. Teamet som utvecklar spelet består troligtvis av 100+ individer vid det här laget. Det var åtminstone 80 personer för någon månad sedan.
Jag hade inte varit orolig.

Kan tillägga att jag är imperator (prenumerant) samt att jag har plöjt ner x antal tusen kronor på spelet och kan ses som partisk.

Till TC:
Om man nu går med i eran klan kan man agera ensamvarg om man känner för det eller förväntas man att vara med på era "tillställningar"?

Jadå klart du får!, de inget tvång men alltid bra att få lite backup

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 STRIX CPU: Intel i7 4970k 4.0 GHz PSU: Modular 750W 80+ gold Moderkort: GA-Z97X-Gaming 3 CPU kylare: Corsair h80i RAM Corsair Vengence 32gb Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass SSD: Intel 120GB,Crucial 512GB,Hyperx 120GB HDD: 1x WD 500GB, 1x WD 2TB Skärmar: Acer 34" Predator Curved LED G-Sync, 19'' Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrPain:

De är kul att många verkar intresserade, och om ni vill ha mer info på spelet så finns det i princip hur mycket som helst. Checka wingmans hangar på youtube RSI egna show där de svarar på frågor och visar nya saker! Sen har RSI egna forum hur mycket som helst med info och folk att diskutera med.

Jadå klart du får!, de inget tvång men alltid bra att få lite backup

Låter bra.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

For Honor and Glory

Greetings citizen

Join Asgard today and become one of the fellow comrades in the hunt for honor and glory.
We in Asgard are planing to build a strong comunity and feast upon the Universe!
We need more strong people for our fleet! Not only warriors but everyone.
Join us today and make this epic game more epic.
We support this game and will see it become one of the best ones!
You can pm me if you have any questions or get an interest in our fleet.

Best Regards
mad_man

Ps skriver på engelska för att det låter bättre ^^

Permalänk

Inte för att vara sådan men är där inte copyright på den logotypen?
Sen kanske det inte var så nyskapade...

http://en.wikipedia.org/wiki/Vikings_(TV_series)

Permalänk

Nu ska länken / bilden fungera.
Så back on my topic, lite copyright problem kan ju skapas om detta forsätter?
Sen hänger de lite vilken ställning spelet väljer att ta, vet att vissa spel har logotyp och namn policys.

Mest för er egen skull jag poängterar de

Permalänk
Medlem

Nu har Asgard Fleet en hemsida och ett forum, kika gärna in där och ta kontakt med oss. Ni är även välkommna att komma in på Teamspeak och snacka med oss om ni har några frågor och funderingar. Vi växer så det knakar
http://asgardfleet.com/
http://asgardfleet.com/Forum/index.php

Regards
mad_man

Permalänk

Jag och mina två kusiner kommer att spela Star Citizen tillsammans men vi har så konstiga arbetstider så det kommer vara sällan vi kommer ha tid under veckorna. Så det hade varit askul att vara en del av detta så man har några andra svenskar att spela med när man inte kan spela tillsammans.

Men när vi spelar tillsammans så kör vi med en Constellation (plats för 4 pers).
Ensam kommer jag spela med en Cutlass och inrikta mig mot PvP och annat gött klanbaserat. Kommer inte kunna vara 100% aktiv då jag jobbar natt och varannan helg. Men när jag väl kör vill man ju spela med svenskar som kan sin grej och vill kunna jobba tillsammans.

Permalänk
Medlem

Najs, jag har backat SC sedan länge och söker andra svenskar som gillar spelet.

Permalänk
Medlem

hallo

Skrivet av burger_:

Najs, jag har backat SC sedan länge och söker andra svenskar som gillar spelet.

