Varför inget hungergames spel?

Permalänk
Medlem

Varför inget hungergames spel?

Fick mig en tankeställare idag. Varför har ingen gjort ett hungergames spel?
Tänk dig att starta där i början. Tänka, "Ska jag fly eller ska jag satsa på en bag med supplies"
23 andra spelare som också väntar.
En medium stor map som inte tar flera dagar att springa igenom.
En runda kan ta runt 1-2 timmar kanske mer ibland att spela.

Med tanke på alla minecraft hungergames servrarna det finns. Dayz har ju battle royale som är riktigt nära till hunger games.
cs source hittade jag till och med en hungergames server på, halo hittade jag också på.
Och en massa andra spel.
Men det är mods. inget är riktigt gjort för hungergames.

Ett HG spel skulle jag definitivt spela.
Nu när rust kommit ut så skulle det vara bra med grafik som det. Ingen crysis grafik men ingen minecraft grafik heller,
Utan en perfekt och fin blandning av tex rust och arma 2 ungefär.
Varför inte sitta kvar på arma och spela battle royale kan man fråga mig?
Det är för att det finns för mycket knappar till arma, kontrollerna är lite knepiga och det är för svårt att rtäffa folk.
Nu ska det ju inte vara något cod liknande heller utan något mer till counter strike hållet. Inte för svårt men inte för enkelt att träffa.
Det skulle finnas dag som natt.
Vapen som skulle finnas skulle vara tex Pilbåge, kniv, machete, spjut (?). Inga pistoler. isåfall något med lite mindre rundor, kanske runt 3 eller något. så att man måste spara på dem.
Man skulle kunna skinna djur som sprang omkring. Men inte överdrivet mycket för det skall kunna sluta i svält och liknande.
Crafta saker. som fiskespön och sen grilla fisk man hittat.

Ja ni förstår. Något som är så nära HG filmen/boken som möjligt. Om det nu går.

Helt enkelt. Varför har ingen gjort detta ännu?

Permalänk

För att casual gamers vill inte bygga och samla saker som försvinner när man dör, De vill inte spela i 1-2 timmar på samma match, Det finns massor med moddar till diverse spel som redan gör det etc. Aka större företag får inte dollartecken till ögon när det kollar på den här iden. De kör hellre safe och gör nya asscreed, BF, sims och variationer på dessa.

Och det är för mycket jobb för en liten indie studio om dom ska göra en motor, få rättigheter etc, alt kommer det ta ett tag innan vi ser något om det (förutsatt att någon börjat) Har inte sett filmerna men antar att det är som någon amerikansk battle royal, men det är min gissning till varför ingen gjort ett hunger games spel.

Har också tänkt att det är ett bra konsept för ett spel. Dock kanske jag skulle undvika att branda det som hunger games då jag fortfarande är tveksam om filmerna är så jäkla bra som alla påstår. Och då det skulle vara helt och hållet PvP/survival finns det ingen anledning att blanda in story mm.

Kommer säkert något lättsmält singleplayer skräp till konsolerna som är baserat på hunger games.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nowa:

Fick mig en tankeställare idag. Varför har ingen gjort ett hungergames spel?
Tänk dig att starta där i början. Tänka, "Ska jag fly eller ska jag satsa på en bag med supplies"
23 andra spelare som också väntar.
En medium stor map som inte tar flera dagar att springa igenom.
En runda kan ta runt 1-2 timmar kanske mer ibland att spela.

Med tanke på alla minecraft hungergames servrarna det finns. Dayz har ju battle royale som är riktigt nära till hunger games.
cs source hittade jag till och med en hungergames server på, halo hittade jag också på.
Och en massa andra spel.
Men det är mods. inget är riktigt gjort för hungergames.

Ett HG spel skulle jag definitivt spela.
Nu när rust kommit ut så skulle det vara bra med grafik som det. Ingen crysis grafik men ingen minecraft grafik heller,
Utan en perfekt och fin blandning av tex rust och arma 2 ungefär.
Varför inte sitta kvar på arma och spela battle royale kan man fråga mig?
Det är för att det finns för mycket knappar till arma, kontrollerna är lite knepiga och det är för svårt att rtäffa folk.
Nu ska det ju inte vara något cod liknande heller utan något mer till counter strike hållet. Inte för svårt men inte för enkelt att träffa.
Det skulle finnas dag som natt.
Vapen som skulle finnas skulle vara tex Pilbåge, kniv, machete, spjut (?). Inga pistoler. isåfall något med lite mindre rundor, kanske runt 3 eller något. så att man måste spara på dem.
Man skulle kunna skinna djur som sprang omkring. Men inte överdrivet mycket för det skall kunna sluta i svält och liknande.
Crafta saker. som fiskespön och sen grilla fisk man hittat.

Ja ni förstår. Något som är så nära HG filmen/boken som möjligt. Om det nu går.

Helt enkelt. Varför har ingen gjort detta ännu?

För att en halvkass film baserad på ett par halvkassa böcker inte kan bli något annat än ett halvkasst spel?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Varför inte bara basera spelet på orginalet och inte ripoffen och göra ett Battle Royale-spel i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

För att casual gamers vill inte bygga och samla saker som försvinner när man dör, De vill inte spela i 1-2 timmar på samma match, Det finns massor med moddar till diverse spel som redan gör det etc. Aka större företag får inte dollartecken till ögon när det kollar på den här iden. De kör hellre safe och gör nya asscreed, BF, sims och variationer på dessa.

Och det är för mycket jobb för en liten indie studio om dom ska göra en motor, få rättigheter etc, alt kommer det ta ett tag innan vi ser något om det (förutsatt att någon börjat) Har inte sett filmerna men antar att det är som någon amerikansk battle royal, men det är min gissning till varför ingen gjort ett hunger games spel.

Har också tänkt att det är ett bra konsept för ett spel. Dock kanske jag skulle undvika att branda det som hunger games då jag fortfarande är tveksam om filmerna är så jäkla bra som alla påstår. Och då det skulle vara helt och hållet PvP/survival finns det ingen anledning att blanda in story mm.

Kommer säkert något lättsmält singleplayer skräp till konsolerna som är baserat på hunger games.

Såklart det kan bli drygt att sitta 1-2 timmar på samma match. Därför skulle det kunna vara en grej att admin kan sätta en timelimit på tex 20 min
Så att man blir lite stressad efter 10 min och dödar flera. Och som i HG filmen kan det bli översvämning, det börjar brinna, kommer lite konstiga varelser osv. Så att folk dör snabbt. Och är det då säg ca 3 spelare kvar när de 20 Minutrarna har gått över. Så kanske man får en teleport till spawn och så blir det en deathmatch mellan de 3 spelarna eller något liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nowa:

Såklart det kan bli drygt att sitta 1-2 timmar på samma match. Därför skulle det kunna vara en grej att admin kan sätta en timelimit på tex 20 min
Så att man blir lite stressad efter 10 min och dödar flera. Och som i HG filmen kan det bli översvämning, det börjar brinna, kommer lite konstiga varelser osv. Så att folk dör snabbt. Och är det då säg ca 3 spelare kvar när de 20 Minutrarna har gått över. Så kanske man får en teleport till spawn och så blir det en deathmatch mellan de 3 spelarna eller något liknande.

Varför ska allting gå så fort? Alla gör samma misstag, bf3/4/world of warcraft/cod osv.
Det som tar död på spelen. Bättre att låta saker ta lite tid, då uppskattar man det längre

Permalänk

Har själv funderat på att försöka utveckla något spel med hunger games stuk förrut, den här tråden fick upp idéerna igen. Kanske blir till att försöka med det någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Varför inte bara basera spelet på orginalet och inte ripoffen och göra ett Battle Royale-spel i så fall?

Håller med! Hunger Games är en blek kopia i jämförelse!

De flesta spelare skulle inte orka sitta i flera timmar per match, skulle vara alldeles för krävande att vara helt fokuserad på allt under en längre period. De flesta spelar för att det är kul eller för att slappna av.

Sen så tror jag att det blir väldigt svårt att få ett sådant spel bra. Hur ska man få fighter att fungera ordentligt t.ex., kniv mot kniv etc?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Har själv funderat på att försöka utveckla något spel med hunger games stuk förrut, den här tråden fick upp idéerna igen. Kanske blir till att försöka med det någon gång.

Skrivet av oouhdawg:

Varför ska allting gå så fort? Alla gör samma misstag, bf3/4/world of warcraft/cod osv.
Det som tar död på spelen. Bättre att låta saker ta lite tid, då uppskattar man det längre

Formel117 : Det låter nice Något exempel på vad du har gjort?

oouhdawg : Ja 20 min är lite att ta i. Men som jag sa i mitt första inlägg. någonting mellan 1-2 timmar skulle vara standard på officiella servrar. Men admins som hyr egna kan ändra. Saken är den att ibland vill man att det ska gå fortare.
Har man inte den tiden att sitta 2 timmar utan att röra sig från datorn så kan man köra en snabbare runda. Det ska inte gå att logga ut från servern och sen gå in på den igen. Förutom när den rundan är slut. Och eftersom det är folk som kryper omkring någonstans så kan man inte gå ifrån datorn utan att riskera att dö.

Permalänk

Minecraft already has you covered

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Skrivet av Nowa:

Fick mig en tankeställare idag. Varför har ingen gjort ett hungergames spel?
Tänk dig att starta där i början. Tänka, "Ska jag fly eller ska jag satsa på en bag med supplies"
23 andra spelare som också väntar.
En medium stor map som inte tar flera dagar att springa igenom.
En runda kan ta runt 1-2 timmar kanske mer ibland att spela.

Med tanke på alla minecraft hungergames servrarna det finns. Dayz har ju battle royale som är riktigt nära till hunger games.
cs source hittade jag till och med en hungergames server på, halo hittade jag också på.
Och en massa andra spel.
Men det är mods. inget är riktigt gjort för hungergames.

Ett HG spel skulle jag definitivt spela.
Nu när rust kommit ut så skulle det vara bra med grafik som det. Ingen crysis grafik men ingen minecraft grafik heller,
Utan en perfekt och fin blandning av tex rust och arma 2 ungefär.
Varför inte sitta kvar på arma och spela battle royale kan man fråga mig?
Det är för att det finns för mycket knappar till arma, kontrollerna är lite knepiga och det är för svårt att rtäffa folk.
Nu ska det ju inte vara något cod liknande heller utan något mer till counter strike hållet. Inte för svårt men inte för enkelt att träffa.
Det skulle finnas dag som natt.
Vapen som skulle finnas skulle vara tex Pilbåge, kniv, machete, spjut (?). Inga pistoler. isåfall något med lite mindre rundor, kanske runt 3 eller något. så att man måste spara på dem.
Man skulle kunna skinna djur som sprang omkring. Men inte överdrivet mycket för det skall kunna sluta i svält och liknande.
Crafta saker. som fiskespön och sen grilla fisk man hittat.

Ja ni förstår. Något som är så nära HG filmen/boken som möjligt. Om det nu går.

Helt enkelt. Varför har ingen gjort detta ännu?

du menar Battle Royale egentligen? kom ut 2000, mot Hunger Games som är en dålig kopia (2012)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

För att casual gamers vill inte bygga och samla saker som försvinner när man dör, De vill inte spela i 1-2 timmar på samma match, Det finns massor med moddar till diverse spel som redan gör det etc. Aka större företag får inte dollartecken till ögon när det kollar på den här iden. De kör hellre safe och gör nya asscreed, BF, sims och variationer på dessa.

Och det är för mycket jobb för en liten indie studio om dom ska göra en motor, få rättigheter etc, alt kommer det ta ett tag innan vi ser något om det (förutsatt att någon börjat) Har inte sett filmerna men antar att det är som någon amerikansk battle royal, men det är min gissning till varför ingen gjort ett hunger games spel.

Har också tänkt att det är ett bra konsept för ett spel. Dock kanske jag skulle undvika att branda det som hunger games då jag fortfarande är tveksam om filmerna är så jäkla bra som alla påstår. Och då det skulle vara helt och hållet PvP/survival finns det ingen anledning att blanda in story mm.

Kommer säkert något lättsmält singleplayer skräp till konsolerna som är baserat på hunger games.

Precis, speltillverkare nuförtiden ser inte spel som ska vara kul. Det ska tjänas pengar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Håller med! Hunger Games är en blek kopia i jämförelse!

De flesta spelare skulle inte orka sitta i flera timmar per match, skulle vara alldeles för krävande att vara helt fokuserad på allt under en längre period. De flesta spelar för att det är kul eller för att slappna av.

Sen så tror jag att det blir väldigt svårt att få ett sådant spel bra. Hur ska man få fighter att fungera ordentligt t.ex., kniv mot kniv etc?

Freddie

Jag fick en idé.
Om man har tex kniv. Höger-klickar man så hugger man och tar mer damage. MEN den tar längre tid så om den andra använder vänster-klick så hugger man snabbare men tar inte lika mycket.
Senså ska man kunna skydda sig med armar, man tar mindre skada men kan inte hugga så man får vara försiktig om när man tar skydd.
Det ska gå att crafta saker också tex om man hittar plankor så craftar man en lite dåligt gjord träsköld som också kan gå sönder efter ett visst antal slag. När man skyddar sig med den så tar man ingen skada.
Smyger man sig på någon bakifrån så kan man hugga kniven i en animation eller liknande så att han dör direkt.
Man ska ta olika damage beroende på vart man träffar. Fot, säg tex 5/100
Arm 10/100
Mage upp till axlar 30/100
Huvudet 40/100
eller något liknande.

Det ska gå att göra små fällor och liknande också.

Det ska vara väldigt tanke krävande. Smart tänkande hela tiden.

En ide till jag fick.
Hoppar man från för hög höjd så kanske man bryter benet och haltar.
Blir man huggen i benet så haltar man.
Går såklart hela det på något sätt.
Blir man huggen i armen kanske man svingar lite segare.
Träffar inte direkt där man siktar eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

du menar Battle Royale egentligen? kom ut 2000, mot Hunger Games som är en dålig kopia (2012)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/10/Battle_royale_p...

Ja jag menar battle royale egentligen.

Permalänk
Skrivet av Nowa:

Ja jag menar battle royale egentligen.

sorry att jag påpekade det, men jag stör mig så dant på hunger games hehe

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Om man gör spelet som Hunger Games, tror jag risken är stor att alla kommer börja rusa efter prylar i början av omgången med baktanken att om de dör så upprepar de samma sak på en annan server istället. Eftersom man direkt i början av spelet utan någon investerad speltid kan skaffa sig en signifikant fördel på direkten om man lyckas, finns det få anledningar att inte försöka.

Spelidén låter dock ganska kul, lite som ett DayZ i miniatyr. Jag skulle gärna se något liknande men med lite tanke bakom hur man får grejor och så vidare, så att alla rundor inte börjar och slutar med ett blodbad. Kanske är svårt att realisera och därför ingen gjort det tidigare. Som mod till Arma borde det ju vara ganska enkelt för en intresserad moddare att göra något liknande.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Om man gör spelet som Hunger Games, tror jag risken är stor att alla kommer börja rusa efter prylar i början av omgången med baktanken att om de dör så upprepar de samma sak på en annan server istället. Eftersom man direkt i början av spelet utan någon investerad speltid kan skaffa sig en signifikant fördel på direkten om man lyckas, finns det få anledningar att inte försöka.

Spelidén låter dock ganska kul, lite som ett DayZ i miniatyr. Jag skulle gärna se något liknande men med lite tanke bakom hur man får grejor och så vidare, så att alla rundor inte börjar och slutar med ett blodbad. Kanske är svårt att realisera och därför ingen gjort det tidigare. Som mod till Arma borde det ju vara ganska enkelt för en intresserad moddare att göra något liknande.

Det finns ett mod till arma som heter battle royale.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nowa:

Jag fick en idé.
Om man har tex kniv. Höger-klickar man så hugger man och tar mer damage. MEN den tar längre tid så om den andra använder vänster-klick så hugger man snabbare men tar inte lika mycket.
Senså ska man kunna skydda sig med armar, man tar mindre skada men kan inte hugga så man får vara försiktig om när man tar skydd.
Det ska gå att crafta saker också tex om man hittar plankor så craftar man en lite dåligt gjord träsköld som också kan gå sönder efter ett visst antal slag. När man skyddar sig med den så tar man ingen skada.
Smyger man sig på någon bakifrån så kan man hugga kniven i en animation eller liknande så att han dör direkt.
Man ska ta olika damage beroende på vart man träffar. Fot, säg tex 5/100
Arm 10/100
Mage upp till axlar 30/100
Huvudet 40/100
eller något liknande.

Det ska gå att göra små fällor och liknande också.

Det ska vara väldigt tanke krävande. Smart tänkande hela tiden.

En ide till jag fick.
Hoppar man från för hög höjd så kanske man bryter benet och haltar.
Blir man huggen i benet så haltar man.
Går såklart hela det på något sätt.
Blir man huggen i armen kanske man svingar lite segare.
Träffar inte direkt där man siktar eller liknande.

