Permalänk

Vad kan min tv vara värd?

Jag har en tv inköpt 2010 som jag funderar på att sälja för att skaffa en större.

Den heter Sony Bravia "KDL-46W5500".

Jättetacksam för svar då det är svårt att hitta priser pga. att modellen utgått ur alla kända nätbutiker.

Mvh Marcus

Permalänk
Medlem

Kolla vad du får på blocket och dra av en tredjedel så är du nog nära verkligheten..

Beg tv är ingen höjdare i pris i dag...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Tyvärr finns den modellen ej på Blocket eller Tradera just nu.

Permalänk
Avstängd

1000-1500?

Permalänk
Skrivet av baxee:

1000-1500?

Hmm - Verkar otäckt lågt då jag köpte den för ca 12000:- år 2010...

Permalänk
Medlem

Med tanke på att electroworld.se precis sålde en sina 42-tummare för 1990kr (Nya) så får du en uppfattning om vad folk är VILLIGA att betala idag. Jag skulle säga att din tv och den som såldes har ungefär samma funktioner. Din hade säkert bättre bild när den släpptes men det är ingen som kommer att bry sig om det vid köp av en begagnad tv i den prisklassen.
Jag tippar att du kan få runt 2000kr, kanske 2500.

Permalänk
Medlem

TV faller snabbare i andrahandsvärde än något annat. Får du 2000 för den kan du nog dansa en liten segerdans.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem

De sänks med 50% för varje år i princip. Så. 12000 nypris, 6000 nästa år, 3000 nästa år, 1500 nästa år. Begagnade TV-apparater är efter ett par år knappt värda plasten de är tillverkade av, tyvärr.

Men det gäller inte hyper modeller och märken som t.ex Bang Olofsen osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av torskinge:

Hmm - Verkar otäckt lågt då jag köpte den för ca 12000:- år 2010...

Med tanke på att apparaterna blir både bättre och billigare för varje år så måste du tyvärr räkna med att andrahandsvärdet på en fyra år gammal tv är väldigt lågt. Men lägg ut den på Blocket till ett lite högre pris, det finns många där ute som inte har koll på detta.

Permalänk
Medlem

Eftersom att det är lysrör och inte led och att den bara går i 50hz och inte 60hz skulle jag gissa 2000-4000 tusen.

Permalänk

Okej tack för alla svar! Tyvärr sämre värde på min tv än vad jag kunde ana, haha. Men då vet jag i vilken nivå jag ska lägga mig.

Permalänk
Medlem

har en 50" från 2010 som kostade mig 24000, tror knappast den ens är värd 1500 idag. Så vet inte om du kommer få mycket för den direkt, så fort man har köpt en tv så går den ner i värde med ca 80%

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Med tanke på att apparaterna blir både bättre och billigare för varje år så måste du tyvärr räkna med att andrahandsvärdet på en fyra år gammal tv är väldigt lågt. Men lägg ut den på Blocket till ett lite högre pris, det finns många där ute som inte har koll på detta.

bildmässigt har det iofs inte hänt mkt, min Sony 46D3000 från 2007 har fortfarande bättre bild än en budget LED.

Mest vad gäller Smart-TV och inbyggda TV-dekodrar etc som det händer en del.