Hur kan man koppla in två PSU till mining rigg?

Permalänk
Medlem

Hur kan man koppla in två PSU till mining rigg?

Hej,
Jag har en 550W som ligger och skräpar och skulle vilja använda det till att driva en till GPU istället för att skaffa en 1000W. Min nuvarande rigg har en 850W. Undrar ifall någon som har prövat denna metod?

Det verkar som det räcker att man har det kopplat till GPU:er så är det klart.

Permalänk
Medlem

Yes stämmer svart till grön, har kört det till mining riggen själv under test. Har en kabel som startar båda aggen parallellt nu.

EDIT: Kan tillägga att anledningen till att jag valde att köpa en kabel för jobbet var att jag läste någon stans att det inte var så bra att ha ström till grafikkorten om datorn skulle stänga av sig. Ingen aning om detta spelar någon roll egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Hej,
Jag har en 550W som ligger och skräpar och skulle vilja använda det till att driva en till GPU istället för att skaffa en 1000W. Min nuvarande rigg har en 850W. Undrar ifall någon som har prövat denna metod?

http://www.youtube.com/watch?v=u0OKmIuNtmI

Det verkar som det räcker att man har det kopplat till GPU:er så är det klart.

Ja de e bara å koppla in i väggen sen gpuerna. Sen måste du antingen köpa en adapter som gör om 2 24pins kablar till 1. Eller så får du bara "bygla" alltså sätta ett gem mellan 2 hål i 24pinnarn använd google. Det finns folk som är bättre än mig på att förklara där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Yes stämmer svart till grön, har kört det till mining riggen själv under test. Har en kabel som startar båda aggen parallellt nu.

EDIT: Kan tillägga att anledningen till att jag valde att köpa en kabel för jobbet var att jag läste någon stans att det inte var så bra att ha ström till grafikkorten om datorn skulle stänga av sig. Ingen aning om detta spelar någon roll egentligen

Det låter vettigt. Kan du berätta vad det är för kabel som du använder?
Läste i nån annan forum där de rek. denna men jag kunde inte hitta det på någon svensk sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alact:

Det låter vettigt. Kan du berätta vad det är för kabel som du använder?
Läste i nån annan forum där de rek. denna men jag kunde inte hitta det på någon svensk sida.

Ser ut att vara mer eller mindre exakt samma kabel. Jag handlade från eBay. Kanske går att få tag på i Sverige men jag har inte sett något. Verkar inte som att just den kabeln jag köpte finns kvar på eBay men jag hade tagit det billigaste som går att hitta. Kabel som kabel

Permalänk
Medlem

Okay det blev att köpa en kabel. Beställde risers också så man får väl de samtidigt förhoppningsvis

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...