Låter bra, men kan bli svårt att få till så att det fungerar bra.
Tänkte ett liknande fight-system själv, men blir svårt med att få attack/skydd att fungera bra. Man hittar inte många FPS-spel som man kan göra det i.

Skulle man lyckas skulle jag kunna tänka mig att spela det, men som sagt, kan bli väldigt svårt att få det att fungera på ett bra sätt.
Kan också vara så att man tröttnar ganska fort på det, säg att man spelar 5 rundor á 2h, då har man gjort det mesta och många tröttnar när det inte finns ett mål att uppnå eller nåt nytt att göra.
Sen så är det ju problemet med att motivera folk till att sitta i 1-2h för en runda. Det är ganska länge för en match, och jag själv vet att det ofta kan hända saker som gör att man måste lämna datorn.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddieT:

Låter bra, men kan bli svårt att få till så att det fungerar bra.
Tänkte ett liknande fight-system själv, men blir svårt med att få attack/skydd att fungera bra. Man hittar inte många FPS-spel som man kan göra det i.

Skulle man lyckas skulle jag kunna tänka mig att spela det, men som sagt, kan bli väldigt svårt att få det att fungera på ett bra sätt.
Kan också vara så att man tröttnar ganska fort på det, säg att man spelar 5 rundor á 2h, då har man gjort det mesta och många tröttnar när det inte finns ett mål att uppnå eller nåt nytt att göra.
Sen så är det ju problemet med att motivera folk till att sitta i 1-2h för en runda. Det är ganska länge för en match, och jag själv vet att det ofta kan hända saker som gör att man måste lämna datorn.

Freddie

Som sagt det ska gå för admins att ändra speltid. Vote gametime? Ungefär som att rösta för nästa karta så kanske man har ett system där admin sätter upp tex
Vote /*Number for gametime change next round.
10 Min
30 Min
60 Min
120 Min
240 Min
Så ändras det. Har man inte tiden som det blir, ja då får man hitta en ny server.

Och som du säger man måste verkligen lyckas med spelet.
Det med att man tröttnar. Tänkte också på det och det borde finnas något sätt att ändra på det.
Fler kartor? Sätt upp en massa mål. De som har gjort spelet skulle kunna ha en sak där man skriver in ett mål och top 20 i veckan väljs och sätts in i spelet.
Så uppdateras det varje vecka. Weekly top? Den som får bäst score. klassad som mest vänlig/ovänlig osv i veckan. Då kanske folk vill spela och sträva efter något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nowa:

Det finns ett mod till arma som heter battle royale.

Se där, tack för infon!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

I den gamla serietidningen Magnum Special fanns det en serie som hette Strontium Dog, som handlade om ett muterad prisjägare i en sci-fi värld.

I ett avsnitt som hette "Slakten" så handlade det om en turnering som hette just "Slakten" som gick ut på att sponsorerna hade evakuerat en stad och sedan fick galaxens alla hårdingar samlas (tror det var 100st per turnering) och döda varandra tills bara en återstod, man fick ha ett primärvapen och ett sekundärvapen och så mycket ammo man kunde bära samt en karta över staden med första hjälpen stationer utplacerade.

Minns särskilt en robot som hette Steelkrieg som fuskade och hade dolda vapen inbyggda för att komma runt "två vapen" regeln.

Mycket bra serie och något jag skulle vilja se som spel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

I den gamla serietidningen Magnum Special fanns det en serie som hette Strontium Dog, som handlade om ett muterad prisjägare i en sci-fi värld.

I ett avsnitt som hette "Slakten" så handlade det om en turnering som hette just "Slakten" som gick ut på att sponsorerna hade evakuerat en stad och sedan fick galaxens alla hårdingar samlas (tror det var 100st per turnering) och döda varandra tills bara en återstod, man fick ha ett primärvapen och ett sekundärvapen och så mycket ammo man kunde bära samt en karta över staden med första hjälpen stationer utplacerade.

Minns särskilt en robot som hette Steelkrieg som fuskade och hade dolda vapen inbyggda för att komma runt "två vapen" regeln.

Mycket bra serie och något jag skulle vilja se som spel.

Det låter som något att titta på

Permalänk
Medlem

En annan idé vore att döda spelare går in som spelledare. Vad spelledarna har makt att göra bör naturligtvis ägnas stor eftertanke. De ska ju inte helt avgöra matchen, bara tillföra lite extra krydda för de överlevande.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

skulle älska iden, har spelat det mycket i minecraft och det är svin kul!

Men tror lite att dom har en poäng om att det spelet skulle vara svårt att genomföra, jag skulle känna att en match på endast 20-30min som i minecraft skulle inte vara roligt och bygga upp tillräckligt med spänning. kartan ska vara otroligt stor och då kan en sådan match ta många många timmar vilket inte skulle fungera. Även fast jag skulle tycka det var kul om det faktist vart väldigt seriöst. sedan så blir melee krigen rätt svåra att balansera då det inte är så kul ifall någon hittat en kniv och hoppar fram och stabbar en i ögonen efter man vandrat i 4h och dör omedelbart. (självklart är ju det realistiskt men det skulle bli för frustrerande)

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Saken är den att kartan inte ska vara otroligt stor. Om ni har spelat dayz battle royale så är den kartan lite för stor imo.
DEn ska vara hälften av den kartan. Då blir det inte riktigt så som du säger tonix att man springer i 4h och sen blir knivad utan att man då träffar spelar oftare.

Permalänk

Ingen som testat Rust? Visst, små justeringar skulle behöva göras och spelet är i tidig alpha men i mångt och mycket likt upplägget i HG/BR. Skulle kunna lösas med serverinställningar framöver kanske.

Permalänk
Medlem

Har också tänkt kring ett Battle Royale liknande spel, men drar ganska snabbt slutsatsen att et nästan känns onödigt? Är det inte roligare att spela ett spel likt DayZ där flera spelare går in på en server, slåss antingen mot varandra eller med varandra i hopp om att överleva så länge som möjligt? Vapnen får man ju leta upp själv. samt att det finns ju mer att göra. Varför måste alla spawna i en cirkel likt Hunger Games och rusa för att hitta vapen? En helt onödig akt egentligen om man ser på underhållningsnivån.

DayZ med naturkatastrofer? Egentligen, självaste idén till boken/filmen var ju inte den mest spännande heller, så varför skulle ett spel bli bra? Kanske bara är jag dock

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

Media får moralpanik över GTA, hur tror du media och politiker skulle reagera över ett spel som handlar om att barn dödar barn?

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

I den gamla serietidningen Magnum Special fanns det en serie som hette Strontium Dog, som handlade om ett muterad prisjägare i en sci-fi värld.

I ett avsnitt som hette "Slakten" så handlade det om en turnering som hette just "Slakten" som gick ut på att sponsorerna hade evakuerat en stad och sedan fick galaxens alla hårdingar samlas (tror det var 100st per turnering) och döda varandra tills bara en återstod, man fick ha ett primärvapen och ett sekundärvapen och så mycket ammo man kunde bära samt en karta över staden med första hjälpen stationer utplacerade.

Minns särskilt en robot som hette Steelkrieg som fuskade och hade dolda vapen inbyggda för att komma runt "två vapen" regeln.

Mycket bra serie och något jag skulle vilja se som spel.

Ahh strontium dog,det var tider det:)

Tror jag har kvar en hög magnum special nere i källaren i några gamla lådor,asch nu måste jag väl gå ner och se om man hittar dom gamla skatterna igen:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Media får moralpanik över GTA, hur tror du media och politiker skulle reagera över ett spel som handlar om att barn dödar barn?

Spelidén är ju inte att man ska vara ett barn som dödar andra barn, utan man ska försöka vara ensam överlevande bland x antal deltagare.

Skrivet av Nowa:

Saken är den att kartan inte ska vara otroligt stor. Om ni har spelat dayz battle royale så är den kartan lite för stor imo.
DEn ska vara hälften av den kartan. Då blir det inte riktigt så som du säger tonix att man springer i 4h och sen blir knivad utan att man då träffar spelar oftare.

Kartan kan vara ganska stor om man lånar efter ett game mode från shootmania, efter en viss tid så minskar banans storlek tills 1 överlever eller tills det bara finns en liten arena kvar.

Det skulle också hjälpa till med några problem man annars skulle ha.
Om man bara hade en timer på tex 1h och det var 2 överlevande kvar med några min kvar på klockan, hur ska man hinna hitta motståndaren?
Campers kan inte gömma sig hur länge som helst, om man nu inte gömmer sig i mitten av kartan.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T