Permalänk
Medlem

E-krona

Tja, det verkar som det kommer en ny svensk scryptvaluta.

https://cryptocointalk.com/topic/3075-ann-ekrona-a-new-nordic...

Vad tror ni om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitman:

Vad tror ni om detta?

Är väldigt okunnig om det här med internetvalutor men om det är någonting jag lärt mig så är det köp billigt snabbt, sälj dyrt senare.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitman:

Vad tror ni om detta?

Som alla andra, försöka tjäna lite snabba cash och sen överge skeppet.

Permalänk
Discokungen

Varför måste vi vara så otroligt dåliga på att döpa saker?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Varför måste vi vara så otroligt dåliga på att döpa saker?

Med tanke på alla andra 27 nya coins som kommer varje dag är Ekrona faktiskt ett "bra" namn, får man ihop en svensk community runt det så kommer Cryptsy lista det efter några månader precis som dom gjorde med Emark.
Såg det på cryptocointalk häromdagen men fanns så vitt jag kunde se ingen pool, dödsdömt att lansera coins utan en pool..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Skrivet av SvenOslo:

Är väldigt okunnig om det här med internetvalutor men om det är någonting jag lärt mig så är det köp billigt snabbt, sälj dyrt senare.

Mer "mine:a tidigt och sälj(dumpa) så fort det listas"..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem

Jag minar denna nu också. Får se om poolen funkar bra.
https://cryptocointalk.com/topic/3132-ekrona-krn-information/

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Förlåt min nybörjarfråga men hur får jag min e-krone plånbok att synka?

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

Plånböcker brukar synka när man startar dom (står längst ner i plånboken, tex 1000blocks kvar osv)
Har inte testat e-krona, men borde vara samma där också (Ifall det står x antal blocks klvar så är det bara vänta)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasPC:

För mig står det "0 active connections"... Har du fått någon connect?:)

EDIT: Vet inte om min wallet var den slutgiltiga eller någon test bara, verkar ju vara en config med i den som man kan ändra i. Någon som har en fungerande wallet?

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Em3l:

EDIT: Vet inte om min wallet var den slutgiltiga eller någon test bara, verkar ju vara en config med i den som man kan ändra i. Någon som har en fungerande wallet?

Jag undrar detsamma, walleten synkar inte.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Har du lagt .conf-filen i %appdata%\roaming\myntnamn?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Samma fel för mig. Inga connections än.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Em3l:

Nej. Ingenting allt är bara off sync.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Tackar!:)

Visa signatur

4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Är rookie vad gäller minande, aldrig gjort det förut faktiskt. Får mitt r9 290 imorgon/tisdag, så någon som har en fin liten guide om hur jag sätter igång att mina E-kronor? Har visserligen läst en del, men ser hellre en konversation med folk jag litar på och som direkt riktar sig mot mig - lättare att undvika fel då..

Säg att jag skulle börja mina med mitt 660ti IKVÄLL, och sen byta ut mot mitt nya kort imorgon/på tisdag, är det några större förändringar i inställningarna jag måste göra då?

mvh
Rookie-padawan

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag använder en egen directory för min wallet och när jag lade .conf filen i den så funkade det. Tackar!

Visa signatur

— Return of the Jedi

Permalänk
Medlem

Har kommit en ny pool, har dock inte hunnit testa den än.

"Sign-up through our portal at www.blockminter.com and then you can view the Ekrona dashboard directly at krn.blockminter.com."

Tagit från: https://cryptocointalk.com/topic/3075-ann-ekrona-a-new-nordic...

Visa signatur

4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

På bara en eller två dagar har svårighetsgraden skjutit i taket nu haha, trodde inte det skulle gå så fort för denna att bli populär:)

Visa signatur

4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Tror ni den kommer läggas till på någon exchange inom snar framtid eller helt enkelt dö bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scared:

Tror ni den kommer läggas till på någon exchange inom snar framtid eller helt enkelt dö bort?

Jag tror den kommer att läggas upp, intresset verkar ha ökat enormt de senaste dagarna och poolen jag är med i har antalet medlemmar tredubblats. Ska man minea tycker jag man ska skynda sig att göra det:)

Här finns en tråd Gimbergsson länkade till, där man kan hjälpa till att få den till exchange: https://cryptsy.freshdesk.com/support/discussions/topics/7463...

Har fått uppfattningen att folk inte vill sprida Ekrona för att de vill minea så mycket de kan först:)

Visa signatur

4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Em3l:

Jag tror den kommer att läggas upp, intresset verkar ha ökat enormt de senaste dagarna och poolen jag är med i har antalet medlemmar tredubblats. Ska man minea tycker jag man ska skynda sig att göra det:)

Här finns en tråd Gimbergsson länkade till, där man kan hjälpa till att få den till exchange: https://cryptsy.freshdesk.com/support/discussions/topics/7463...

Har fått uppfattningen att folk inte vill sprida Ekrona för att de vill minea så mycket de kan först:)

Jasså, okej låter positivt. Tänkte testa mina lite och se om det blir något. Hur många får man per 100 kh/s på en timma som det ser ut nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scared:

Jasså, okej låter positivt. Tänkte testa mina lite och se om det blir något. Hur många får man per 100 kh/s på en timma som det ser ut nu?

Man får ut ca 16 Ekronor per 100kh/s varje dag och ca 0.67 Ekronor per timme.

Visa signatur

4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Är rookie vad gäller minande, aldrig gjort det förut faktiskt. Får mitt r9 290 imorgon/tisdag, så någon som har en fin liten guide om hur jag sätter igång att mina E-kronor? Har visserligen läst en del, men ser hellre en konversation med folk jag litar på och som direkt riktar sig mot mig - lättare att undvika fel då..

Säg att jag skulle börja mina med mitt 660ti IKVÄLL, och sen byta ut mot mitt nya kort imorgon/på tisdag, är det några större förändringar i inställningarna jag måste göra då?

mvh
Rookie-padawan

Se till att ha bra cirkulation i burken, det kommer bli varmt. Det är det vettigaste tips jag kan ge.

Angående de olika korten så ja, du kommer få köra ny miner setup för det eftersom 660ti minar optimalt med cudaminer medan CGminer är det som gäller för 290.

Permalänk
Medlem

Ny pool!

Sägs ha 0% avgift men står dock 1% när man går in på sidan. Kan vara så att dom inte har uppdaterat än.

http://krn.coins4everyone.com

Visa signatur

4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Hur göra man en ekrona-adress? Jag har grävt lite och skapat en plånbok på blockchain, men får följande felmeddelande när jag försöker lägga till adressen under fliken Address -> New Address (New sending address) i programmet ekrona: "The entered address XXXXXX is not a valid ekrona address."

Citat:

4. Create a Ekrona address to recieve payments.

Downloading the client & block chain: Download the Ekrona client from here.
Generate a new address and input it on your account page to receive payments.

Saxxat från coins4everyone. Har man en plånbok för varje valuta? Det är första gången jag gräver kryptovalutor, så jag är lite vilsen.

Edit: Vad använder jag egentligen ekronaklienten till? Har inte vågat prova än, men jag borde väl kunna överföra mina ekronor till plånboken skapad på blockchain (förutsatt att samma plånbok används till flera valutor)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

EKrona på reddit här

Permalänk
Medlem

Jag vet inte ens varför men jag har nu ändrat 1 av riggarna mot E-krona. Brukar vanligtvis inte orka bry mig om alla nya kryptos som lanseras varje dag.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

Kan inte börja minea

Jag får varken CGMiner eller BFGMiner att börja arbeta, hur ska jag göra?
Det slutar med att kommandotolken bara stängs ned.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850