Permalänk
Medlem

Köpråd: S4+ eller G2

Hej!
Min xperia z som lider av att bakstycket släpper är nu inne på reparation för tredje gången och pga av ramen tydligen är skev så täcks skadan ej av garanti vilket den gjort 2 gånger tidigare, jag har även problem med svarta prickar på foton pga damm i kameran. Då ramen är skev har jag inte någon garanti kvar på telefonen och då kameran är defekt så kommer jag ta en ny telefon på min försäkring.

Jag har köpt hem en S4+ men är fortfarande tveksam till Samsungs touschwiz, bloatware och amoled-skärm vilket gör att jag ej har packat upp telefonen än. Har nu blivit fundersam på om jag ska gå och byta S4an mot en G2 då den har renare OS, större batteri, bättre skärm, aningen bättre optimerad kamera och ett lägre pris. Försöker överväga vilken jag ska välja men kan inte riktigt bestämma mig. Har ett minneskort på 32GB som jag haft i min sony som jag gärna vill använda men om G2 är en bättre telefon än S4+ så tar jag hellre den med 32GB utan plats för minneskort.

S4+
+ Utbytbart batteri
+ Minneskortplats
+ Snygg brun/bronsaktig färg (skalet)
+ Snyggare design
+ Bättre på uppdateringar
+ Amoled-skärm (Energiförbrukning, kontrast)
- Amoled-skärm (Pentile, onaturliga färger)
- Touschwiz
- Massa onödig bloatware
- Mindre batteri
- Sämre batteritid
- fysiska knappar (gillade upplägget på min sony)

G2
+ IPS-skärm (färger, ljusstyrka)
+ Optisk bildstabilisator på kameran
+ Kameran är bättre i mörka miljöer
+ Större batteri
+ bättre batteritid
+ Renare OS med on screen knappar
- Större skärm
- fysiska knappar på baksidan
- ingen minneskortsplats
- Sämre på uppdateringar
- problem med kameran

Vilken tycker ni jag bör välja? Har känt på båda i butik men jag är fortfarande inte helt 100 så hjälpande åsikter uppskattas.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem

Vet ej, men du kan kolla i alla dom andra trådarna som har samma fråga.

G2 lär vara folks svar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

inte direkt kompis med Samsungs system, och dessutom har G2n fått kungligt bemötande världen över.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite på S4+ innan jag köpte G2an men jag gillar inte fysiska knappar på framsidan, hatar löstagbara baksidor/luckor och sen gillar jag inte AMOLED öht.

Kör CyanogenMod på min med Xposed och kan inte annat än att start rekommendera.

Du skulle passat på när LG G2 kostade runt 3400kr, den är uppe i runt 4200kr nu igen.