Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Antar att ni tar en kostnad för det. Är det mer än vad moderkortet kostar köper jag ju hellre nytt och försöker fixa det gamla först.
Vad brukar en sån service kosta?

Felavsöknings avgiften ligger på 350 kr, vet inte hur mycket mer du får betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inet
Skrivet av bonafriss:

Antar att ni tar en kostnad för det. Är det mer än vad moderkortet kostar köper jag ju hellre nytt och försöker fixa det gamla först.
Vad brukar en sån service kosta?

Gör så att du felanmäler det här och skriver tydligt vad som är problemet https://www.inet.se/support/OrderList så tar vi in det och hoppas på det bästa. Skicka ditt ärendenummer i ett PM till oss så ser jag till att det enda du behöver betala är frakten.

Om du kan ta bilder på det så kan vår tekniker göra en första bedömning om det är något som hen tror går att fixa.

Skrivet av Thumbii:

Hej Inet!

Jag hittade ingen information om detta så jag frågar.

Om man har köpt ett grafikkort av någon som i sin tur köpt det av er, gäller garantin fortfarande eller är det bara "förste köpare" den gäller för?

Man kan grotta ner sig i detaljer kring exakt vad lagen säger men kortfattat så hanterar vi det så här i normala fall: så länge garantin är kvar hos tillverkaren så tar vi in det precis som vilket garantiärende som helst.

Skulle du dock vilja *reklamera* produkten så gäller inte konsumentköplagen i ditt fall utan då måste det vara ursprungliga köparen som gör det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Vad är poängen med era prisförändringar på bara några kronor som verkar justeras från en dag till en annan. Om vi tar WD BLACK 4TB som ni säljer så har ni under loppet av 72 timmar justerat från 2172 för att nästa dag sänka den med 4 kronor till 2168, och 2 dagar senare höja den tillbaka till 2172. Jag bryr mig inte nämnvärt över att nu behöva betala 4 kronor mer emot om jag hade gjort mitt köp igår istället för idag, förstår dock inte vad dom här småjusteringarna var och varannan dag skall tjäna till för syfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Hej Inet,

Vad är poängen med era prisförändringar på bara några kronor som verkar justeras från en dag till en annan. Om vi tar WD BLACK 4TB som ni säljer så har ni under loppet av 72 timmar justerat från 2172 för att nästa dag sänka den med 4 kronor till 2168, och 2 dagar senare höja den tillbaka till 2172. Jag bryr mig inte nämnvärt över att nu behöva betala 4 kronor mer emot om jag hade gjort mitt köp igår istället för idag, förstår dock inte vad dom här småjusteringarna var och varannan dag skall tjäna till för syfte.

Vet inte om inet hinner svara innan helgen. Men vad jag hört av dom, så justeras priset efter dollarn. Men att priset går så mycket som en jojo är lite lustigt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet inte om inet hinner svara innan helgen. Men vad jag hört av dom, så justeras priset efter dollarn. Men att priset går så mycket som en jojo är lite lustigt

Det är möjligt att det ligger någonting i det eftersom alla modeller i WD BLACK serien verkar röra sig upp och ned på samma vis. Det enda undantaget som gör mig aningen tveksam till denna teori är 2TB modellen som har haft samma pris sedan 15/11 förra året.

Permalänk
Inet
Skrivet av DeepBlue:

Hej Inet,

Skrivet av Broken-arrow:

Stämmer som Broken-arrow att vi har rörliga prissättningar på många produkter som bland annat baseras på valutakursen, därför kan det bli såna här små justeringar på daglig basis.

Det vi kan säga är att vi jobbar aktivt att gå över till fasta prissättningar men det är långt från alla produkter i dagsläget.

Trevlig helg på er!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Stämmer som Broken-arrow att vi har rörliga prissättningar på många produkter som bland annat baseras på valutakursen, därför kan det bli såna här små justeringar på daglig basis.

Det vi kan säga är att vi jobbar aktivt att gå över till fasta prissättningar men det är långt från alla produkter i dagsläget.

Trevlig helg på er!

