Permalänk
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Den var ju riktigt fin faktiskt, efter min pågående leverans kanske jag också skaffar mig en sån
Enda som oroar mig lite är motorerna och växellådorna till den, om de är realistiska och så...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Den var ju riktigt fin faktiskt, efter min pågående leverans kanske jag också skaffar mig en sån
Enda som oroar mig lite är motorerna och växellådorna till den, om de är realistiska och så...

Ptja jag kan ju inte jämföra med en riktig men Starkaste motorn är ju en 500 som sig bör. Växellådorna som finns med är de två som finns original till vanliga Scanian (tror jag) + en 10-växlad som är speciellt för den här. Har inte testat de olika än.

Du får vara beredd på att få pilla lite med ljudet till den också. Fungerade inte helt bra det som följde med eller den andra. Tror jag kommer klippa och klistra ihop dom två till nåt vettigare.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ptja jag kan ju inte jämföra med en riktig men Starkaste motorn är ju en 500 som sig bör. Växellådorna som finns med är de två som finns original till vanliga Scanian (tror jag) + en 10-växlad som är speciellt för den här. Har inte testat de olika än.

Du får vara beredd på att få pilla lite med ljudet till den också. Fungerade inte helt bra det som följde med eller den andra. Tror jag kommer klippa och klistra ihop dom två till nåt vettigare.

Oki doki det låter bra det
Angående ljudet, jag använder min egen ljudmod oavsett vad ändå så den biten spelar ingen roll.

Btw. checka denna:

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Haha snyggt!

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

inställningar till logitech g27

Hej
ngn här som har inställningar till logitech g 27,efter en ominstallation påp datorn så har ratten knasat ut jag vet att det var ngt med 900 grader i inställningarna...
Då jag kör igång spelet så blir ratten slapp som en vissen blomma,ngn som vet vad det ÄR?

Permalänk
Medlem

hittade en bra mod till nya fh volvon med mkt lyse om man vill ha även på bakstam..mm..

http://ets2mods.org/2013/12/new-volvo-fh-mega-tuning-interior-addons/

Permalänk
Medlem

Nu är det upplagt för långkörning.
Har laddat med Dean Koonz böcker i Frankenstein serien, 4 böcker att lyssna på.
Talböcker är kanon när man lessnat på radiostationerna.
Lätt att det går en timme eller 2 när de är spännande i boken

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Nu är det upplagt för långkörning.
Har laddat med Dean Koonz böcker i Frankenstein serien, 4 böcker att lyssna på.
Talböcker är kanon när man lessnat på radiostationerna.
Lätt att det går en timme eller 2 när de är spännande i boken

Jag tycker det är nice att lyssna på P3 eller annan 'pratradio', det blir inte i vägen så mycket för motorljudet och får tiden att gå Körde igenom sweclockers gamla pratare förut också.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jag tycker det är nice att lyssna på P3 eller annan 'pratradio', det blir inte i vägen så mycket för motorljudet och får tiden att gå Körde igenom sweclockers gamla pratare förut också.

Visste inte att Swecockers hade radio.
Finns den kvar?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TWL0199:

Har du koll om de går att köra andra maps på promods map??

Poland Rebuilding funkar med ProMods

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Visste inte att Swecockers hade radio.
Finns den kvar?

Inte radio men podcasts och frågelådan De går ju att ladda ner.

http://www.sweclockers.com/arkiv?searchid=30276336&sort=score...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Är det någon som har vinterdäck?
Jag har tröttnat på att köra, med en medelhastighet på 25 KM/H.
Eller är det bara att ta bort halkmodden som gäller?
Jag vill ju ha vinter, det är så mysigt. (Iallafall i spelet)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Är det någon som har vinterdäck?
Jag har tröttnat på att köra, med en medelhastighet på 25 KM/H.
Eller är det bara att ta bort halkmodden som gäller?
Jag vill ju ha vinter, det är så mysigt. (Iallafall i spelet)

Inte bara vinterdäck...behövs snökedjor. Jag kommer inte upp för backarna om jag kör med Man lastbilarna :/

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Är det någon som har vinterdäck?
Jag har tröttnat på att köra, med en medelhastighet på 25 KM/H.
Eller är det bara att ta bort halkmodden som gäller?
Jag vill ju ha vinter, det är så mysigt. (Iallafall i spelet)

Avaktivera modfilen som heter typ Winterglatteis.scs så får du normalt grepp och motstånd men snön är kvar.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Inte bara vinterdäck...behövs snökedjor. Jag kommer inte upp för backarna om jag kör med Man lastbilarna :/

Nej och själv har jag Volvo FH-16 750

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bambi87:

Ska man själv köra volvo då skulle jag ha ett skin som liknar Bo Uppman Transport AB från Söderhamn.
Scania som man nu kör skulle jag vilja se skins av Micke Malmbergs Åkeri AB från Visby och Arne Mohlins Åkeri AB från Örkelljunga.
Hade gärna gjort det själv, men design tekniken hos mig är inte det bästa.

