Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rokkoko:

Är det bara kaffesnack här?

Ja med tanke på att felgiganten har erbjudande på en kaffemaskin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Nog för att jag fick tag på en under-halva-priset-Melitta Aroma Signature tack vare fyndtråden, men håller med om att det varit ungefär 5 för många kapsel-maskins-tips i tråden på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Ni kommer högst troligt få återbetalning på alla kort utöver de två första.

Intressant, mina vän som jag tog 3 kort på fick alla 3 korten. Jag fick bara ett så länge, betalningen gäller än. Blir att jag får två till imorgon.

Annars funderar jag hur detta ska fungera. Jag har 6 kort, alla är sim kort, hur ska jag få ihop detta att fungera i ett år? Fick inga koder utan typ start paket av simkorten.

[edit]
Tror polletten trilla ner nu, det går att aktivera ända fram till December. ^_^ Kan det vara lönt att byta sitt nr varje gång? Hur gör du med nya nummer? Kostar det att byta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det enda jag sett är http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/kokstillbehor... men den fungerar enligt Kjell bara på äldre Nespresso-maskiner. Borde finnas mer men jag har själv hunnit kika alltför mycket på sådanna.

Tackar. Det här verkar ju också rätt smidigt.

https://www.youtube.com/watch?v=US7fk4H0qM8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Moody:

Tackar. Det här verkar ju också rätt smidigt.

https://www.youtube.com/watch?v=US7fk4H0qM8

Efter en nogrannare titt så hade de Coffeduck för Nespressomaskiner tillverkade efter oktober 2010. Borde fungera med maskiner man hittar i handeln idag förmodligen: http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/kokstillbehor...

Nu tog jag bara en mycket snabb titt på videon men det såg definitivt smidigt ut.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är så mycket kaffesnack så kan jag ju tipsa om att en pressobryggare (Frenchpress, ex. Bodum) och kaffekvarn (Förslagsvis Hario Skerton) inte är så fasligt dyra om man beställer från amazon.co.uk, säkerligen åtminstone halva priset jämfört med butiker i Sverige. Fynd? Definitivt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns någon fungerande rabattkod till icas webshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjurak:

Någon som vet om det finns någon fungerande rabattkod till icas webshop?

Vad är du sugen på?

Permalänk
Skrivet av Trilsk:

El-giganten säljer även Mini-mi för 399 :- på deras hemsida idag (och på el-giganten i sisjön) vilken har den automatiska funktionen som circolon har...fick bli en sån för mig istället...vet inte riktigt vad i cicolon har för mer funktioner än mini-me förutom att den lyser också. Tack för tipset om Amazon

Du kommer nog att ångra dig, kolla denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=czHcT-U9ee0

Mini-me http://www.youtube.com/watch?v=eBboSsetQRk

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Vad finns där att ångra? Vad jag kan se är de funktionsmässigt identiska. Enda skillnaden är utseendemässig och att circolon vibrerar mindre. Sen är mini me mindre vilket jag personligen ser som en fördel. Så det man får för 600 kr mer som circolon kostade är en maskin som ser flashigare ut. Eller har jag helt missuppfattat skillnaden mellan circolo FS och mini me?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Vad är du sugen på?

Förlåt, jag glömde nämna det. Det är väl inte så där jättespännande, haha. Det var en sådan här :

http://www.icahemma.se/extrasang-dubbel-med-elpump-p-20090-c-...

Vet att det funnits koder som cirkulerat tidigare.

Permalänk
Skrivet av Lyckokaka:

Vad finns där att ångra? Vad jag kan se är de funktionsmässigt identiska. Enda skillnaden är utseendemässig och att circolon vibrerar mindre. Sen är mini me mindre vilket jag personligen ser som en fördel. Så det man får för 600 kr mer som circolon kostade är en maskin som ser flashigare ut. Eller har jag helt missuppfattat skillnaden mellan circolo FS och mini me?

Åk till närmsta Elgiganten och köp båda två, testa/kläm/känn på bägge maskinerna. Jag kan tog satsa 1000 kr på att du kommer vilja skippa Mini-Me. Circolon FS har ett rullhjul, ingen ful spak där bak utan två "osynliga" knappar, en för varmt och en för kallt och dessutom upplyst nivå och vitblå belysning.

EDIT: Den rymmer en halvliter mer vatten och tar mindre plats pga att den inte är lika djup som Mini-Me.

Permalänk

Angående Dell XPS 10 erbjudandet,

Jag fick samma orderbekräftelse samt leveransdatum som er. Igår fick jag dock ett mail att min order hade annullerats då "produkten inte finns till salu"!? Jag pratade med Dells kundtjänst som ganska nonchalant sa att "sånt här händer ibland när vår lagerstatus inte stämmer överens med den faktiska lagerstatusen hos tillverkaren". Ganska irriterande. Har detta hänt någon av er andra eller var det bara jag som hade otur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av socialconstruct:

Angående Dell XPS 10 erbjudandet,

Jag fick samma orderbekräftelse samt leveransdatum som er. Igår fick jag dock ett mail att min order hade annullerats då "produkten inte finns till salu"!? Jag pratade med Dells kundtjänst som ganska nonchalant sa att "sånt här händer ibland när vår lagerstatus inte stämmer överens med den faktiska lagerstatusen hos tillverkaren". Ganska irriterande. Har detta hänt någon av er andra eller var det bara jag som hade otur?

Hände mig också. Pinsamt

Permalänk
Medlem

Har ni tagit ett snack med konsumentverket o se om man kan se över hur det funkar? Vanligt att dessa irriterande företag bara rycker på axlarna och säger "shit happens, now u go and die". Jag fick en likvärdig behandling när jag bokade en vara på Siba...tills jag skrev ärendet på fairshopping.se. Då gick det plötsligt mkt bättre! Jag fick till slut en något bättre ersättningsvara till samma pris! DONT GIVE UP.......Or at least let people know in media!

Permalänk
Medlem

Jag fick också ett mail ifrån Dell idag angående XPS 10 plattan där det stod att dom annulerat ordern, riktigt dåligt utav dem kan man tycka.

Permalänk
Medlem

Värde över 1000kr på elektronik så kan ni kontakta konsumentombudsmannen och ta saken vidare, kostar inte något. Alltid värt ett försök, verkar trots allt vara några stycken som beställt...

Stå på er när ni har rätt enligt lagstiftning.

Permalänk

Kan tyvärr meddela att det är lönlöst att anmäla till ARN. De tog slut och deras lagersaldo hann inte med helt enkelt. Hade de skickat varan och sedan velat att du skickar tillbaks den hade det varit annat eller att du fick den för billigt. Då har du rätten att behålla varan för utsatt pris. Eftersom när de skickar varan med de pris du betalade har godkänt det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Kan tyvärr meddela att det är lönlöst att anmäla till ARN. De tog slut och deras lagersaldo hann inte med helt enkelt. Hade de skickat varan och sedan velat att du skickar tillbaks den hade det varit annat eller att du fick den för billigt. Då har du rätten att behålla varan för utsatt pris. Eftersom när de skickar varan med de pris du betalade har godkänt det hela.

Om du har fått orderbekräftelse så vill jag minnas att det är att anse som köp? Och att ta ärendet vidare till konsumentombudsman/konsumentverket kostar inget, så att det vore helt lönlöst håller jag inte med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Dustinhome har deras Weekend-rush med bl.a. Kobo touch för 499:-

Finns även D-LINK DIR-810L router för 299:- Närmaste ligger på 470:- enligt Prisjakt
Länk till hela rean här: http://www.dustinhome.se/page/7071

Hur står sig en Kobo touch mot en Kindle?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Simcon:

Hur står sig en Kobo touch mot en Kindle?

Läser man ett par recensioner (här och här t.ex) så verkar det vara ett riktigt kap.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

En orderbekräftelse är tyvärr inget bindande avtal. Det är endast en "bekräftelse" på vad du vill köpa av företaget. Skulle dock företaget skicka iväg din order för samma summa som din orderbekräftelse säger så har företaget accepterat priset.

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk
Medlem

philips webshop funkar inte för mig iaf...
Riktigt synd får prova imorgon med, ingen som har sett vilken tidsram som koden funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av altec:

philips webshop funkar inte för mig iaf...
Riktigt synd får prova imorgon med, ingen som har sett vilken tidsram som koden funkar?

Det tog ett bra tag innan jag kom in, men det verkar lugnare nu. Däremot är de svindyra på det mesta, så det är inte lätt att fynda där även med 30 % rabatt.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gorber:

Hej
Tack för tipset. Fick mina kort idag. Men är lite fundersam då jag mailade telenor och de svarade idag.

Kortet kommer laddat med 2 telenor Kontant Fri laddningar som ger 0,5 GB mobil surf var upp till 40 mbit/s.
MvH
Telenor Kundtjänst.

Jag undrar om du kommer få en räkning på resten. Du får gärna berätta i tråden eller svara mig när du vet hur det blev.
mvh gorber

Har sedan jag satte in kortet för ca 40 dagar sedan använt 2,1 GB enligt Android. Har för mig att det stod "obegränsad surf" när detta kom upp på Happypancake för några månader sedan.

Anyhow, inte stött på någon limit ännu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ackki:

Vet ej om det är ett fynd men tycker det va ett bra erbjudande!
http://cdon.se/spel/xbox_360_live_12_months_gold_card-530342
12 månader xbox live gold för 299kr, gäller fram tom imorgon (26/1-2014)

Nej inget fynd då både Webhallen och Dustin har det för 269:-

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Nej inget fynd då både Webhallen och Dustin har det för 269:-

Slutsumman för både CDON och Dustin blir dock 328 kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemurenSwe:

Har sedan jag satte in kortet för ca 40 dagar sedan använt 2,1 GB enligt Android. Har för mig att det stod "obegränsad surf" när detta kom upp på Happypancake för några månader sedan.

Anyhow, inte stött på någon limit ännu.

Det är ingen begränsning på data och man får ingen räkning (hur fan ska går det ens till när det är kontantkort? Vissa använder inte hjärnan..) då jag har använt sådan kort från telenor tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Det är ingen begränsning på data och man får ingen räkning (hur fan ska går det ens till när det är kontantkort? Vissa använder inte hjärnan..) då jag har använt sådan kort från telenor tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att kontantkort kan fungera utomlands med räkning hem kan du ju hålla tillbaka lite på förolämpningarna. Det kräver dock en registrering.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Med tanke på att kontantkort kan fungera utomlands med räkning hem kan du ju hålla tillbaka lite på förolämpningarna. Det kräver dock en registrering.

Jasså? Och när du köpte Telenor kortet, registrera du dig då? Tog du din tid och läste avtalet på Telenors hemsida? Stod det något om att man skulle få räkningen hem? Nej juste...tänkte väl det.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."