Jag misstänkte nästan det om det inte hade varit för 2TB modellen i WD BLACK seriens som har stått helt stilla i prissättning sedan november i förra året. Borde inte den röra på sig lika mycket som övriga WD i Black serien har gjort ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Jag misstänkte nästan det om det inte hade varit för 2TB modellen i WD BLACK seriens som har stått helt stilla i prissättning sedan november i förra året. Borde inte den röra på sig lika mycket som övriga WD i Black serien har gjort ?

Vissa produkter är det som dom skriver fast prissättning på. Finns en hel del andra produkter på inet som inte rör på sig häller (inte mycket i alla fall).

Hur som jag försvarar inte inets prissättning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hallå, köpte ett gryphon mATX moderkort hos er igår tillsammans med en antec kuhler 620 h20 till CPU'n. Det stod att det skulle passa 1150 men den slår i vid sidan av och går alltså inte på min processor. Nu har jag mixtrat och fixat och skruvarna ligger hullorombuller i kartongerna tillsammans med andra skruvar men vill givetvis lämna tillbaka denna. Hur ska detta går till nu? Givetvis håller jag inte koll på allt som ska tillhöra kylaren i all röra vid nybyggande och kylpastan på kylaren är lite utsmetad, dvs ingen annan skulle vilja använda den efter jag varit där och rört.

Svara gärna i PM vad som rekommenderas göra.

Permalänk
Medlem

Tjena!
http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...
har ni någon motsvarighet till denna? kommer ni få in någon sådan? hittar inget alls på er sida

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in backplates till grafikkort? Skulle vilja ha ett till mit gtx 780. Finns ju knappt att få tag i...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Tjena!
http://www.inet.se/produkt/6904111/lian-li-moderkortsplat-med...
har ni någon motsvarighet till denna? kommer ni få in någon sådan? hittar inget alls på er sida

Dom har en för mATX?
http://www.inet.se/produkt/6904223/lian-li-moderkortsplatta-m...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Trevlig helg på er!

Någon uppdatering på när ni får in XL2411Z?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Är ni säkra på att Kana CS:go är v2?
Eftersom så vitt jag vet så finns inte cs:go versionen i V2 utan det är V1.

http://www.inet.se/produkt/6606991/steelseries-kana-v2-mouse-...
http://www.inet.se/kampanj/1406/rog-weekend

http://steelseries.com/products/games/counter-strike-global-o...
Tillverkarens artikelnummer går även till den ovan länkade v1 kana cs:go.

Det är även en utgående mus, och man kan köpa en Kana v2 med betydligt bättre sensor för 349:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Hallå, köpte ett gryphon mATX moderkort hos er igår tillsammans med en antec kuhler 620 h20 till CPU'n. Det stod att det skulle passa 1150 men den slår i vid sidan av och går alltså inte på min processor. Nu har jag mixtrat och fixat och skruvarna ligger hullorombuller i kartongerna tillsammans med andra skruvar men vill givetvis lämna tillbaka denna. Hur ska detta går till nu? Givetvis håller jag inte koll på allt som ska tillhöra kylaren i all röra vid nybyggande och kylpastan på kylaren är lite utsmetad, dvs ingen annan skulle vilja använda den efter jag varit där och rört.

Den funkar med 1150.

Har själv monterat en på ett "ASUS TUF SABERTOOTH Z87 - ATX".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Den funkar med 1150.

Har själv monterat en på ett "ASUS TUF SABERTOOTH Z87 - ATX".

Med undantag denna verkar det som. Det går fysiskt inte att sätta kylaren mot processor iom att den runda cirkeln tar i en silvrig grej som sitter på moderkortet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Med undantag denna verkar det som. Det går fysiskt inte att sätta kylaren mot processor iom att den runda cirkeln tar i en silvrig grej som sitter på moderkortet....

Du gör med största sannolikhet något fel.

Dom ska få plats under, som tex (jag vet att det inte är "ditt" moderkort, men samma princip):

Permalänk
Medlem
Skrivet av o[I:

[/I]ouhdawg;14389404]Hallå, köpte ett gryphon mATX moderkort hos er igår tillsammans med en antec kuhler 620 h20 till CPU'n. Det stod att det skulle passa 1150 men den slår i vid sidan av och går alltså inte på min processor. Nu har jag mixtrat och fixat och skruvarna ligger hullorombuller i kartongerna tillsammans med andra skruvar men vill givetvis lämna tillbaka denna. Hur ska detta går till nu? Givetvis håller jag inte koll på allt som ska tillhöra kylaren i all röra vid nybyggande och kylpastan på kylaren är lite utsmetad, dvs ingen annan skulle vilja använda den efter jag varit där och rört.

