Permalänk
Medlem

Dumpning av fysikt minne

Efter att ha spelat spel får jag blåskärm där det står dumpning av fysiskt minne och så räknar den upp till 100.
Fel på minnet eller?

Visa signatur

sususs
AMD Athlon XP 1600+,GeForce 3 Ti200 128DDR,Epox 8KHA+,200gB HD,512 DDR
Asus Amd mobile athlon 64, 512ram....

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara fel på minnet, det sista datorn gör är att dumpa all minne innan datorn låser sej.
Står det ingen felkod längst ner till höger i blåskärmen? Vilket os kör du? Kolla om det står någonting i loggboken.

Visa signatur

i5-6600K@4.2GHz | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB | ASUS Z170 PRO GAMING | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB | Cooler Master Haf 912 Advanced | Cooler Master Seidon 120XL

Permalänk
Medlem

Dumpning av fysiskt minne = Crach... *har erfarenhet*

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Man önskar verkligen att Microsoft hade hittat på en bättre formulering än tramset om dumpat minne. Många förvirrade användare bliré...

Permalänk
Medlem

sususs: låter som du har probs med grafikdrivisarna.., ta bort dom genom att avinstallera HELT. och då menar jag helt, bort med hela skiten. lägg sedan in nya, typ 40.41.
lägg gärna in via4in1 och dx8.1

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem

När jag la in v40.41 så kan jag inte gå in på avanseradie inställningar för mit GF2TI... och jag kan heller inte få in Tv-out, provade instalera om men inte bättre, nån idé

Visa signatur

Dell XPS Gen 3| P4 3.2Ghz @ 3.2Ghz | 1024 DDR2 | 440GB HDD | ATi X800 128Mb | 19" Trinitron Dell | Logitech wirelees kitt |

Permalänk
Medlem

JAG SKUlLE TRO ATT DU BEHÖVER GÅ IN I KONTROLLPANEL-SYSTEM-AVANCERAT-START O ÅTERSTÄLLNING OCH LÅNGT NER PÅ DEN SIDAN KAN DU MARKERA OM DU VILL HA INGEN, LITEN ELLER FULLSTÄNDIG DUMPNING AV MINNET, DU SKA HA LITEN.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
JAG SKUlLE TRO ATT DU BEHÖVER GÅ IN I KONTROLLPANEL-SYSTEM-AVANCERAT-START O ÅTERSTÄLLNING OCH LÅNGT NER PÅ DEN SIDAN KAN DU MARKERA OM DU VILL HA INGEN, LITEN ELLER FULLSTÄNDIG DUMPNING AV MINNET, DU SKA HA LITEN.

Och det skulle göra att hans dator slutar krascha? Eller ville du att krascherna ska gå lite smidigare?

Och varför skrika?

Permalänk
Medlem

Om det krachar när du går in i avancerade inställningar, är det för att det ligger gammalt skräp kvar. Som sagt - avinstallera och installera igen. Hade samma problem.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Om det krachar när du går in i avancerade inställningar, är det för att det ligger gammalt skräp kvar. Som sagt - avinstallera och installera igen. Hade samma problem.

Och då menar han när du installerar nvidias 40.41-drivers. Hade samma problem.

Permalänk
Medlem

exakt samma sak hände mig med mitt epox 8k3a+. Problemet med detta problem är att ingen vet varfrö elller hur man gör för att fixa det. Jag testade allt, från att plocka ut minen (2*256 samsung pc2700) o flytta o ha mig til att flasha om bios och graffe kortdrivis ändrade jag stupe kvarten. Det slutatde med att jag åkte tilbaka till min återförsäljare med endast mobo och berättade hur det låg till. Vopps så fick jag ett nytt mobo o felet har inte uppstått igen. Så felet kan ligga i ditt mobo, fall det uppstår konstant efter flera försök av återgäder så ring de du köpte den av och be om att få ett nytt, för det är inte minnernas fel och jag tror ionte det e graffekortets fel heller.

Visa signatur

Rabbatpris på underkläder, de avdrages vid kassan.
Epox 8k3a+|2000+XP @ 2200+xp AGOIA|256*2 samsung pc2700 333 @ 362|Asus GF ti4400 312/660|IBM 120 gxl 80 GB|SB audigy|samsung 959nf|AX-7 + enermax| zalman 80mm 2 in 2 ut|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaved
sususs: låter som du har probs med grafikdrivisarna.., ta bort dom genom att avinstallera HELT. och då menar jag helt, bort med hela skiten. lägg sedan in nya, typ 40.41.
lägg gärna in via4in1 och dx8.1

hur tar man bort dom HELT då???

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaRule
exakt samma sak hände mig med mitt epox 8k3a+. Problemet med detta problem är att ingen vet varfrö elller hur man gör för att fixa det. Jag testade allt, från att plocka ut minen (2*256 samsung pc2700) o flytta o ha mig til att flasha om bios och graffe kortdrivis ändrade jag stupe kvarten. Det slutatde med att jag åkte tilbaka till min återförsäljare med endast mobo och berättade hur det låg till. Vopps så fick jag ett nytt mobo o felet har inte uppstått igen. Så felet kan ligga i ditt mobo, fall det uppstår konstant efter flera försök av återgäder så ring de du köpte den av och be om att få ett nytt, för det är inte minnernas fel och jag tror ionte det e graffekortets fel heller.

måste man byta moderkort för att det ska funka?

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaRule
exakt samma sak hände mig med mitt epox 8k3a+. Problemet med detta problem är att ingen vet varfrö elller hur man gör för att fixa det. Jag testade allt, från att plocka ut minen (2*256 samsung pc2700) o flytta o ha mig til att flasha om bios och graffe kortdrivis ändrade jag stupe kvarten. Det slutatde med att jag åkte tilbaka till min återförsäljare med endast mobo och berättade hur det låg till. Vopps så fick jag ett nytt mobo o felet har inte uppstått igen. Så felet kan ligga i ditt mobo, fall det uppstår konstant efter flera försök av återgäder så ring de du köpte den av och be om att få ett nytt, för det är inte minnernas fel och jag tror ionte det e graffekortets fel heller.

Min polare har exakt samma problem med samma moderkort dax för ett garantiärende /rma ! ominstallation säkert 10 ggr!

Permalänk

köpte mitt moderkort begagnat så jag har inget hopp nu lr?

Visa signatur

See you, space cowboy.