Permalänk
Medlem

Dropbox, (Giltighetstid?)

Hej!

Har 50gbs lagringsutrymme i mitt dropbox konto, men har googlat runt osv och vet inte exakt men verkar som att man bara har giltighetstiden ett tag?
t.ex. 24månader, men om de skulle vara så vilket jag inte vet om det är sant, hur ser man det i sådanafall varit in på dropbox hemsida på inställningar men hinner somsagt ingenting, eftersom vill veta om bilderna ligger kvar där eller om man måste köpa nya gig?

Hjälp behövs!

Med vänliga hälsning!

Permalänk
Ljusskygg

Två år

Visa signatur
Permalänk

Filerna på hårddisken kommer inte att tas bort, dock synkar den inte allt efter att dina 50gb går ut. Bara att skaffa mer då. Eller varför inte http://www.bittorrent.com/sync (typ samma, men mellan egna datorer, utan central server) om du har en dator på 24/7 eller tillräckligt ofta samtidigt?

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Okej tacksam för svar. Men kommer dom gå ut när jag nått upp till 50 gb eller efter 24 mån? Har it laddat ner dem till hårddisken kör bara genom dropbox.com när ja kollar dem genom datorn

Permalänk
Medlem

Åfan, undrar oxå vad som händer efter dessa 24 månader. Fick 50gb dropbox gratis i samband med att jag tecknade ett 3 abonnemang i juni för två år sedan så efter juni i år har jag alltså bara 4gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Åfan, undrar oxå vad som händer efter dessa 24 månader. Fick 50gb dropbox gratis i samband med att jag tecknade ett 3 abonnemang i juni för två år sedan så efter juni i år har jag alltså bara 4gb?

Var exakt det jag också tänkte, och försvinner alla bilder från dropbox också eller går de att uppgradera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Åfan, undrar oxå vad som händer efter dessa 24 månader. Fick 50gb dropbox gratis i samband med att jag tecknade ett 3 abonnemang i juni för två år sedan så efter juni i år har jag alltså bara 4gb?

Var exakt det jag också tänkte, och försvinner alla bilder från dropbox också eller stannar dom kvar och att man kan köpa nya gb?

Permalänk
Medlem

Som sagts försvinner inget när tiden går ut, du kommer inte kunna synka något mer och måste alltså själv ta bort saker ned till det utrymme som då gäller.

De skulle inte vara i business speciellt länge om de bara raderade folks filer.

https://www.dropbox.com/help/333/en