Vad har du för moderkort? Jag monterade själv den kylaren på mitt P8P67 Pro en gång i tiden och det var gott om utrymme, så jag tror som sickhouse säger att du gör nåt knas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Du gör med största sannolikhet något fel.

Dom ska få plats under, som tex (jag vet att det inte är "ditt" moderkort, men samma princip):

http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/liquid-cooling-rou...

Skrivet av Batman:

Vad har du för moderkort? Jag monterade själv den kylaren på mitt P8P67 Pro en gång i tiden och det var gott om utrymme, så jag tror som sickhouse säger att du gör nåt knas.

Och visst gjorde jag det, löste sig efter youtube videos! Tackar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Och visst gjorde jag det, löste sig efter youtube videos! Tackar iaf

Bra att det löste sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vissa produkter är det som dom skriver fast prissättning på. Finns en hel del andra produkter på inet som inte rör på sig häller (inte mycket i alla fall).

Hur som jag försvarar inte inets prissättning.

Ingen fara på taket, jag fattar galoppen. Tycker bara att det var aningen lustigt att varor av samma märke och grupp inte var knutna till dollarn på samma sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Bra att det löste sig

Gav mig motivationen att plocka loss hela riggen igen för att installera kylarn en sista gång och det gick ju, hehe Klockat till 4,5 och en 70c load i bf4 hitills. Kloockers.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

I dom fallen där vi får in moderkort som har böjda stift så gör våra servicetekniker det dom kan och försöker böja tillbaka. Ibland lyckas vi och ibland går det inte. Antingen om du kommer in med det eller felanmäler på hemsidan så kan vi försöka hjälpa dig men kan såklart inte ge några garantier.

Oj det var generöst av er!

OnTopic:
Jag tog och köpte ett Kraft 400 av er på fyndhörnan Ringön. Kom hem och upptäckte att det saknades en nätsladd till nätagget (nätagget verkade mer eller mindre öppnat en gång och sedan nedstoppat i lådan igen).

Kan väl be er att ta en extra titt i lådorna för fyndvaror. För mig var det ingen fara då jag har en hel del extra kablar hemma men tänker att andra kanske inte har det lika bra när de kommer hem.
(Har gått dryga månaden nu så kommer självklart inte bråka kring en kabel).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

inet.se

Köpte ett 280x dc2 top kort av er för ca 1 månad sen. efter ca 2 vecka började kortet låta underligt från fläktarna. Tog kontakt med inet på mail och rådgjorde hur jag skulle göra om ja skulle skicka in de direkt eller vänta eftersom ni ej hade något asus dc2 top hemma på lager och visste ej när ni skulle få hem detta.

Fick rådet att köra vidare på kortet tills något hände. sagt och gjort så slutat ena fläkten och snurra och den andra snurrade ibland märkte detta genom att kortet gick varmt som tusan när jag spelade.

Skrev felanmälan på hemsidan och skickade därefter in kortet. Fick ett telefon samtal från inet idag och han sa att det var en fuktskada på kortet.. Vilket är ganska bullshit fick en bild på detta och nu när jag lugnat ner mig kan konstatera att klistret som lappen är fastsatt med troligen gått varmt och visar sig då som en mörknad genom lappen. när man kör på 70+ grader.

Så inet säger nu att det antagligen ej går på garantin pga av fuktskada vilket är jäkligt underligt när jag satt och spelade på kortet just innan jag skickade in det och det var fläktarna som är paj. Denna lapp sitter för övrigt på baksidan av kretskortet.

Detta tycker jag är skandal rent ut sagt.

Väntar på svar. Felanmälningsnr: 124501

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MindRipper:

inet.se

Köpte ett 280x dc2 top kort av er för ca 1 månad sen. efter ca 2 vecka började kortet låta underligt från fläktarna. Tog kontakt med inet på mail och rådgjorde hur jag skulle göra om ja skulle skicka in de direkt eller vänta eftersom ni ej hade något asus dc2 top hemma på lager och visste ej när ni skulle få hem detta.

