Permalänk
Medlem

770 2gb och 770 4gb sli

Hej, Har en fråga angående SLI. Om jag har ett http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX770DC2OC2GD5/
kan jag då köpa ett likadant fast med 4gb minne och kommer det isåfall funka med det som har 2gb i SLI ?

Permalänk
Medlem

Bör funka, men du kommer ju ändå bara kunna använda 2GB vRAM

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Skrivet av PekkaJukkasson:

Bör funka, men du kommer ju ändå bara kunna använda 2GB vRAM

Var lite det jag undrade över, Vet ju inte hur länge 2gb Vram håller, Så undrade mest om jag köpte ett med 4gb Vram om det skulle bli 4GB istället för 2Gb som utgångspunkt

Permalänk
Skribent
Skrivet av Mabjo10:

Var lite det jag undrade över, Vet ju inte hur länge 2gb Vram håller, Så undrade mest om jag köpte ett med 4gb Vram om det skulle bli 4GB istället för 2Gb som utgångspunkt

Kör du ett med 2gb och ett annat med 4gb så kommer det med 4gb att "gå ner" sig till 2gb.

Du skulle kunna skaffa ett 4gb och sedan byta ut ditt 2gb mot ett 4gb i framtiden

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Kör du ett med 2gb och ett annat med 4gb så kommer det med 4gb att "gå ner" sig till 2gb.

Du skulle kunna skaffa ett 4gb och sedan byta ut ditt 2gb mot ett 4gb i framtiden

Aha, det är så det funkar :/. Sitter och velar lite över 2st grafikkort, Hade ju planer på att beställa ett 780, Men när jag kollade runt så är det lite för mycket prestanda än vad jag begär.

Så just nu sitter jag och kollar på nvidia 770 eftersom dem har rea på dessa på Inet.se då ligger asus 770 oc på 2700kr. Sen så är det andra kortet AMD r9 280x Toxic som ligger på 2800kr. Vet inte vilket som kommer passa mig bäst, Har du något förslag?

Permalänk
Skribent
Skrivet av Mabjo10:

Aha, det är så det funkar :/. Sitter och velar lite över 2st grafikkort, Hade ju planer på att beställa ett 780, Men när jag kollade runt så är det lite för mycket prestanda än vad jag begär.

Så just nu sitter jag och kollar på nvidia 770 eftersom dem har rea på dessa på Inet.se då ligger asus 770 oc på 2700kr. Sen så är det andra kortet AMD r9 280x Toxic som ligger på 2800kr. Vet inte vilket som kommer passa mig bäst, Har du något förslag?

Du kommer bli väldigt nöjd med båda korten!

Har flera kompisar som kör med R9 280x eller gtx 770, och ingen av dem är det minsta missnöjda på något sätt.
Det handlar mest om vilket bolag du vill stötta eller vilka features du är ute efter egentligen. Båda korten är nästan identisk i prestandan.

gtx 770:
ShadowPlay (typ inbyggt fraps)
Nvidia GeForceExperience
Boost 2.0 (auto OC av grafikkortet)
G-sync

R9 280x:
Mantle
Raptr (som Nvidias experience, fast du får poäng när du spelar som du kan byta mot spel, grafikkort mm.)

Kan ha missat något från båda lagen, men har du en länk till sweclockers tester med alla de senaste korten.

Värt att nämna är att Mantle i dagens läge är i BETA, men när det väl kommer till 280x så kan du räkna med 5-50% boost (ca) i de flesta titlarna (som har Mantle stöd). Alla nya EA spel verkar anamma Mantle, då de drivs av Frostbite 3 (som stödjer Mantle) och de har ett starkt samarbeta med AMD just nu, så det kan va bra att ha i åtanke om du investerar för en tid framöver

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >