Nybyggd och nyformaterad dator blåskärmar
Jag satte ihop ett uppgraderingspaket till min dator för några dagar sedan och formaterade sedan hårddisken, men prestandan är undermålig känns det som. T.o.m. när jag bara surfar runt i Firefox segar allting ner fullständigt och datorn fryser till och behöver ladda i några sekunder. Har jag missat något? Det var så längesen jag uppgraderade så pass mycket på en gång, så det kanske är något jag har missat att göra.
Specs:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 ultimate 64 bit
Processor: AMD FM2 Athlon II 760K
Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Evo
Moderkort: Gigabyte F2A88XM-DS2
Minne: 2x 4 GB DDR3 Corsair Vengeance LP 798,4 MHz
Grafikkort: MSI TwinFrozr Gaming GTX 660
Hårddisk: WD Caviar 500 GB
Nätaggregat:Corsair TX 620 W (osäker)
Övrig kylning: 2 x 120 mm intag toppen av lådan, 2 x 120 mm utblås i botten och på baksidan
Övriga komponenter: DVD-brännare och Asus Xonar DG ljudkort
Jag är helt ny till den senaste generationen av datordelar. Jag har aldrig haft en plattform med DDR3 innan denna, så allt är ett bra hopp i annorlunda teknologi. Jag har i alla fall låst CPUn till 4 GHz så att den inte underklockar sig själv, och jag har ändrat timings för minnena till vad de är speccade för (9-9-9-24).
Värt att nämna att jag använder moderkortets inbyggda nätverksport, och i aktivitetshanteraren visas användningen i diagrammet som ofta ganska hög, men själva siffrorna verkar vara okej? Jag förstår mig inte riktigt på det, men det står "network 10 Kbps" och är ofta vid toppen.
I spel antar jag att den funkar som den ska. Jag har bara provat lite Skyrim, SC II, BF 3, och det verkar väl flyta på. Jag har inte tittat på FPS förutom i Skyrim, och där verkar det vara okej. Ibland fryser datorn, eller så kraschar BF 3 eller Skyrim, men jag vet inte om det är relaterat till mitt problem.