Fick rådet att köra vidare på kortet tills något hände. sagt och gjort så slutat ena fläkten och snurra och den andra snurrade ibland märkte detta genom att kortet gick varmt som tusan när jag spelade.

Skrev felanmälan på hemsidan och skickade därefter in kortet. Fick ett telefon samtal från inet idag och han sa att det var en fuktskada på kortet.. Vilket är ganska bullshit fick en bild på detta och nu när jag lugnat ner mig kan konstatera att klistret som lappen är fastsatt med troligen gått varmt och visar sig då som en mörknad genom lappen. när man kör på 70+ grader.

Så inet säger nu att det antagligen ej går på garantin pga av fuktskada vilket är jäkligt underligt när jag satt och spelade på kortet just innan jag skickade in det och det var fläktarna som är paj. Denna lapp sitter för övrigt på baksidan av kretskortet.

Detta tycker jag är skandal rent ut sagt.

Väntar på svar. Felanmälningsnr: 124501

Eftersom du vill ha ärendet behandlat offentligt kan du väl lägga upp bilden/bilderna så att andra kan se och bedöma.

Har du någon form av vattenkylning i datorn? Hur kyler du CPU?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Eftersom du vill ha ärendet behandlat offentligt kan du väl lägga upp bilden/bilderna så att andra kan se och bedöma.

Luftkylning samt chassi fläktar ingen som helst vattenkylning i burken.

De vill mena att där streckkoden finns så är det alltså vattenskada. Jag som pluggar till elektriker ska alltså ha droppat vatten på kortet som sedan ska ha pajjat fläktarna medans jag fortfarande spelar på kortet.

Hade det varit vattenskada borde kortslutning ha skett då borde hela kortet va paj inte de externa fläktarna.. självklart skulle jag ha kollat om t.ex en chassifäkt hade fungerat på pinsen som sitter på gfx kortet.. men jag ville ju inte bryta nån garanti.

De på inet sa dock att ja 1 fläkt var paj och den andra snurrade av och till.. Men eftersom ha påstod att han hade hittat vattenskada så går inget på garantin omen kortet fungerade när jag skickade in detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hade ingen egen användare innan så jag lånade en annans användare, men det blev att skapa en nu.

Här är bilden jag fick. ( titta på klisterlappen ner till vänster.)

Kör med Cooler Master Hyper 212 EVO som CPU kylning. Ingen vattenkylning i datorn.
Skulle nu någon vätska alls, ta sig ner till grafikkortet så ska den först förbi tre fläktar, samt rinna igenom 24 pins uttaget på MB OCH vandra från bakdelen av chassit till den främre delen, utan att röra några andra komponenter. Känns som att det skulle bli värre problem då med t ex moderkort etc. Samt om det skulle vara fuktskada, känns det som att det borde blivit kortslutning. Men i och med att jag satt och spelade på kortet samma dag som jag skickade iväg det, så känns det inte speciellt troligt. Och det faktum att det "fuktskadade" endast är inom lappen. Det går aldrig utanför på något sätt.
Blir bara trött på det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Luftkylning samt chassi fläktar ingen som helst vattenkylning i burken.

http://galleries.guildlaunch.net/351912/Baksida%20på%20gfx921...

De vill mena att där streckkoden finns så är det alltså vattenskada. Jag som pluggar till elektriker ska alltså ha droppat vatten på kortet som sedan ska ha pajjat fläktarna medans jag fortfarande spelar på kortet.

Hade det varit vattenskada borde kortslutning ha skett då borde hela kortet va paj inte de externa fläktarna.. självklart skulle jag ha kollat om t.ex en chassifäkt hade fungerat på pinsen som sitter på gfx kortet.. men jag ville ju inte bryta nån garanti.

De på inet sa dock att ja 1 fläkt var paj och den andra snurrade av och till.. Men eftersom ha påstod att han hade hittat vattenskada så går inget på garantin omen kortet fungerade när jag skickade in detta.

Eeeh markus.. jag tar över

Permalänk
Medlem

Har du fotograferat med en nokia 3310 eller en brödrost kanske?
ta en ordentlig bild..

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Har du fotograferat med en nokia 3310 eller en brödrost kanske?
ta en ordentlig bild..

Vet knappast vad Inet har för kamera, men detta var bilden jag fick som skäl till vad felet var.