Permalänk

Trång dator, tips tack.

Hej!
Kom över en dator på jobbet som skulle förstöras, jag räddade den och tänkte slänga in ett grafikkort i den så vi som arbetar natt kan spela lite på den.
Chassit är väldigt litet, och kylflänsen verkar sätta stop för ett fullstort grafikkort. Varför jag inte bara byter chassi är så datorn ser ut som en vanlig arbetsdator
Jag har kollat på ett 650ti att sätta i då det precis går i, är det ett bra val?
Eller går det göra något åt kylningen så man får plats med ett fullstort/större grafikkort?

Permalänk

Sitter det en fläkt på den där kylaren?
Om man vill isvandra så skulle man kunna sätta en liten fläkt på den och skära bort ett par flänsar. De är gjorde av aluminium vilket leder ström så får de kontakt med grafikkortet så finns det risk för brand.

Ett ASUS GTX760 Mini kanske skulle gå in utan modifikation.

650ti räcker ju för de flesta spel. Så länge ni inte täcker lite BF4 eller Crysis 3 så kan jag tänka mig att det räcker.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmybring:

Hej!
Kom över en dator på jobbet som skulle förstöras, jag räddade den och tänkte slänga in ett grafikkort i den så vi som arbetar natt kan spela lite på den.
Chassit är väldigt litet, och kylflänsen verkar sätta stop för ett fullstort grafikkort. Varför jag inte bara byter chassi är så datorn ser ut som en vanlig arbetsdator
Jag har kollat på ett 650ti att sätta i då det precis går i, är det ett bra val?
Eller går det göra något åt kylningen så man får plats med ett fullstort/större grafikkort?

http://i166.photobucket.com/albums/u113/jimmyBring/bild1234_z...

Vad är det för komponenter? Om CPUn sitter under den där lilla fjösiga kylflänsen lär inte vara något prestandamonster.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Vad är det för komponenter? Om CPUn sitter under den där lilla fjösiga kylflänsen lär inte vara något prestandamonster.

Den där "lilla fjösiga kylflänsen" är ingen kylfläns till cpu. Om du kollar till vänster om bilden så ser du en stor fet aluminiumfläns, som verkar vara utan fläktar (man kan inte se dom precis), där har du din "lilla fjösiga kylfläns"

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MaKerS:

Den där "lilla fjösiga kylflänsen" är ingen kylfläns till cpu. Om du kollar till vänster om bilden så ser du en stor fet aluminiumfläns, som verkar vara utan fläktar (man kan inte se dom precis), där har du din "lilla fjösiga kylfläns"

Den är rätt liten ochhar ont om fenor och troligtvis ingen fläkt... den är rätt liten och löjlig. Men han kanske syftade på pyte flänsen, men den sitter inte iväg för ett grafikkort.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN