Permalänk

Någon som är bra på tyska?

Någon som kan översätta vad som står på den bifogade bilden? Behöver få reda på om den är behandlad eller ej.

EDIT: Bilden vart väldigt krymp så här kommer en direktlänk istället: http://www.bilddump.se/bilder/20140108141038-81.224.139.61.JP...

Permalänk
Medlem

Limträgolv (limplattor?), lång hållbarhet, inga gifter, fri från formaldehyd, varm naturligt ambient?

Min högstadietyska är lite rostig

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Bara prat om hur man ska behandla den efter att man lagt golvet, inte om den är behandlad eller ej.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Hmmm, undrar varför de skriver golv för? De är ju i storleken "hyllplan". Får väl försöka att ringa till Bauhaus igen, men de svarar sällan där tyvärr...

Permalänk
Medlem

Leimholzplatte översätts nog mer till "limträskiva". Dvs som bänkskivor brukar vara. Är det stavlimmat trä?

Sedan står det att den är förbehandlad med "OSMO-Top Oil", så en inte helt vild gissning är att den är oljad.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Sedan står det att den är förbehandlad med "OSMO-Top Oil", så en inte helt vild gissning är att den är oljad.

Fast betyder inte "nachbehandlung" typ efterbehandlas?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Generellt brukar skivor vara fabriksinoljade för att kunna stå i butikerna utan att spricka. För att kunna användas och "slitas" på rekommenderas inoljning.

Sen en snabb koll på google translate säger att nachbehandlung innebär uppföljande behandling som styrker mitt påstående.

Permalänk
Medlem

Den verkar vara efterbehandlad med någon typ av olja ja

Eller så menas det att den ska efterbehandlas.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Tror det är en hårdvaxolja då jag använder samma på min bänkskiva

Permalänk

Kan väl uppdatera, den räknades som obehandlad enligt de på Bauhaus, men de flesta är tydligen grundoljade. Använde paraffinolja, så slipper man tänka på gifter och skit.