Permalänk

Köpa Gamingheadset

Ska köpa nytt headset nu när mitt Razer Carcharias börjar bli gammalt.
Vill helst inte betala över 800kr, skulle kunna köpa lite dyrare om absolut nödvändigt, men om det går att undvika blir jag glad

Letar efter ett headset med så bra ljud som möjligt eftersom jag i princip alltid lyssnar på musik. Självaste spelljudet är inte lika viktigt.
Att det är skönt under långa perioder är viktigt eftersom jag ofta spelar 8-timmars pass
Micen är inte lika viktigt som det överstående men man vill att ens medspelare ska höra allt man gör och brus etc.

Så vad rekommenderar ni?

Mvh

Permalänk
Medlem

Qpad qh 90 kan jag rekommendera. Sitter så jävla gött på huvet. Om du hellre vill ha öppna istället för slutna lurar så ta qh 85

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 helt klart.

Permalänk
Medlem

Qpad QH-85 väldigt bra ljud och väldigt bekväma och ingen har klagat på mic-ljudet när jag gjort mictest i skype så tycker jag att det låter riktigt bra.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Blev lite sugen på Qpadsen, men vad är skillnaden mellan Qpad 85 och 90? Enligt bilderna jag ser jag knappt någon skillnad.

Och är verkligen kontrolldosan djävulens avkomma som ljudexperten från testet på headsets på sweclockers beskrev den som?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johankish:

Blev lite sugen på Qpadsen, men vad är skillnaden mellan Qpad 85 och 90? Enligt bilderna jag ser jag knappt någon skillnad.

Och är verkligen kontrolldosan djävulens avkomma som ljudexperten från testet på headsets på sweclockers beskrev den som?

85 är öppna, 90 är slutna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Om man skulle säga (rent hypotetiskt) att jag inte gillar qpadsen, vad är erat andrahands val?

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på Creative Omega, bra ljud, mic, samt trådlös om om man vill det.

Permalänk

Jag gillar razer carcharias. skön att ha på sig längre stunder och inte så dyr.

Visa signatur

Låda: Nzxt phantom 820 CPU: i7 5820k @ 4.1 ghz RAM: 16GB Hyper-x DDR4 Moderkort: asus x99s GPU:Evga Gtx 980 i sli PSU Rm850 gold+ Skärmar: LG Ips277 i Surround Mus: Razer Naga 2014 Tangentbord: Blackwidow ultimate 2015 Headset Razer Tiamat 7.1

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Qpad-qh90 och är riktigt nöjd. Kan verkligen rekommendera dessa. Headset sitter väldigt bra på huvudet, kan ha dom på flera timmar utan problem. Micken fungerar också väldigt bra aldrig fått klagomål från folk i skype.

Permalänk

Tritton AX Pro utan tvekan de bästa jag haft!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 3820 4,4Ghz | Grafikkort: Gigabyte Gtx 760 | Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | Moderkort: ASrock Extreme4 2011 | Ramminnen: G.Skill Ripjaws 16gb | Nätaggregat: Be Quiet Pure Power L8 730w | Kylare: Corsair H80i | Lagring: 2TB WD Blue | SSD: Kingston 120gb |