Har en dator över, vill sätta den på mining av något. Kan någon förklara det för mig som om jag vore tre år gammal?

Permalänk
Medlem

Har en dator över, vill sätta den på mining av något. Kan någon förklara det för mig som om jag vore tre år gammal?

Jag fattar inte mycket av vad jag läser när jag googlar runt efter nybörjarguider.

Har en burk med en i7 950i-processor och ett 460 OC-grafikkort, 12 gb ram. Tänkte att jag kunde ställa burken under skrivbordet och låta den stå och surra där någon vecka eller två på test, men jag har INGEN aning om vad jag skall göra. Misstänker att jag inte laddar hem ett enkelt program som jag bara startar och låter stå, det verkar vara lite mer komplicerat än så att komma igång.

Kan någon förklara det på en EXTREMT simpel nivå? Hade väl tänk mig bitcoin främst. Hav förbarmande över mig som inget förstår..!

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk

finns säkert 100 trådar med samma fråga och bara på detta forumet, sen finns det ännu mer forumen om minning specifikt, läs trådarna här eller googla ?

Visa signatur

//Totte

Permalänk

Såg att du skrivit BitCoin det kan du inte minea!

Vad skall du minea? DogeCoin?

Först börjar du med att ladda ner wallet från här http://dogecoin.com/ det tar ett tag för den att synca upp

Sen väljer du poolen som du vill köra på det finns massa, och registerar ett konto och worker.

Sen laddar du hem Cudaminer https://bitcointalk.org/index.php?topic=167229.0

När du kommit så långt kan vi ta bat filen sen

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meller127:

Såg att du skrivit BitCoin det kan du inte minea!

Vad skall du minea? DogeCoin?

Först börjar du med att ladda ner wallet från här http://dogecoin.com/ det tar ett tag för den att synca upp

Sen väljer du poolen som du vill köra på det finns massa, och registerar ett konto och worker.

Sen laddar du hem Cudaminer https://bitcointalk.org/index.php?topic=167229.0

När du kommit så långt kan vi ta bat filen sen

Kanon, tack! Återkommer eventuellt via PM!

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

fick du det att funka?

Permalänk
Avstängd

i7-950 och en 460, rätta mig om jag har fel men han kommer ju inte tjäna nånting ? Förlora pengar på elen bara.
Prova söka lite på google, finns hundratals om inte tusentals guider med varierande svårighet

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av Mjolle:

Jag fattar inte mycket av vad jag läser när jag googlar runt efter nybörjarguider.

Har en burk med en i7 950i-processor och ett 460 OC-grafikkort, 12 gb ram. Tänkte att jag kunde ställa burken under skrivbordet och låta den stå och surra där någon vecka eller två på test, men jag har INGEN aning om vad jag skall göra. Misstänker att jag inte laddar hem ett enkelt program som jag bara startar och låter stå, det verkar vara lite mer komplicerat än så att komma igång.

Kan någon förklara det på en EXTREMT simpel nivå? Hade väl tänk mig bitcoin främst. Hav förbarmande över mig som inget förstår..!

Om du vill kunna tjäna något så ska du ta bort ditt 460 och slänga in ett eller två Radeon kort. T.ex 5850,5870, 6950, 6970,7970, 7950 etc. Etc.