Välja bredband från splitvision, vilket?

Permalänk

Välja bredband från splitvision, vilket?

Tjenare.

ska flytta till en ny lägenhet om 1,5-2 mån och får välja bredband från splitvision (Fiber). kunde tyvärr inte flytta med mig comhembredbamdet då dom inte levererade dit.

dom som finns att välja på är:

Alltele
Bahnhoff
Bitcom
bredband2
netatonce
Tele2
t3
tyfon

Jag och morsan hade för ca 11-12 år sen netatonce som adsl vilket vi var väldigt nöjda med. krånglade mer eller mindre aldrig. men var ju som sagt några år sen och grejer förändras. hur är dom nu tycker ni som har/haft dom det senaste? känner inte igen en enda leverandet förutom netatonce då och Tele2. samt att netatonce hade VÄLDIGT bra priser om de nu stämmer.

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits själv, måste välja en av ovan operatörer.

Spontant skulle jag ju säga Bahnhof, men finns det någon som har bra/dåliga erfarenheter av någon annan?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Bergling:

Sitter i samma sits själv, måste välja en av ovan operatörer.

Spontant skulle jag ju säga Bahnhof, men finns det någon som har bra/dåliga erfarenheter av någon annan?

har kommit fram till nu att det kommer bli Bahnhof. har några kompisar som har det och dom var riktigt nöjda, samt att det inte är någon bindningstid hos dom heller.

Permalänk
Medlem

När man sitter i ett stadsnät som ni gör så spelar det ingen roll vilken operatör man väljer, när splitvision har problem så ligger nätet nere för alla.

Permalänk
Medlem

Satsa på Bahnof såklart!

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem

Av de ovan har jag bara använt T3 (under ca fem års tid i tre olika fastigheter) och måste säga att jag var mycket nöjd. Endast varit i kontakt med supporten en enda gång och allt löstes utan problem. Anledningen till att jag inte har dom längre är för att jag flyttade och då ingick Bredbandsbolaget genom bostadsrättsföreningen.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Får fiber till villan snart, redan siktat in mig på Bahnhof. Alltid kul med företag som räcker lång näsa till regeringen å mina vägnar ;).

Det, samt vettiga priser.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ett par kollegor från jobbet som fått splitvision här i Borås.
Alla har valt Bahnhoff och alla är nöjda med det.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

det är först i norr land `` du hittar vettiga priser på bredband

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Jag fick också fiber via splitvision för 6 månader sedan typ. Kör på Bahnhof också! Om du känner att din integritet spelar roll är nog bahnhof bäst.. jag valde dom mest för att dom är billigast och har varit med länge i fibersvängen.. Tänk dock på att Bahnhof i grunden är ett lite mindre företag som kanske inte alltid svara i supporttelefonen etc.. men jag har aldrig haft problem med dem hittills!

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

okey. efter mycket positiv feedback ang Bahnhof så kommer man satsa på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Technofreak_:

okey. efter mycket positiv feedback ang Bahnhof så kommer man satsa på det

Fint!

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem

Jag har Bredband2, tjejen har Bahnhof och föräldrarna har T3, om någon har problem har alla problem. Skulle själv välja Bahnhof om jag kunde, men min förening har Bredband2...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

Det kommer gå bra vad du än väljer, men dock så har ju netatonce fått extreme kritiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomerello:

Det kommer gå bra vad du än väljer, men dock så har ju netatonce fått extreme kritiker.

Vart framgår denna kritiken?
Jag har haft Net At Once i 8 år, haft 2 avbrott på sammanlagt kanske 20 minuter.

Permalänk
Medlem

Ville bara uppdatera med att jag också tog Bahnhof. Har ju inte haft några tekniska problem tidigare med Bornet som operatör, så det enda som skulle kunna påverka negativt är väl om Bahnhof har sämre peering-avtal mot någon operatör. Vet faktiskt inte vad Bornet körde på för leverantör innan. Någon som vet?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD