Permalänk
Medlem

NZXT Orange

Tjena!

Håller på att modda mitt chassi för mer vattenkylning, och för att få mer stilren look.

Det är ett nzxt phantom chassi som jag håller på med, lägg gärna kommentarer om vad ni tycker om mitt bygge samt att vad jag kan tillägga/förbättra.

Stort tack till Artur på www.coolingstuff.se &Tobbe på www.knivbutik.se för snabb leverans och bra priser!

Hårdvara :
Nzxt phantom
i5 4670k 4.5Ghz
GTX 470 SLI @ 800Mhz
OCZ AGILITY 3 120Gb
2x WD Green 500Gb
Asus Z87-Pro
A-Data 4x4GB
XFX 750w

Vattenkylning :
Phobya 360
Alphacool 240
2x EK-FC 470
EK-Supremacy Clean CSQ - Acetal
EK-RES X3 150
Phobya DC12-260

Vattnet ska va genomskinligt men va färg kvar från mitt förra bygge (rött vatten) , jag ska beställa mer vatten när ekonomin tillåter.
Jag sköljde ur vattenblocken men vart så endå..

Vet att ingen här på swec gillar att man har radd utanför chassit, så projektet är inte klart en då jag ska fixa en plåt som kommer täcka över 360 radden.

Är det nått ni undrar över så är det bara att lägga en kommentar/pm.

NZXT Orange

Permalänk
Medlem

Jag gillar stående radiatorer, att se fläktarna från sidan ser bättre ut än liggande.

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen bli så för att det ser mycket snyggare ut + att man kan gömma pumpen bakom om den står upp.

Permalänk
Medlem

kolla mitt bygge, inte svårt att få det hela fint

http://www.sweclockers.com/galleri/11513-water-cooled-fd-arc-...

kåpor och så, för att bli av med kablar från radden så köp en sån http://www.biltema.se/sv/Bygg/El/Tillbehor/Kopplingsplint-2-s... och parallellkoppla fläktarna och annat

undrar du nåt så bra dra ett pm

Permalänk
Medlem

Vart riktigt snyggt ditt bygge!
Inte bara ja som gillar kolfiber med andra ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av n807:

Vart riktigt snyggt ditt bygge!
Inte bara ja som gillar kolfiber med andra ord

tackar, hoppas den var till inspiration
hehe nej inte bara du, en stor fan av vinyl här ^^ 2m kolfiber rulle tog slut på två veckor, mobiler, laptops, nycklar m.m XD även bilen ska wrapas ^^

Permalänk
Medlem

Härligt, jo mobilen fick sig en omgång av mig med haha

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Var köpte du din paracord ifrån? God Jul!

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!
Jag köpte ifrån: www.knivbutik.se
God jul!

Permalänk

5/5 för radiatorplaceringen.

Bra jobbat!

Permalänk

Fem av fem toasters, kanonkul!

Permalänk
Medlem

Tack båda två!
Kul att det är några som gillar det även fast det vart rosa(svagt rött) vatten , ska byta som sagt bara jag får tid o pengar över!

Permalänk
Medlem

5/5!
Btw var köpte du gummilisten någonstans? ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter
CPU: Intel Core i7 2600 | GPU: XFX Radeon HD 7950 3GB | CHASSI: Antec p280 | KYLNING: antec kühler h2o 620 | NÄTAGG: corsair hx 650w |SSD: Samsung SSD Basic 830-Series 128GB | SATA: Seagate 1TB | MODERKORT: MSI Z77A-GD65 | RAM: Dubbel-Kanal DDR3 = 16,0 GB |

Permalänk
Medlem

Tack!!:)
Ja köpte de på feltema, men man kan få tag på snyggare lister på internet en dom ja köpte..

Permalänk
Avstängd

fan vad ballt! Bra jobbat, vore intressant att veta temps under idle/load.

Önskar man själv kunde göra såhär snygga byggen