Permalänk
Hedersmedlem

a7n8x recension?

Tjo! vet nån var man kan hitta några bra recension på asus a7n8x
och vad eär egentligen skillnaden mellan vanlia och deluxe varianten? Jag vet att deluxe har seriall ata och det använder jag inte så om det inte finns nått mer så kan jag lika gärna köpa det lite billigare kortet. Bör man flasha kortet till nån speciell bios v. för att allt ska fungera korekkt?

BTW: såg att det var trång med kondesatorer runt socketen... får det plats en AX-7???

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

gå in på ww.tomshardware.com å sök på asus a7n8x så finns det en recension där med tre nforce2-brädar varav ett är a7n8x (deluxe)

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Hedersmedlem

alltså, det är ingen skilland i prestandan mellan deluxe o det vanliga? jag menar dete bara seriall ata o dual näverkskort o firewire osv...
menar, man får väl inte bättre resultat i tex. 3dmark osv?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk

Nä, det stämmer. Samma prestanda på båda brädorna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

www.amdboard.com
Där hittar du recensioner till de flesta moderkorten (amd, doh).

Permalänk
Medlem

ASUS A7N8X är väldigt bra moderkort, helst Deluxe versionen med RAID funktion inbyggt... kan köra snabba ram minnen (upp till 434MHz dual channel/single channel ddr) och även väldigt bra om man ska klocka processor mm. fast om man vill klocka mycket e nog Epox 8RDA/8RDA+ bättre för där finns mycket plats helst runt processor sockeln för ordentlig kylning... även EPOX moderkortet klarar av att köra samma snabba ram minnen som ASUS i dual/single channel ddr...

Permalänk
Medlem

www.nforcehq.com har länkar till en del recensioner

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xale
ASUS A7N8X är väldigt bra moderkort, helst Deluxe versionen med RAID funktion inbyggt... kan köra snabba ram minnen (upp till 434MHz dual channel/single channel ddr) och även väldigt bra om man ska klocka processor mm. fast om man vill klocka mycket e nog Epox 8RDA/8RDA+ bättre för där finns mycket plats helst runt processor sockeln för ordentlig kylning... även EPOX moderkortet klarar av att köra samma snabba ram minnen som ASUS i dual/single channel ddr...

Detta mobo har la bara Raid i S-ATA, eller har jag fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plogen2002

Detta mobo har la bara Raid i S-ATA, eller har jag fel?

Jo, det stämmer...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!