Hur pass bra är dessa grafikkorten?

Permalänk
Avstängd

Hur pass bra är dessa grafikkorten?

Jag undrar hur radeon 6970 i crossfire står sig mot ett gtx 780 och ett R9 290 4GB? Det är dags att uppdatera!

Permalänk
Medlem

6970 crossfire = 6990
6990 = 7950/70 prestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Seto1:

6970 crossfire = 6990
6990 = 7950/70 prestanda.

Två 6970 kör högre klocks än ett 6990, väl? Kan vara värt att ta med i beräkning, även om skillnaden är liten.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Avstängd

Värdelös sida

Skrivet av f@boy:

Har du läst den?

Permalänk
Medlem

Tror dina kort står sig rätt bra mot ett 780, borde väl vara liknande presatanda.

Skrivet av f@boy:

Så man ska inte fråga om något som det har frågats om på overclock.net? Då kanske man ska lägga ner SweC och bli medlem där istället då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nlkar:

Så man ska inte fråga om något som det har frågats om på overclock.net? Då kanske man ska lägga ner SweC och bli medlem där istället då?

Helt rätt, det står faktiskt i Swecs regler. Det här ar ett diskussionsforum. Inte ett jag-är-för-slö-för-att-söka-forum.
Tycker man inte att reglerna passar är det nog en god idé att söka sig någon annanstans på nätet.
Som jag förstår det tycker du alltså att man ska stänga ner alla sökmotorer då det finns forum.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Avstängd

6970*2 = 5% bättre än 7970z alltså cirka 20-25% sämre än 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Helt rätt, det står faktiskt i Swecs regler. Det här ar ett diskussionsforum. Inte ett jag-är-för-slö-för-att-söka-forum.
Tycker man inte att reglerna passar är det nog en god idé att söka sig någon annanstans på nätet.
Som jag förstår det tycker du alltså att man ska stänga ner alla sökmotorer då det finns forum.

Ett forum handlar väl om att få hjälp i olika frågor och skapa en diskussion kring olika användares åsikter? Det är ju lite svårt att göra i en flera månader gammal tråd på ett okänt forum som dessutom är på engelska? Varför inte istället fråga via ett forum som man är medlem i och litar på? Som nlkar sa, varför ska ens SweClockers finnas när det någonstans finns en amerikansk motsvarighet med tio gånger fler användare och tio gånger fler forumstrådar?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Här kan du jämföra i SweCs test av 7970 Ghz edition

Där ser man att två 6970 låg ungefär 10% över ett 7970 Ghz Edition, det är väl dock oklockade referensmodeller, har du modeller med annan kylning och fabriksöverklockning (eller egen överklockning) kan det vara närmare GTX 780 i prestanda, typ R9 290 (utan X) då alltså. Så helt klart ett vettigt alternativ fortfarande rent kraftmässigt, sen är ju RAM lite mindre än de nyare korten vilket kan begränsa. Sen måste man även betänka om nätaggregatet, moderkortet och kylning klarar av att driva allt.

OffT: Angående diskussion om att man inte får fråga saker så är det inte alltid google ger precis det man önskar och man vill ofta ha lite input och vinkling av informationen, således kan man fråga något som man hittat på google även här för att kunna bilda sig en mer mångfacetterad åsikt. Lägg ner den här diskussion nu, denna tråd är lite svag ja, men ett uttömmande svar hjälper kanske någon annan i framtiden (även om 6970 närmar sig dåtiden )

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Det står även att man ska anmäla inlägg och inte kommentera om de bryter mot reglerna. Vet du? Jag tänkte ta diskutionen med dig men efter att ha läst dina skapade trådar och inlägg känns det som om du bara väntar på det så jag hoppar. Hoppas du finner lycka i livet. Styrkekram!