Grovt missnöjd med Galaxy s4+, alternativ?

Permalänk
Skrivet av anon33072:

Tycker du skall införskaffa 1st Motorola Moto X, riktigt skön och bra lur om du är van vid iPhone sedan tidigare.

Motorola = Premium

Blev lite småimponerad, men den verkar tyvärr inte finnas i Sverige?

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Har man haft iphone så är det svårt att byta ner sig till android.
Tycker absolut du ska kika på en 5s. Den känns välbyggd och fungerar klockrent.
Samt som du säger så är den inte för stor. Man kan lätt ligga och surfa med en hand.

Men tycker priset på nästan 6000 kr inte känns speciellt motiverat. Vågar man köpa en ny via Blocket? Eller rör det sig ofta om försäkringsbedrägerier?

Permalänk
Medlem

Tycker en del av din kritik är omotiverad.

Visst, bakluckan är av plast och knarrar lite men det är inte så att man öppnar den varje dag. Fördelen med plast är ju att min S4a är bra mycket lättare än iP4S trots att skärmen är större. Vet flera som gillar Apples designval gällande allt glas som finns överallt på telefonen men tycker själv inte om det pga vikt och att den är så ömtålig.

Och om du nu tycker det är jobbigt med en stor skärm är det bara att kolla på mindre alternativ. S4an är ju inte dålig för att den har stor skärm. Har själv rätt stora händer så för mig är den perfekt. Sonys Z2a däremot är antagligen för stor pga att telefonen är bredare.

Flera har rekommenderat Nokia Lumia och Nexus 5 som båda är riktigt fina telefoner.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Själv har jag nexus 5. Får helt klart topbetyg från mig. Snabb, estetiskt snygg, bra touch.

En sak som jag har gjort mig bekväm med är QI-laddning (Hade lumia 920 innan).
Är det bara ja som är såld på det? Inge mer glapp-kontakt!

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Det är en telefon, inte en rolex klocka.. Ringa, messa, läsa tidningen eller kolla film, behöver man verkligen att det känns som en portabel Chrysler då?

Näe. Men samma sak gäller väl för en vanlig soffa (och allt annat). Blir liksom inte samma sköna känsla i soffan om man lägger ett plastskydd över även om den ser mer välvårdad ut efter 3 år.

Skrivet av phoenixdisciple:

Det kanske är skitsamma om man inte bryr sig om andrahandsvärdet, men för mig är det även viktigt att telefonen ser välvårdad ut, säger en hel del om en person hur deras telefon ser ut imo.

Yes. Säger en del om personen. Tror bara vi läser in totalt olika saker här :).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

En sak som jag har gjort mig bekväm med är QI-laddning (Hade lumia 920 innan).
Är det bara ja som är såld på det? Inge mer glapp-kontakt!

Detta är någonting jag verkligen vill ha till min Nexus 5, men Google säljer bara sina trådlösa laddare i USA.
Finns det några bra laddare till ett vettigt pris som har magneter som håller fast telefonen som med Googles laddare?

Permalänk

Har själv gått genom dem flesta Android mobiler dem senaste 6 månander, till slutet blev det en Nexus 5 och är himla nöjd.
Fint design, snabb som fan, bra batteritid, stort developer community. Lite nackdelar är ljudet och betraktningsvinklar, men för 3k är den en riktig grymt mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pavilion90:

Får man det när man brutit förpackningen verkligen?
Men å andra sidan så fick jag telefonen till ett så grymt pris, att jag kan sälja den begagnad som ny och ändå tjäna på det!

Du kan utnyttja ångerrätten om du vill. Läs första frågan i den här länken. "Om konsumenten måste bryta förpackningen för att kunna besiktiga och prova varan så är detta tillåtet. Kostnaden ska säljaren stå för."

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Entusiast

Vill man ha bra flyt i gränssnittet och en riktigt välbyggd telefon så säger jag iPhone eller HTC.

Finns inget gränssnitt förutom stock då som flyter på lika fint som Sense 6, och ja, jag har använt en S5, Touchwiz är fortfarande inte på samma nivå. HTC uppdaterar även sina telefoner snabbt och länge nuförtiden. De ser dessutom väldigt premium ut och känns väldigt premium i handen. Jag kan försöka bända hur mycket jag vill på telefonen, inga som helst knak eller missljud, eller något flex för den delen. Skitenkel att använda med en hand tack vare att man kan låsa upp den med att bara svepa över skärmen, finns även flera olika svepningar man kan göra som alla gör olika saker. Förhoppningsvis kommer det ännu mer funktionalitet till detta i en framtida uppdatering, typ som att låsa telefonen utan att behöva klicka på knappen.

