Permalänk

Köpa Ps4

Tjena jag tänkte köpa ps4 och undrar om det är någon skillnad att köpa det från olika affärer, jag menar alltså om vart man än köper den ifrån så får man väl samma sak? T ex om det är en skillnad att köpa den från webhallen eller från ginza jag menar innehåll samt förpackning.

Samt vad är skillnaden på Ps4 (EU) och vanliga ps4?

Permalänk
Medlem

Står det Ps4 EU så menar de att de har importerat en Europeisk maskin som kan ha en annan strömsladd, men då brukar de skicka med en svensk sladd vid sidan om. Annars är det ingen skillnad.

Köpa från olika butiker är nog ingen skillnad mer än det uppenbara som pris och vad som ingår.

Permalänk
Avstängd

PS4 EU är en importerad version och nej det är ingen skillnad om du köper dem från en annan butik om dem inte har olika paketerbjudanden.

Permalänk

Borde jag vänta på Svensk modell eller köra på europeisk samt är det ingen annan skillnad?

Permalänk

Bump, får inget svar, är det ingen anna nskillnad än ström kabeln?? Finns det manualer på svenska och sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Bump, får inget svar, är det ingen anna nskillnad än ström kabeln?? Finns det manualer på svenska och sånt?

Nej det bör det inte vara. Och manualen hittar du här på Svenska.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske,men får man garanti när man köper en import-ps4 från butik?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Bump, får inget svar, är det ingen anna nskillnad än ström kabeln?? Finns det manualer på svenska och sånt?

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Kom ihåg detta till framtiden då vi annars kan låsa hela tråden.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Dum fråga kanske,men får man garanti när man köper en import-ps4 från butik?

Beror på var du importerat den, butiken i fråga du köper den ifrån måste alltid ge dig garanti. Köper du den personligen i butiken så lär du behöva ta dig till butiken igen för att få den fixad. Dvs är du på semester T.ex. i USA så var beredd på att åka tillbaka för att få den fixad.

Sony kommer bara ta hand om support ärenden T.ex. inom Europa, men inom Europa kommer de inte ta t.ex. emot en US konsol. Men även där så behöver företaget inte ge dig support, nu oftast gör de det så länge det handlar om samma modeller men annars inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Kan bara påpeka att jag köpte min Ps4:a från England och det är europagaranti som gäller för konsoler sålda i Europa. Dvs så om det blir nåt fel på den kan du få din konsol fixad om du köpt den inom Europa.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Beror på var du importerat den, butiken i fråga du köper den ifrån måste alltid ge dig garanti. Köper du den personligen i butiken så lär du behöva ta dig till butiken igen för att få den fixad. Dvs är du på semester T.ex. i USA så var beredd på att åka tillbaka för att få den fixad.

Jag menade om man köper en import-ps4/xbone på t.ex. Elgiganten och den strular,då är det väl bara att knata dit med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Jag menade om man köper en import-ps4/xbone på t.ex. Elgiganten och den strular,då är det väl bara att knata dit med den?

Fråga på några av kärdjorna som säljer sådana konsoler och se vad bom säger. Men det borde vara så.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Jag menade om man köper en import-ps4/xbone på t.ex. Elgiganten och den strular,då är det väl bara att knata dit med den?

Ja självklart. Det är butiken du köper i som tar hand om garantiärenden.

Permalänk
Medlem

Det lokala Game hade vanliga svenska maskiner för 4399:-. Ganska ok pris tycker jag...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC