Permalänk
Medlem

Nice work

Hur hanterar den stora mkv-filer med DTS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeaBinx:

Som fjärr kan jag rekommendera unified remote, har det på andoid. Styr allt på datan med den via blåtand eller wlan Kan komma åt filutforskare, styra VLC osv. Finns en gratis version, bara tanka och testa!

nej usch. har kört med både unified remote och xbmc remote till min telefon i över ett år, men har aldrig varit nöjd.
ingenting slår en fysisk fjärrkontroll med fysiska knappar där man kan känna vart knapparna sitter och veta när de trycks ner utan att titta på kontrollen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Methyl:

Nice work

Hur hanterar den stora mkv-filer med DTS?

Spelade upp en 14 gigs mkv med dts igår och det flöt på perfekt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Min surfplatta Toshiba Encore med win8 och klenare processor (atom Z3740) spelar upp BluRay rippar på 40gb med DTS HD ljud utan att svettas via XBMC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Inget jag direkt undersökt, men jag misstänker att det inte är några problem. Kan kika ikväll och meddela hur det funkar.

Hunnit testa ännu? Vore tacksam för svar då det kanske pitchas en sån till päronens hus snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nätagget är fläktlöst, chassit har dock en liten fläkt som man kan välja själv ifall man vill koppla in eller ej.

Nice jue, då blir det nog ett sådant paket. Billigare kommer man ju inte undan. Tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Jo frågan är väl om man hittar ett vettigare system för dessa pengar

Ja !
Toshiba Encore WT8 = 1990kr på DustinHome.se inkl. en Nokia 520 man kan sälja för typ 500kr.
Dvs du får en ljudlös mediaspelare med wifi, bt och riktigt Windows 8.1 och du kan dessutom ta med den om du reser bort

Skrivet av nisselask:

Min surfplatta Toshiba Encore med win8 och klenare processor (atom Z3740) spelar upp BluRay rippar på 40gb med DTS HD ljud utan att svettas via XBMC.

Som ovan...

Visa signatur

Spel: Corsair 280X - X570i - R9-3900x - 16GB@3200Mhz - 240GB + 1TB NVME - R5700XT
FilServer: FD Node 804 - X570M - R3-3200G - 16GB@3200Mhz # Nvidia Shield 16GB v2 # Sony XZ2 Compact # Toshiba Encore WT8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantal:

Ja !
Toshiba Encore WT8 = 1990kr på DustinHome.se inkl. en Nokia 520 man kan sälja för typ 500kr.
Dvs du får en ljudlös mediaspelare med wifi, bt och riktigt Windows 8.1 och du kan dessutom ta med den om du reser bort

Som ovan...

Använder inte min som HTPC eftersom jag redan har 2 bra HTPC även om jag fungerar på att byta den ena. Men jag har provat och det funkar, även Netflix i win 8 appen o SVT-play går utan problem på plattan kopplad till TV:n o styrd med Bluetooth mus. Anledningen till att jag skrev om det är att många är så rädda att Gigabyte kortet inte ska orka med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Hunnit testa ännu? Vore tacksam för svar då det kanske pitchas en sån till päronens hus snart.

Japp, har faktiskt inga problem med någonting i flashväg. Börjar bli grymt imponerad av detta moderkort och cpu.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kul! Skriv gärna och dela med dig av din upplevelse när det är klart.

Sitter som ett barn på julafton nu!

Endast fått ramminnet från Siba hoppas få resten imorgon då de inte var lika alerta.
Återkommer och ska nog lyxa till med lite bilder.

/R

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en sån setup. Dock så måste ja veta först bad jag ska göra av med min rpi..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiki:

Funderar på att köpa en sån setup. Dock så måste ja veta först bad jag ska göra av med min rpi..

Min ligger på annons. Bara sälja eller ha som airplay mottagare

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Sitter som ett barn på julafton nu!

Endast fått ramminnet från Siba hoppas få resten imorgon då de inte var lika alerta.
Återkommer och ska nog lyxa till med lite bilder.

/R

Kul

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

blev samma bygge för mig tror jag fick sista eller näst sista chassit...

blev även en 4TB nas som lagring http://www.dustinhome.se/product/5010674823/seagate-business-...
rätt prisvärd imo, så slipper man ha någon ful burk i någon garderob, har lite svårt med en kabeldragning till ett bra ställe att ha ftp på så fick bli nas som inte är så ful att titta på

Permalänk
Medlem

Nästa gång crowdsourcar vi fram ett ännu bättre pris

Mvh

Robin

Permalänk
Medlem

Beställde MB, Minne och SSD. Men Chassi var slut och de får heller inte in fler NesteQ MS550 :/ man kan inte köpa det på Ebay heller.
Någon som vet en bra chassi med PSU för de priset? :).

Tacksam för all tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Beställde MB, Minne och SSD. Men Chassi var slut och de får heller inte in fler NesteQ MS550 :/ man kan inte köpa det på Ebay heller.
Någon som vet en bra chassi med PSU för de priset? :).

Tacksam för all tips!

Här är en del:

http://mini-itx.se/chassinmorex-c-62_92.html

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Beställde MB, Minne och SSD. Men Chassi var slut och de får heller inte in fler NesteQ MS550 :/ man kan inte köpa det på Ebay heller.
Någon som vet en bra chassi med PSU för de priset? :).

Tacksam för all tips!

Lite tips

1. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=637869

2. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=941669

3. Finns du i sthlm så klipp detta http://www.sweclockers.com/annons/94347-chieftec-uni-bt-02b-1...

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, men inget av chassierna var snygga enligt min smak och är ute efter en chassi med nättagg som inte har någon fläkt. dvs extern Nättagg precis som NesteQ MS550S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Tack för tipset, men inget av chassierna var snygga enligt min smak och är ute efter en chassi med nättagg som inte har någon fläkt. dvs extern Nättagg precis som NesteQ MS550S.

Blir svårt då tyvärr. MS550S var verkligen unik.

Ska kolla lite mer och se om jag hittar något, priser blir dock alltid det dubbla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Finns ju Linux så slipper du den kostnaden, då spel inte är aktuellt så funkar ju Linux minst lika bra(förmodligen lite bättre)

Så vidare man inte vill köra netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Så vidare man inte vill köra netflix.

Netflix XBMC addon löser biffen!

Permalänk

Är riktigt sugen på att bygga en liten surfburk, ska man snåla och köra på dual core eller lägga på 200 kr och köra med quadvarianten? Sen peta i 8gb minne från Siba och en ssd. Borde ju rulla på bra

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Finns även plats för en slim variant av intern bluray spelare i chassit också. Blir nog min nästa komplettering, sen är det klart

Men det är omöjligt att att sätta ditt ett PCI kort på PCI platsen i moderkortet för att chassin har ingen utrymme för det på baksidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanikz:

Men det är omöjligt att att sätta ditt ett PCI kort på PCI platsen i moderkortet för att chassin har ingen utrymme för det på baksidan?

Enligt både tillverkaren och de bilder jag sett så verkar det vara fullt möjligt att sätta in en Slim-dvd. Den borde väl dessutom rimligtvis kopplas via sata och inte PCI? Hålet för DVD-spelaren sitter på den främre sidan, dvs kortsidan med power-button, power-led etc.

Edit: Fast du kanske inte anmärkte på hans kommentar om DVD-spelare, utan det var bara ett allmänt klagomål på utrymmmet?

Visa signatur

'Quis custodiet ipsos custodes?'

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Netflix XBMC addon löser biffen!

Länk?
Är väll inte bara en addon och installera om man ska ha netflix under xbmcbuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus_84:

Länk?
Är väll inte bara en addon och installera om man ska ha netflix under xbmcbuntu

Första svaret på googlingen "netflix xbmc addon" fick jag fram länken nedan

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178693

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Första svaret på googlingen "netflix xbmc addon" fick jag fram länken nedan

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=178693

Skall provas när frugan inte sitter och tittar på tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felet:

Enligt både tillverkaren och de bilder jag sett så verkar det vara fullt möjligt att sätta in en Slim-dvd. Den borde väl dessutom rimligtvis kopplas via sata och inte PCI? Hålet för DVD-spelaren sitter på den främre sidan, dvs kortsidan med power-button, power-led etc.

Edit: Fast du kanske inte anmärkte på hans kommentar om DVD-spelare, utan det var bara ett allmänt klagomål på utrymmmet?

Nej jag bara påpekade om, om man kunde koppla in ett pci kort på pci slotet på moderkortet och att man kommer åt kontakterna (rättar sagt inputen på kortet) från baksidan av chassiet :). Så jag vet mycket väl om att DVD spelare och få in och man kör väl självfallet det med en SATA kabel.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Får hem alla delarna idag.

Har någon någon fråga eller vill ha bild på något så säg till!

/R