Du bör nog gå och känna på den IRL dock, då du antagligen har väldigt små händer eftersom du behövde använda båda till S4

Men för all del, jag kan vara en galen HTC fanboy som inte har en aning om vad jag snackar om. (Fast det har jag ) Men tror ni Phonebuff är köpta av HTC också då? https://www.youtube.com/watch?v=UdkEPIO9ki0&list=UUhYU73igK5w...
https://www.youtube.com/watch?v=LwvFKCnI_NY&list=UUhYU73igK5w...
Eller Marquees Brownlee?
http://www.youtube.com/watch?v=pwsPZi_JRrA

Annars har vi Anandtech, mer eller mindre den mest respekterade mobilrecensenten jag vet.
http://www.anandtech.com/show/7893/the-htc-one-m8-review

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Vill du ha byggkvalitet så är det Nokia som gäller.. eller HTC kanske om man vill ha Android.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Jag säger det samma. Fast tvärt om ;).
Har inte förstått varför man ska packa in en dyr och trevlig lur i plast som gör den mer otymplig och lägga på skyddsfilm som tar bort den trevliga effekten av fettavstötande skärm.
Som lyxkänslan av att en iphone är av glas och metall. Sätter man plastskal med plastfilm utanpå så blir det ju inte samma känsla när man bara får hålla i plast/gummi och varför går man då på lyxkänslan av deras materialval?

När telefonen är några år gammal gör det ju inget om den inte ser oanvänd ut heller. Fast det är klart, jag har inte förstört mina telefoner heller. Hade jag haft sönder nån lur ordentligt på grund av brist på skydd så hade jag kanske tänkt om. Eller om andrahandsvärdet vid försäljning hade varit viktigt för mig kanske...

Ja, jösses. Jag förstår inte folk som går å säger att aluminium och byggkvalitet är allt och sedan går å stoppar telefonen i något billigt plast-skal.
Sedan tycker jag telefonerna blir för jävla stora om man sätter ett skal på dem, så jag skiter helt i skal.
Skyddsfilm brukar jag ha på skärmarna mina dock, då jag är rädd för sand. Man vet ju aldrig när man får ett sandkorn i fickan som ligger och vräker kaos.
Det är precis tvärt om med surfplattor. Där skiter jag i skärmskydd då jag inte har den i fickan och använder istället ett skal, ett som man kan ställa den upp med, för funktionalitet och skydd. Och eftersom jag inte har den i fickan så har storleken mindre betydelse.

Skrivet av MSIOCGenie:

Vill man ha bra flyt i gränssnittet och en riktigt välbyggd telefon så säger jag iPhone eller HTC.

Detta har faktiskt mycket med touch-response att göra också, inte bara framerates. De flesta Android flaggskeppen kan dra runt Android 4.1 och uppåt i 60FPS, men många har över 100ms i touch-response.
De flesta iPhones har runt 75-100ms, de nyare med 75. Nexus 5 har 75ms den också. Men HTC One M8 slår tydligen rekord, den är ända nere i 50ms. Det är ganska imponerande.

Skrivet av MSIOCGenie:

Annars har vi Anandtech, mer eller mindre den mest respekterade mobilrecensenten jag vet.
http://www.anandtech.com/show/7893/the-htc-one-m8-review

Yup, Anandtech kan sina saker. Bästa mobila recensioner jag sett.

M8 är en riktigt bra mobil vars största fel är placeringen av power-knappen. (snälla HTC, ta inte efter Apple på den fronten, det är oergonomiskt så in i helvete att ha den på toppen )
Men då TS verkar tycka 6000 är i mesta-laget för en telefon ser det ut som att Nexus 5 är ett bättre alternativ.

Permalänk

Vill du ha en mobil som känns premium då är nya HTC one det bästa valet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pavilion90:

Var och kände på den, men blev inte riktigt imponerad.. Den hade inte riktigt den där snabbheten jag önskar

Prova Nexus 5. Ganska stor, men mindre än det flesta andra dasslock. Sjukt skön att hålla i och riktigt snabb. Det enda jag saknade var möjlighet för minneskort vilket var varför jag skickade tillbaka den.

Och det kan även du göra med din telefon inom 14 dagar om du inte är nöjd med den. Du kan ångra hela köpet om du vill och köpa ett helt annat abonnemang från en helt annan operatör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Sämmre, men det var ett uselt argument.
Jag gillar säkerhetsbälten i bilar också, men jag vill inte ha en Volvo

Haha! +1 på den.

