Permalänk
Avstängd

asus 144hz/ eller 1440p

Köpte en asus vg278 144hz. Men saken är den att den börjat flimra till litte då och då. Vilket får mig att vilja byta ut den 30 dagars öppetköp .
Men man kanske skulle ta en asus pb278q 1440p istället men vet ej hur den är och spela på dock. Klarar driva spel i 1440p är inget problem , men hur kommer det att funka att spela på den om man ligger mellan 60 till 80fps

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av hytin:

Köpte en asus vg278 144hz. Men saken är den att den börjat flimra till litte då och då. Vilket får mig att vilja byta ut den 30 dagars öppetköp .
Men man kanske skulle ta en asus pb278q 1440p istället men vet ej hur den är och spela på dock. Klarar driva spel i 1440p är inget problem , men hur kommer det att funka att spela på den om man ligger mellan 60 till 80fps

Jag spelar en del battlefield 4 på min PB278Q överklockad till 80Hz och det fungerar alldeles ypperligt.
Skall tilläggas att jag inte är nått proffs dock

Permalänk
Medlem

Har också PB278Q, kör mycket bilspel bland annat och det fungerar kanon. Andra spel också, du lär inte bli missnöjd.

Skrivet av danne_silver:

Jag spelar en del battlefield 4 på min PB278Q överklockad till 80Hz och det fungerar alldeles ypperligt.
Skall tilläggas att jag inte är nått proffs dock

Är det i princip toksäkert att klocka till 80hz? Har lång garantitid kvar på min och klockar gärna, men är rätt rädd då jag inte har råd att köpa en ny om den pajar. Men 80hz är å andra sidan rätt lite så bör vara lugnt antar jag. Får googla mer om just denna skärm och klockning.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd

Det jag kör mest just nu är F1 2013 och ligger idag runt 150 fps på 1080p

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av lossah:

Har också PB278Q, kör mycket bilspel bland annat och det fungerar kanon. Andra spel också, du lär inte bli missnöjd.

Är det i princip toksäkert att klocka till 80hz? Har lång garantitid kvar på min och klockar gärna, men är rätt rädd då jag inte har råd att köpa en ny om den pajar. Men 80hz är å andra sidan rätt lite så bör vara lugnt antar jag. Får googla mer om just denna skärm och klockning.

Jag vill inte garantera att nånting är säkert.
Men det fungerar för mig utan problem iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lossah:

Har också PB278Q, kör mycket bilspel bland annat och det fungerar kanon. Andra spel också, du lär inte bli missnöjd.

Är det i princip toksäkert att klocka till 80hz? Har lång garantitid kvar på min och klockar gärna, men är rätt rädd då jag inte har råd att köpa en ny om den pajar. Men 80hz är å andra sidan rätt lite så bör vara lugnt antar jag. Får googla mer om just denna skärm och klockning.

Fast det funkar inta att oc:a skärmen med ett amd kort tror jag inte eller harvdet tillkommit i dom nya drivrutinerna nu kanske funkade inte på mitt gamla 7970

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av danne_silver:

Jag spelar en del battlefield 4 på min PB278Q överklockad till 80Hz och det fungerar alldeles ypperligt.
Skall tilläggas att jag inte är nått proffs dock

Skulle du kunna länka en tutorial på att överclocka skärmen? Jag har letat runt lite men hittar inget vettigt...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Jubileumsmästare

Jag kör på den skärmen och tycker inte att det är några som helst konstigheter. Risken är däremot att du upplever den som segare/mindre fly i och med att du kört på höga Hz innan. Jag skulle dock fortfarande rekommendera skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag velade som den innan jag bestämde mig. Ska tillägga att jag har inte skärmen hemma än men det blev PB278Q för mig.

Jag lirar just inga FPS längre men skulle jag vilja så borde det fungera att lira på 60Hz, gick det förr menar jag.........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte spelar fps så kör på 60hz du

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

Fast det funkar inta att oc:a skärmen med ett amd kort tror jag inte eller harvdet tillkommit i dom nya drivrutinerna nu kanske funkade inte på mitt gamla 7970

Jag klockade mina gamla CRT-skärmar med rivatuner/powerstrip, vet inte om dessa program funkar fortf.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Även jag har kollat väldigt länge på en större skärm och bättre upplösning. Men är det någon som har spelat dota2 på denna skärm och kan säga hur det är som? Spelar även då och då FPS spel som dayz, arma3 och insugency.
Kommer även kolla mycket på film och serier på denna skärm, men det borde ju funkar hur bra som helst antar jag.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Sitter med skärmen,PB278Q, på golvet, i kartong (oupptagen) och ska snart in och hämta nya datorn och får hjärnsläpp.

GTX Titan Black och denna skärm, vilken sladd ska det kopplas ihop med?

(Ursäkta lånet av tråden. Tror ingen gillar att jag startar ny tråd med denn sk*tfråga )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Sitter med skärmen,PB278Q, på golvet, i kartong (oupptagen) och ska snart in och hämta nya datorn och får hjärnsläpp.

GTX Titan Black och denna skärm, vilken sladd ska det kopplas ihop med?

(Ursäkta lånet av tråden. Tror ingen gillar att jag startar ny tråd med denn sk*tfråga )

Bara att välja mellan displayport, HDMI, eller DVI dual-link.

Permalänk
Medlem

Vilken passar "bäst"?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Vilken passar "bäst"?

Samtliga är digitala signaler så det är bara att välja fritt, men displayport är den nyaste varianten.
Med HDMI får du ljud också, så har du planer på att koppla in t.ex hörlurar i skärmen så väljer du den.

Permalänk
Inaktiv

Köper aldrig mer en Asus skärm. Kommer aldrig råda någon att köpa en heller då jag vet hur deras kvalitetssäkring fungerar (inte alls).

Permalänk
Medlem

Kör en PB278Q och är väldigt nöjd, hade svårt att välja vad jag skulle byta till från min gamla Benq 241wz men Asus skärmen levererar förvånansvärt bra för det priset.

tonper: Jasså du _vet_ hur den fungerar, beskriv lite mer ingående tack.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av Mr Kollersh:

Skulle du kunna länka en tutorial på att överclocka skärmen? Jag har letat runt lite men hittar inget vettigt...

http://www.youtube.com/watch?v=8sXeSwe1_dU

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

PB278Q GÅR INTE ATT KLOCKA! Det finns tutorials skrivna av folk som TROR att det går men det -går inte-! Köp för guds skull inte skärmen i tron att det går. De enda som går att klocka på riktigt är koreaskärmarna.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _niko_:

Kör en PB278Q och är väldigt nöjd, hade svårt att välja vad jag skulle byta till från min gamla Benq 241wz men Asus skärmen levererar förvånansvärt bra för det priset.

tonper: Jasså du _vet_ hur den fungerar, beskriv lite mer ingående tack.

Du kan leta upp min berättelse i Dustin tråden här på SC.
Men för att dra en kort version. Jag bytte skärm tre gånger och alla exemplaren var skrot. Slutade med att Dustin fick ge mig en ny från sitt lager. Den var inte heller bra enligt mig men vågar inte be Asus öm en ny eftersom jag vet att chansen att jag får en som är ännu sämre är väldigt stor.
Detta var PB278Q. Men antar att alla deras skärmar är lika bajs då alla exemplar jag haft av denna skärm varit skit.

Också ren princip sak av mig att avstå Asus resten av livet. Men som sagt läs om min upplever i Dustin tråden.

Blir det något fel på en Asus skärm skulle jag säga att det bästa man kan göra är att åka till soptippen med den så sparar man iaf tid när man slipper kontakta deras kundtjänst osv.