Codesnstuff (Pålitlig?)

Permalänk
Medlem

Codesnstuff (Pålitlig?)

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=19191

Ser en del spel på denna sida med rätt så extrema priser jämfört med steam/origin dom själva fast såklart steam/origin överprisar alltid spelen ändå men som sagt hade ni köpt av denna sida? är lite skeptiskt känns lite bedrägeri aktig ut men har fått tummen upp och har genomsnitt 9.72 av 10 i omdöme.

Permalänk
Medlem

jag handlar mycket på g2play som håller jävligt mycket lägre priser än det där så prismässigt så ser det ok ut och är verkligen inte jättebilligt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

jag har handlat på en del sidor och måste säga G2A är den bästa hittills.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Ouch den sidan ser risigare ut än codesnstuff, sen så var det dåliga priser på det jag kollade på (högre priser)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Daggmask:

Ouch den sidan ser risigare ut än codesnstuff, sen så var det dåliga priser på det jag kollade på (högre priser)

Skillnaden här är att de flesta här på SWEC har handlat på G2PLAY någon gång i sitt liv och kan säga att de är legit, vilket inte kan sägas om "codenstuff".

Är det billigare än spelbutiken.se, retrospelbutiken.se, webhallen.com eller g2play.net - då kan du nästan ta för givet att det är scam.

Edit: Efter att ha kollit in sidan så verkar den vara rätt så legit, kan dock inte hitta deras F-skattsedel så... men testa att beställa något billigt spel och se vad som händer bara.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana X | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Permalänk

Det viktigaste o kolla på är om företaget är i Sverige/EU eller inte.
G2play är baserat i hongkong. Och vad betyder detta då? Jo dom kan generellt sett ALLTID ha 25% lägre priser eftersom dom inte betalar någon moms.

Det där CodesNStuff verkar jävligt meeh. Det är säkert seriöst tills det blir för mycke jobb för för lite pengar, då kommer det successivt att implodera.
Gör lite bakgrundskoll på ratsit så ser man att ägaren av bolaget bor i samma hus som han har lokalen tex...

Permalänk
Medlem

Jag har köpt xbox points på CodesNStuff och de har funkat prefekt alla gånger utom 1. Då var koden redan använd. Fick en ny kod någon timme senare.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk

Jag har handlat en del på codenstuff och jag har aldrig haft några problem med dom, alla köpen har gett mig key:n inom 5 minuter efter betalning. köpte till exempel mitt BF4 premium där och mitt Splinter cell Blacklist

Permalänk

Köpte bf4 premium till min dotter där och det funkar super bra för mig.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Vågar man beställa Arma 3 här och lägga in på sitt steamkonto med andra köpta spel? Vill inte bli bannad på Steam och codenstuff verkar legit enligt mig fast ändå inte helt säker då det inte är ett stort företag..

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Brorsan köpte Diablo 3 där för några dagar sedan och det gick helt felfritt!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk

Hittade tråden när jag googlade om codesnstuff var legit!

Köpte precis Wolfenstein: The New Order via dom, känns legit. Dom vill t.o.m. verifiera via sms-kod, om man betalar med kort.
+att jag fick CD-keyn direkt...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.