Thailand dyrt eller billigt ?

Permalänk

Thailand dyrt eller billigt ?

Hur är det med priserna i thailand någon som vet ? att kläder och liknande är billigt vet jag men hur äre när det gäller datorer ?

Visa signatur

...

Permalänk

Är nog lika billigt polare var nere där för nån månad sen han köpte 2 st gameboy advance för 300 kr st.
Så dataprylar är lika billigt som kläder om inte billigare de mesta tillverkas ju där nere..

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Men man lär ju inte få ut någon garanti på sakerna.

Permalänk

Aha. fan va stabilt. om det är så billigt med datorprylar kommer man ju köpa hur mycket som helst har dock inte så mycke pengar. men de årdnar sig nog.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

kan ju bara säga att de mesta kläderna du köper är fakeade... dock är datorkomponenter billigare där, typ mindre skatt, de görs där o lite sånt, dock vet jag inte om kvaliten är lika bra...

Permalänk

Okay. jo dom är ju det. fast jag vill nog inte ha så mycket kläder endå. mest datorprylar men om dom blir billigare där pga att det är mindre skatt och att dom tillvärkas där så bör det inte vara bsämsre kvalete. bara man kollar så det inte är ett ge-force 2 mx i en ge-force 4 4600 kartång så äre nog lungt

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt inga datordelar då jag var där. Kläder, mat och allt möjligt krimskrams är hur billigt som helst. Dock så är väldigt mycket piratkopierat även fast det säljs helt öppet. Jag köpte typ 10st äkta, nya spel för 50kr styck då jag var där förra gången.

Permalänk
Medlem

Köper man kläder på gatan är det ganska sannolikt att det är fake.. den som tror något annat är bara dum. Själv handlade man mycket i riktiga designer-butiker och då kostade det lite mindre än i sverige + snyggare och inte många i sverige som kanske har lika

Om vi är i tex bangkok så finns det speciellt ett stort köpcentra med bara datorprylar, dvd, spel, program, med mera.. där finns allt från stånd till lite småbutiker och där är det billigt. även i riktiga återförsäljare (applecenter i bangkok) så kan man komma åt saker billigare, jag vet

Sen något som det inte pratas om så mycket men det finns ett thai-pris och ett pris för utlänningar, gissa vem som får det lägre priset är man utlänning och köper 2GA för 300SEK, tjaa, låter faktiskt lite stulet men bara prylen fungerar så

dvd-filmer finns det många bra kopior, observera dock att vissa nyare filmer som knappt kommit på bio kan finnas på dvd-disk... låt dig inte luras, det är bara en screener eller förmodligen en helt blank disk... dock handlar det inte om så mycket pengar om någon skulle skoja med dig

Tänk bara på att enligt tullen får du bara få ta med dig saker av ett värde av 1700 SEK till sverige... alltså, saker som du köpt där

edit: tillägger att datorprylar inte behöver ha sämre kvalité! är som i sverige, köper man någon billig skit så kan det vara lite sämre saker... sen är ju priset billigare i asien just pga att det tillverkas mycket där, lägre skatter o dyl.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 80mm fläkt när jag va i Thailand, tror den kosta 3.5kr.
Sen blev det en jäkla massa kläder, några knivar och några klocker(det måste man köpa när man är i Thailand)

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur dom kontrollerar vart man köpt grejerna?

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

väldigt ofta man tar med sig en cpu tur och retur när man reser + ev. moderkort likadant med sprit, dvd-filmer
kan tänka mig att det då gäller att hosta upp kvitton inom en viss tid eller något, vad vet jag, jag är ingen tullman

hade för övrigt med mig saker värde över 6000

Permalänk

Fan va stabilt. ska dit imorgon Det jag tar med hit kommer nog kosta _lite_ mer en 1700 kr skulle jag tro Fast är inte tullen stenhård där nere ? har jag höre föut. men det kasnke bara gäller knark och liknande. Men tack för informationen...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

till thailand får du nog ta med dig hur mycket som helst, förutom det olagliga som knark då... tro mig, du vill inte åka fast i thailand, speciellt inte för dråger eller våldtäckter

Permalänk

ok. ne knark i thailand är ingen bra ide. ska skippa de Bara köpa en massa datorn prylar när man endå är i bankok om jag nu hittar något. ska bara vara där i 3 dagar.

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten

Om vi är i tex bangkok så finns det speciellt ett stort köpcentra med bara datorprylar, dvd, spel, program, med mera.. där finns allt från stånd till lite småbutiker och där är det billigt. även i riktiga återförsäljare (applecenter i bangkok) så kan man komma åt saker billigare, jag vet

Pantip Plaza heter det.
Det är värt ett besök! Ett STORT JÄVLA köpcentrum på 5-6 (Varje våning är stor) våningar som tillmestadels betår av datorkomponenter men också lite andra grejer så som tv-spel o.s.v..

