Tips på korta grafikkort

Permalänk

Tips på korta grafikkort

Har införskaffat mig ett Lian li tu100 och burken begränsar mig till 193mm enligt Lianli.

De jag vill göra är att få in de bästa till sin storlek.
har funderat på R7 260 men det verkar lite klent, dock har jag ingen vana när det kommer till små kort.

Har ni några tips? (AMD lösningar är att föredra)

http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/pc-tu100/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fantomsmurfens förslag var det första jag kom att tänka på också. Du lär aldrig hitta nåt med sån prestanda i det formatet utom det kortet just nu.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk

Har det stöd för 3 skärmar?

Permalänk

Vad jag hittar så är max längden 193mm, här är en lista över alla kort under 193mm på prisjakt http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s153874122&o=eg_6716&re...
Edit: läste lite dåligt. Men rekomenderar som de andra 760 alternativt 670 då de presterar likvärdigt.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djaevulen:

Har det stöd för 3 skärmar?

Du fick ju länken? Är du inte läskunnig ber jag om ursäkt.

Permalänk
Skrivet av patton:

Du fick ju länken? Är du inte läskunnig ber jag om ursäkt.

synd att det inte nämns på länken, annars hade din ursäkt varit godtagen min herre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djaevulen:

synd att det inte nämns på länken, annars hade din ursäkt varit godtagen min herre.

"Utgångar
DVI-utgång Ja, 2st (1st DVI-I och 1st DVI-D)
VGA-utgång Nej
HDMI-utgång Ja, 1st
DisplayPort-utgång Ja, 1st"

står i länken?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Tackar för all hjälp och tips, jag beställde nu ett 760

Permalänk
Medlem

600- och 700-serien ska ha stöd för upp till 4 skärmar per kort (3 skärmar + tv).

Skrivet av Laggzor:

"Utgångar
DVI-utgång Ja, 2st (1st DVI-I och 1st DVI-D)
VGA-utgång Nej
HDMI-utgång Ja, 1st
DisplayPort-utgång Ja, 1st"

står i länken?

Bara för att utgångarna finns betyder det inte per automatik att kortet kan leverera bild på alla samtidigt. GTX 400- och 500-serien hade samma uppsättning av utgångar, men kunde ändå bara få bild på 2st enheter samtidigt.

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

"Utgångar
DVI-utgång Ja, 2st (1st DVI-I och 1st DVI-D)
VGA-utgång Nej
HDMI-utgång Ja, 1st
DisplayPort-utgång Ja, 1st"

står i länken?

jojo, att den har massa portar betyder inte att den kan köra lika många skärmar, haft strul med det tidigare, alltid lika surt å lägga en extra 500hundring på att köpa aktiva adaptrar och skit, dock så var det längesen jag köpte ett grafikkort.