Det är bara att komma in på teamspeaken:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Grymt sugen på att pledge'a ett Constellation skepp. Drömmen vore ju att teama ihop med ett freelancer och två beskyddande fighterskepp där alla skepp är fullt bemannade och sen ge sig ut på jakt efter rikedommar...
Men min bekantskapskrets är inte vidare intresserade av SC (the infidels) men finns det folk inom Asgard Fleet som skulle vilja ta värvning i ett Constellation inför ett liknande scenario jag beskrev ovan tro? Är ju alltid roligare att lira ihop )

Permalänk
Medlem

Det är klart att vi har tankar på det! Vi har ju medlemmar med både Constellation och Freelancers och Idris och många fler.
Kolla gärna på våran hemsida och forum asgardfleet.com och hoppa gärna in på Teamspeak så förklarar vi närmare och lite mer ingående om Vad vi gör.
Adress: asgard.ts3dns.com
Password: asgard
Är det något annat får du gärna kontakta mig här eller så på ts eller på hemsidan/forumet

//mad_man

Permalänk
Medlem

Hoppar på tåget också. Nyligen blivit en backer och väntar med spänning på Alfan.

Känner jag mig själv rätt kommer jag ha en hel uppsättning skepp för olika ändamål när spelet släpps...

Permalänk

Jag är på längtar som fan tills det släpps !

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Halloj alla svenska citizens

Bara komma och hoppa på våran TS

Adress: asgard.ts3dns.com
Password: asgard

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 STRIX CPU: Intel i7 4970k 4.0 GHz PSU: Modular 750W 80+ gold Moderkort: GA-Z97X-Gaming 3 CPU kylare: Corsair h80i RAM Corsair Vengence 32gb Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass SSD: Intel 120GB,Crucial 512GB,Hyperx 120GB HDD: 1x WD 500GB, 1x WD 2TB Skärmar: Acer 34" Predator Curved LED G-Sync, 19'' Acer

Permalänk

Vi har en ny hemsida http://asgardfleet.com/ Och håller på med en ny logo bild kommer upp snart!

Ni kan ansöka på https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD till organisationen.
Efter det kan ni hoppa in på TS och så får ni höra lite om allt och hur vi fungerar.
Själv klart kan du/ni komma in på TS ändå om ni vill veta mera om oss innan du ansöker!

Permalänk
Medlem

Nu är Organizations uppe på star citizen hemsida det är bara att gå checka ut oss

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 STRIX CPU: Intel i7 4970k 4.0 GHz PSU: Modular 750W 80+ gold Moderkort: GA-Z97X-Gaming 3 CPU kylare: Corsair h80i RAM Corsair Vengence 32gb Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass SSD: Intel 120GB,Crucial 512GB,Hyperx 120GB HDD: 1x WD 500GB, 1x WD 2TB Skärmar: Acer 34" Predator Curved LED G-Sync, 19'' Acer

Permalänk

är det värt o sponsra star Citizen för att börja lira senare är fortfarande i alpha stadiet knappt det och undrar vad man kan göra just nu i spelet? jag tycker att det ser förjävla snyggt ut men är fortfarande lite skeptisk

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

jag tycker det är värt att lägga dom där 400kr för att få en alpha/beta plats . just nu kan man bara gå i en hangar och kolla på sitt skepp testa en skjut barna, och förhoppnings vis i april så kommer dog fighting. som är pvp då

Permalänk
Skrivet av psykiskanka:

är det värt o sponsra star Citizen för att börja lira senare är fortfarande i alpha stadiet knappt det och undrar vad man kan göra just nu i spelet? jag tycker att det ser förjävla snyggt ut men är fortfarande lite skeptisk

Det är ju bara hoppa in på Teamspeak om du vill prata om star citizen eller om du vill veta mera om klanen

Permalänk

Gick med i Asgard för ett litet tag sedan, var länge sedan jag hade så roligt som nu. När vi alla sitter på TS är det sällan tråkigt alltid någon som vill spela något.
Vi spelar massvis med andra olika spel medans vi nu väntar på Star Citizen.
Hoppas vi får se fler av er gå med i Asgard.

Permalänk

Snart en måndag kvar till PAX och förhoppnings vis Dogfighting!