juice defender är gammal - vad gäller nu?

Permalänk
Medlem

juice defender är gammal - vad gäller nu?

Hej,
Juice defender för Android har inte uppdaterats på två år så det är kanske dags att byta batteri-sparar-app. Jag gillade JDs möjligheter att konfigurera så att vissa program kunde få kontakta internet när de ville (email ) medan andra blockerades helt samt att man kunde stänga av all internetkontakt under natten tex.

Vad rekommenderar ni för batterispararapp i dagsläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Greenify

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Hej,
Juice defender för Android har inte uppdaterats på två år så det är kanske dags att byta batteri-sparar-app. Jag gillade JDs möjligheter att konfigurera så att vissa program kunde få kontakta internet när de ville (email ) medan andra blockerades helt samt att man kunde stänga av all internetkontakt under natten tex.

Vad rekommenderar ni för batterispararapp i dagsläget?

Skickades från m.sweclockers.com

Som ovan skriver, greenify, den lägger dina appar i viloläge när du inte använder dom. Dock kräver det root

Permalänk
Medlem

Greenify är jättebra.
Den hjälper faktiskt mycket.

Den behöver som sagt root. Har du inte redan root så är det verkligen på tiden att du skaffar det.
En Android mobil är en halv mobil utan det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Sen kan det vara värt att skaffa BetterBatteryStats för att ha koll på wakelocks osv.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Greenify är jättebra.
Den behöver som sagt root. Har du inte redan root så är det verkligen på tiden att du skaffar det.
En Android mobil är en halv mobil utan det.

Mycket möjligt, men det verkar som om folk hos TRE som rootar ofta får problem med kvaliteten på uppkoppling/telefonmottagning eller nåt efter att de har rootat så jag tror inte att jag vill gå den vägen.

Permalänk
Skrivet av guermantes:

Mycket möjligt, men det verkar som om folk hos TRE som rootar ofta får problem med kvaliteten på uppkoppling/telefonmottagning eller nåt efter att de har rootat så jag tror inte att jag vill gå den vägen.

Låter märkligt att root skulle försämra mottagningen eller uppkopplingen. Det är inte helt ovanligt att folk bara berättar halva historien när någonting har blivit sämre.

Finns massa modem som man kan prova att flasha annars, tror Swedroid har en tråd om detta, även vilka modem som fungerar bra hos olika operatörer.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Greenify som redan nämnts verkar vara the go to app för ändamålet, men jag tycker att du ska läsa på om root innan du gör det. Det låter ofta som om det är helt riskfritt och är en jättebra sak helt utan nackdelar, men det stämmer inte riktigt. Herr Cyanogenmod själv rekommenderar att man inte rootar sin mobil, och eftersom hans argument är bättre än mina hänvisar jag till google snarare än ger mig in i debatten här.