Permalänk

Problem med ny dator..

Hallå, har köpt den här till jobbet.

http://www.komplett.se/lenovo-thinkpad-edge-e530c-156-hd/7960...

Startade den, och det var windows 7, hade med nå recovery skivor till windows 8 så jag kör dom, efter att jag har gjort det så får jag dock problem.

Startar datan, och får upp en textfil som ser ut såhär.

*************************************************
*************************************************
**********FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL************
**********FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL************
**********FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL FAIL************
**************************************************
**************************************************
**** THIS PRELOAD REBOOTED DURING THE AUDIT PE ****
**** BOOOT!! PRELOAD FAILED !! *****
THIS SYSTEM NEEDS TO BE MOVED TO THE DEBUD
STATION OR REPRELOADED !!!!
POWER THE SYSTEM OFF NOW AND MOTE IT TO DEBUG

Fan ska jag göra? händer när jag försöker boota som vanligt och via skivan..

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Berätta mer utförligt.

Fungerade datorn när du fick den?
Har det här börjat hända efter att du försökt köra en recovery till windows 8, ifrån windows7?
Samt varför ville du köra in windows 8 på den när den kom med windows 7?

berätta exakt vad det är du gjort

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

Det ser ut som ett virus...

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Berätta mer utförligt.

Fungerade datorn när du fick den?
Har det här börjat hända efter att du försökt köra en recovery till windows 8, ifrån windows7?
Samt varför ville du köra in windows 8 på den när den kom med windows 7?

berätta exakt vad det är du gjort

Startade datan, kom fram till att den hade windows 7 istället för 8, funderade på hur jag skulle få w8 att fungera, hittade recovery skivorna och jag tänkte att det måste vara dom jag ska använda, jag kör dom, detta tar nån timme eller så, sen när det blir klart så händer detta :/
Inte använt datan till något, inte laddat ner något eller surfat på den alls.
Ska ha datan till firman och köra ett program jag måste ha windows 8 för att köra.
Och japp allt funkade när jag väl startade upp den med windows 7, testade internet lite snabbt osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av markusarea:

Startade datan, kom fram till att den hade windows 7 istället för 8, funderade på hur jag skulle få w8 att fungera, hittade recovery skivorna och jag tänkte att det måste vara dom jag ska använda, jag kör dom, detta tar nån timme eller så, sen när det blir klart så händer detta :/
Inte använt datan till något, inte laddat ner något eller surfat på den alls.
Ska ha datan till firman och köra ett program jag måste ha windows 8 för att köra.
Och japp allt funkade när jag väl startade upp den med windows 7, testade internet lite snabbt osv.

Du kan inte köra en recovery ifrån windows7 till windows8 vad jag vet.... den borde stoppat tycker man nästan....

När du surfade på internet, vad exakt gjorde du då? det kan även vara virus du fått...
Ser riktigt mysko ut det där, har aldrig någonsin sett något liknande faktiskt...

Skulle rekommendera en total omformatering.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Du kan inte köra en recovery ifrån windows7 till windows8 vad jag vet.... den borde stoppat tycker man nästan....

När du surfade på internet, vad exakt gjorde du då? det kan även vara virus du fått...
Ser riktigt mysko ut det där, har aldrig någonsin sett något liknande faktiskt...

Skulle rekommendera en total omformatering.

Har inga skivor för windows 7 så att jag kan formatera om den, fast det kanske går att ladda ner, eller?
Jag gick bara in på aftonbladet och sweclockers, tröck inte på nå länkar eller så. Jag hade något virusskydd på datan, lenovo hade nå trial eller så och den tog jag.