stänga av "automatiskt avstängning"

Permalänk

stänga av "automatiskt avstängning"

Hej!

Berättade mitt problem för polarn som jag har med min dator. Det är nämligen så att datorn kraschar ibland. Det som händer är att det blir något konstigt ljud (som låter EXTREMT högt för polarna i skype) och hela datorn hänger sig. Inga program "svarar" men jag kan fortfarande tabba ner och göra allting, datorn stänger med andra ord inte av sig . Alla ikoner blir stora och så fort jag startar npgot så tar det några sekunder sen kommer problemet om att programmet inte svarar. Det händer ungefär 1 gång i timmen och bara när jag spelar. Någon som har en gissning?

Luddig beskrivning, här är en kort sammanfattning; Program och spel stängs ner, program går inte att öppna efter detta, datorn är fort igång.

Polarn trodde nämligen att det fanns någon inställning i mina grafikkortinställningar (har AMD radeon, CCC) som gjorde att datorn stängde ner program när ex någon temp översteg det rekommenderade. Är det någon som vet var jag finner denna inställning i CCc eller har någon annan teori varför min dator knasar?

tack på förhand

Direktören