Visa signatur
Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)
Jag försökte uppdatera BIOS för att bli av med problemet, men programmet som Gigabyte använder för att flasha BIOS gav ett meddelande där det stod att den inte stödjer 64-bit windows och bad mig att gå till hemsidan för att ladda hem "rätt version" (som förstås inte fanns). Nu när systemet känns lite mer stabilt väntar jag med att uppdatera BIOS. Vill inte göra det om det inte känns nödvändigt.
Jag ändrade energiinställningen i Windows. Good call! Jag satte minimumfrekvensen till 10%, så nu underklockar den sig friskt, men den går fortfarande upp till "max" som ligger på 3991 MHz. Är dock fortfarande i profilen "performance", men det borde väl vara okej så länge jag själv ändrar inställningen på CPUn.
Jepp, ska vara rätt mängd kylpasta på CPUn. Ett okokt riskorn, och kylaren vreds några gånger. Tempen är nu på 53 grader C. Känns fortfarande ganska högt.
Du försöker köra biosen inifrån windows, det är därför den felförklarar. Jag brukar använda Q-Flash i bios och en Fat-32 formaterad USB-sticka med biosfilen uppackad där. Väl i bios/UEFI vad står basklocken för CPU:n på där? Den bör vara på 200MHz ggr 18.
Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.