Skrivet av bambi87:

Malmbergs har körning i bland annat Luleå till SSAB för att hämta plåt. Har sett på bilens sida att det är åt Tierps Järnbruk.
Kom upp jämsides med bilen och vilket ljud den hade ifrån V8 med raka rör.

Skrivet av Mattias P:

Jorå de är riktigt fina, själv ser man minst en därifrån om dagen hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Nej och själv har jag Volvo FH-16 750

Hahaha...gjorde en sån grej när jag hade bråttom in på båten :D. Minns inte vilken lastbil jag hade då. Men plötsligt var jag över en bil. Händer en del knäppa grejor när man kör. Ofta tar jag vägskyltarna när jag ska upp på motorvägen

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Hahaha...gjorde en sån grej när jag hade bråttom in på båten :D. Minns inte vilken lastbil jag hade då. Men plötsligt var jag över en bil. Händer en del knäppa grejor när man kör. Ofta tar jag vägskyltarna när jag ska upp på motorvägen

Ja och för att inte tala om Tyskland, när man skall ner till en motorväg och det är typ 0.2mm kvar, innan man sopar upp släpet mot räcket.
Det töliga där på skärmdumpen, var ju att jag inte kom loss från bilskrället.
Jag försökte typ 3 minuter, innan jag gav upp och ringde snatten.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ja och för att inte tala om Tyskland, när man skall ner till en motorväg och det är typ 0.2mm kvar, innan man sopar upp släpet mot räcket.
Det töliga där på skärmdumpen, var ju att jag inte kom loss från bilskrället.
Jag försökte typ 3 minuter, innan jag gav upp och ringde snatten.

Japp, inte lätt i Tyskland. Nånstans körde jag bredvid infarten till en parkering, sen tog det bara stopp :D. Nedfartsbackarna är inte lätt, man drar i "bromsen" (trycker ner nedpilen så den går väl snart igenom tangentbordet)

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Japp, inte lätt i Tyskland. Nånstans körde jag bredvid infarten till en parkering, sen tog det bara stopp :D. Nedfartsbackarna är inte lätt, man drar i "bromsen" (trycker ner nedpilen så den går väl snart igenom tangentbordet)

Värsta är att min nedåtpil är tvär-trög på grund av allt tryckande.
ETS-2 är verkligen ohälsosamt för tangentbordet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Värsta är att min nedåtpil är tvär-trög på grund av allt tryckande.
ETS-2 är verkligen ohälsosamt för tangentbordet.

Precis. Inte bra för tangentbordet. Jag som dessutom har köpt ett nytt (bakgrundsbelyst), steelseries Apex. Vill inte den ska ta slut av allt tryckande.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Är det någon som har vinterdäck?
Jag har tröttnat på att köra, med en medelhastighet på 25 KM/H.
Eller är det bara att ta bort halkmodden som gäller?
Jag vill ju ha vinter, det är så mysigt. (Iallafall i spelet)

Ja den ju bättre än andra winter . jag har prova så fungerar köra upp till 90 km/H utan problem .

http://ets2.lt/en/winter-edit-v2/

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Skrivet av Quadcore:

Ja den ju bättre än andra winter . jag har prova så fungerar köra upp till 90 km/H utan problem .

http://ets2.lt/en/winter-edit-v2/

Oh en ny, den har jag missat. Blir att prova : )

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quadcore:

Ja den ju bättre än andra winter . jag har prova så fungerar köra upp till 90 km/H utan problem .

http://ets2.lt/en/winter-edit-v2/

Inge vintervägar där inte. Kollade på Youtube och fick känslan att det var rena aprilvädret. Man kan ju alltid pröva den här också om man vill variera sig på vinterårstiden

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Jag hittar den med dubbdäck för lastbil alltstå kedja på .

http://ets2.lt/en/3d-hq-chains-for-winter/

kanske fungerar med vinter hela vit vägen ?

har nån prova den ? jag undrar bara .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Just nu 6$ på humblebundle store: https://www.humblebundle.com/store

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Dagens boktips:
Elgiganten säljer Logitech G27 för 1990:-

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Längtar till nya AI uppdateringen kommer.......