Permalänk

Internet problem i nytthus!

Tjenare alla på Swerigs!

Har mycket problem med mitt telia 30 bredband nätverk som jag har i huset.

Jag har en stationär dator kopplad till en wifi extender som jag använt i över ett år utan problem.

I det gamla huset hade jag sketen thomson router med tele2:s sketna nätverk + betongväggar, haha.

Det ironiska och roliga med detta huset är att jag har träväggar, ny asus rt-n56u router + nytt telia 30 bredband.

Vad kan vara felet? För min lillebror sitter och game'ar på sin laptop utan att ens lagga överhuvudtaget... + han laddar ner i över 1.5mb/s...

Medans jag laddar ner i 400kb.

Ska jag skita i wifi extender och skaffa powerline, eller ska jag ändra inställningar på den nya routern?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Dra fullskärmad CAT6 såklart

Permalänk
Skrivet av Lilla Tiger:

Dra fullskärmad CAT6 såklart

Tjenare mannen!

Jo, du det blir inte lätt om jag sitter på övervåningen och har telejacks nätverk...

Undrar om det finns lösningar, det var det jag ville veta, som att ex. Ändra inställningar eller har powerline.

Permalänk
Medlem

Om "nytt hus" betyder nybyggt hus finns det goda förutsättningar att Homeplug/Powerline kan funka - men ta alltid på Öppet köp så du kan testa. Btw - trä "äter" wifisignaler...

Permalänk
Skrivet av Tanis:

Om "nytt hus" betyder nybyggt hus finns det goda förutsättningar att Homeplug/Powerline kan funka - men ta alltid på Öppet köp så du kan testa. Btw - trä "äter" wifisignaler...

Fixade skiten grabbz!

Stängde av 5ghz bandet och kör på enbart 2,4ghz!

Funkar prima nu