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk

Tack så jäkla mycket för namnet på köpcentrumet hittade det på kartan nu så jag kommer lätt åka dit om några dagar :D.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

De är lite konstiga där nere, tror jag såg 1 orginalspel resten gick de ner i källaren och brände om någon beställde :D.

Permalänk

haha... men jag är endå mer intresserad av Hårdvara lixom.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellsis

Pantip Plaza heter det.
Det är värt ett besök! Ett STORT JÄVLA köpcentrum på 5-6 (Varje våning är stor) våningar som tillmestadels betår av datorkomponenter men också lite andra grejer så som tv-spel o.s.v..

jag vet, var där ganska många gånger vill man se lite vuxenfilmer så är det inga problem heller... gå bara in i dem lite mindre gångarna så kommer du allt se stånden uppställda

billigast att ta sig dit är att ta sky train till ploen chit och sen ragga en mc-knutte / thuk thuk då det blir billigare om man är thai (jag då)... eller dra en taxi meter

När jag kommer att tänka på det så kan jag tipsa dig om en sak ang taxi-bilar; åk bara med de större bolagen, alltså de gul-gröna eller blå-röda då dem andra, om man åker ensam speciellt, kan köra en till chaffisens kompisar som bara väntar på att råna dig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten

jag vet, var där ganska många gånger vill man se lite vuxenfilmer så är det inga problem heller... gå bara in i dem lite mindre gångarna så kommer du allt se stånden uppställda

Jo, själv var jag där 3 gånger på 2 dagar. Jag var helt i extas alla gångerna. Jag vill bo där inne!
Jo, när vi sa att vi ville ha några spel som dem inte hade sa dem något dylikt: "Kom tillbaka om en halvtimme". En halvtimme senare hade han det.
Jepp, jag såg en heldel vuxenfilmer på nedersta våningen jag med..

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk

vad pratar dom för språk är det engelska. Eller måste man peka och visa pengarna?

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem

långt ifrån alla pratar engelska.. sen finns det ju något som låter som thai influerad engelska... ganska svår att förstå

kan man inte språket så har faktiskt ALLA försäljare en miniräknare.
1. Peka
2. Försäljaren knappar in ett pris och visar dig sedan
3. Vill du pruta, knappa in den summa du vill ha produkten för
4. Är det för lågt så knappar han in en ny summa... och så kan det fortsätta

Permalänk
Medlem

Håller med.

Varit där nere ett par gånger, dock bara köpt kläder o så då.
Åker ner nu på lör Ska vara där i 2 veckor så då få man väl kolla runt lite på hårdvara.
Behöver ju lite nytt. hehe

Må väl

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk
Medlem

Jag tog en "Jorden Runt Resa" år 2000 och då var jag rejält besviken på hårdvarupriserna i Asien. I Singapore var priserna som i Sverige ungefär och utbudet var inte särskilt märkvädigt.

I Bangkok fanns allt centrerat i Pantip Plaza som var skoj att gå runt i men jag hittade inget som var värt att chansa på. Många affärer sålde begangnade prylar till ok (inte jättebra) priser men att köpa beg i Thailand kändes lite osäkert. Jag kom hem med en ny noname-mus. Det som däremot är billigt är spel, program osv...

Visa signatur

[size="1"]1700+ JIUHB 0308MPMW | NF7-S 2.0 | 2 x 256 TwinMos Winbond 3200 | Hercules 8500 LE | Seagate Barracuda 80Gb IV | Enermax EG365P-VE 350W | Alpha PAL 8045 | Enermax 80 mm | Sony Trinitron G420 19"[/size]

Permalänk

berätta sen när ni kommer tillbaka hur det gick

Edit:vad är det för valuta dom kör med är det dollar eller bhat?

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När jag var där för två år sedan så var så gott som all elektronik lika dyr eller dyrare än i sverige.
Det som var billigare var piratkopierade prylar och fejkade märken, det finns i massor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
bath

är du säker för jag fick höra av en att man kan handla med dollar överallt och nu när man har växlat in massa cash mot dollar så...

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Avstängd

Hmm, vem sa det?!

Nej, bath är nog att föredra. Det GÅR säkert att köpa med dollar i vissa "stånd" men skulle tro att dem vill ha ut mer då eftersom dem måste gå och växla till bath. (Det jag menar alltså är att man inte handlar med dollar där nere, men tjänar killen på det som du köper av så går det säkert, men det går inte i riktiga affärer.)

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem

thailand har bath, sverige har kronor... inte går vi och handlar med dollar för det.

stånd med mera, njaa tveksamt att dem tar emot, likaså det mesta.
men affärer som sony, apple, med mera tar emot dollar vet jag

men varför växlar man inte istället?