OnT:
Finns det någon som testat ALLA telefoner härinne som kan uttala sig om vilken som är bra eller inte?

Jag har iaf jobbat i butik (Phone House) och vet vad kunderna generellt tycker om sina respektive telefoner, samt även vilka som kommer in mest på reparation osv. Att säga att "denna är bäst" utan att ha provat de andra funkar inte.

Jag står fast vid att Nexus 5 är bäst. Inget bloatware, Android original, funkar hur bra somhelst - utan lagg! Vissa har klagat på batteritiden, men det håller jag inte med om! 1.5 dygn normalt användande, räcker inte det?

Jag hade dock valt Nokia om de hade valt Android istället för Windows som OS.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pavilion90:

Blev lite småimponerad, men den verkar tyvärr inte finnas i Sverige?

www.expansys.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Han är inte den enda. Jag tycker likadant

OK, då har vi räknat er till två.

Permalänk

HTC är lite av en favorit här också, One är sjukt välbyggd och känns premium (lite som en unibody-macbook eller liknande). Dessutom är Sense det absolut bästa launcher jag vet - snygg, snabb, smidig och förbättrar standard-android på väldigt bra sätt. I användarupplevelse / flyt är den helt i klass med iPhone. M8:ans refocus-funktion är ju grymt nice också.

Det dåliga däremot - kameran är ju inte sådär fantastiskt bra. Överexponerar väldigt lätt och lite brusiga bilder mm. Duger absolut, men den är långt ifrån toppklass. Sedan stör jag mig väldigt mycket på att dom tagit bort hårdvaruknapparna som fanns på förra versionen och gjort mjukvaruknappar istället (som tar upp yta på skärmen), men dom har kvar den svarta kanten där knapparna låg förut, så telefonen blir onödigt stor. Väldigt irriterande, men det är såklart en högst personlig åsikt.

Om du kan leva med nackdelarna skulle jag absolut råda dig att kika på en Htc One M8. Det ryktas om att M8 Mini kommer inom kort (maj) också, den kan bli intressant då den har mycket bekvämare formfaktor, ungefär som en iPhone 4. Efter det kommer LG G3 i juni, som också kan bli högintressant - LG G2 var, enligt mig, förra årets bästa mobil med HTC One M7 på en nära andra plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pavilion90:

Har haft en iPhone 4s i över 2 år som jag varit rätt nöjd med, men jag fick nyss ett supererbjudande och förlängde mitt abonnemang då jag även fick en ny mobiltelefon på köpet; Samsung Galaxy S4+.

Jag tyckte att det skulle vara skönt med en ny mobiltelefon, då min gamla 4s börjar sega lite (Efter uppdateringen till ios7) och rent estetiskt börja se lite sliten ut. Jag gav därför Galaxyn en chans, men jag är väldigt besviken. Byggkvaliten känns ur-usel ! När man ska ta bort bakluckan känns det precis som att telefonen ska braka sönder.. Det fastnar extremt lätt fingeravtryck (Använde och provade den endast i max 20 min!!), visst är det skönt med stor skärm, men nu måste jag använda både händerna, med iPhonen kunde jag bara använda ena handen. Kameran känns rätt likvärdig med iphonens, hade förväntat mig en uppgradering..

Jag funderar därför på att sälja min nya Galaxy (Hur mycket kan man ta för den med kvitto/garanti? Helt ny, endast testat den).
Men vad ska jag köpa istället?
iPhone 5s känns lite väl dyr
Nexus 5 skulle kunna vara ett alternativ. Har den premiumkänslan jag är ute efter?
iPhone 5 har inte 4G, vilket skulle vara väldigt skönt att ha.
Några andra alternativ?

Åter en gång bevisar Plastsung var dom står.
Jag orkar inte gå in på alla detaljer varenda gång det handlar om telefoner men skaffa dig en Z1.
Där har du byggkvalité som heter duga.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

Min Motorola Moto X 16GB är iaf den absolut bästa lur jag någonsin ägt. Finns säkert andra som är mer hajpade men jag gillar att den är smidig, men ändå har 4,7"-skärm, Motorola X8-chip, 2GB Ram, Active Display, Android 4.4.2, custom boot screens, 10mpix kamera mm mm. Till priset av: 2800kr på Expansys.se

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon33072:

Min Motorola Moto X 16GB är iaf den absolut bästa lur jag någonsin ägt. Finns säkert andra som är mer hajpade men jag gillar att den är smidig, men ändå har 4,7"-skärm, Motorola X8-chip, 2GB Ram, Active Display, Android 4.4.2, custom boot screens, 10mpix kamera mm mm. Till priset av: 2800kr på Expansys.se

X8-chip? Jag tyckte det var väldigt underhållande när Motorola påpekade att det är åtta kärnor i telefonen, way to go med att vilseleda konsumenterna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Har man haft iphone så är det svårt att byta ner sig till android.

Byta ner sig till Android? Haha ditt IOS-troll. Enda iPhone är bra på är byggkvalitet och många simpla patent som aldrig borde accepterats.

Samsungen är riktigt bra, men gillar du inte känslan i plasten blir det jobbigt. Gå till en butik och känn vad du tycker om Nexus 5, LG G2 och HTC One. Det är riktigt bra mobiler också med mer premiumkänsla.

Permalänk

Tycker min S4 har varit en bra trogen telefon, Har ofta sand och annat i fickan samt använder telefonen när min händer är dränkta i olja, och den har åkt i marken ett par gånger, Så plasten har varit bra för min del, repor och skit på plast å annat är inget jag bryr mig om, telefonen ska användas inte vara prydnad. Så länge skärmen är hel och repfri så är det lugnt för mig.

Dock blir det ingen samsung för mig i år, dom har blivit för stora. Och fyller sina lurar med skit.

Sen så är alla telefoner skit, finns vissa modeller och märken som är mindre skit, Men stortsätt är alla skit.
"istället för slänga pengar på QHD skärmar på en telefon, kan dom lägga pengarna på fixa batteriet, Och bygga skiten i rent stål eller nått så ni med Premium fingrar blir nöjda med."

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

M8:ans refocus-funktion är ju grymt nice också.

Erm.. Den ser sjukt ful och fejkad ut.. De kunde lika gärna skippat den funktionen.

Citat:

Sedan stör jag mig väldigt mycket på att dom tagit bort hårdvaruknapparna som fanns på förra versionen och gjort mjukvaruknappar istället (som tar upp yta på skärmen), men dom har kvar den svarta kanten där knapparna låg förut, så telefonen blir onödigt stor. Väldigt irriterande, men det är såklart en högst personlig åsikt.

Tja, Android har traditionellt rullat runt på 16:10 skärmar, vilket var en bra kombination av höjd och bredd för en telefon. När de sedan kom med 16:9 så nådde de smärtgränsen för längden. Att ha knapparna på skärmen är alltså en fördel, ergonomiskt sett. De är ju inte heller i vägen för film och spel och annat som stödjer fullskärmsläge(aka immersive mode). Men den största fördelen med dem är väl det att man kan helt ändra deras utseende och funktion bara genom mjukvaran (genom t.ex. uppdateringar eller custom ROMs).
Jag ser skärmknappar som en positiv sak.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Erm.. Den ser sjukt ful och fejkad ut.. De kunde lika gärna skippat den funktionen.

Tycker själv det fungerar riktigt bra, grymt praktiskt att kunna ändra fokus på bilder i efterhand. Jag vet inte riktigt vad du menar med "ful och fake", den gör ju inget speciellt med bilden förutom att omfokusera, så bilden ser ut som när du tog den..

Skrivet av Sears:

Tja, Android har traditionellt rullat runt på 16:10 skärmar, vilket var en bra kombination av höjd och bredd för en telefon. När de sedan kom med 16:9 så nådde de smärtgränsen för längden. Att ha knapparna på skärmen är alltså en fördel, ergonomiskt sett. De är ju inte heller i vägen för film och spel och annat som stödjer fullskärmsläge(aka immersive mode). Men den största fördelen med dem är väl det att man kan helt ändra deras utseende och funktion bara genom mjukvaran (genom t.ex. uppdateringar eller custom ROMs).
Jag ser skärmknappar som en positiv sak.

Ja, mjukvaruknappar har jag inget emot, jag håller med dig här. Det jag menade var snarare att den stora, breda listen med HTC-loggan där knapparna satt förut är kvar utan att fylla någon som helst funktion, även om knapparna flyttat in till skärmen nu. Det gör att du har någon dryg centimeter svart kant som död yta under skärmen, samtidigt som telefonen är längre än de flesta andra telefoner - jag tycker bara att det är väldigt dålig "layout". Om de bara försöka lite mer är jag säker på att ingenjörerna hade kunnat ta bort den svarta kanten helt och göra en sjukt mycket snyggare telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Förstår inte varför du klagar på någon av punkterna tbh... Det är ju självfallet att när skärm+telefon blir större att det blir svårare att hantera telefonen med en hand, ren logik.

Sedan när det kommer till "plast känslan" hos Galaxy telefonerna, kör du inte med skal? Har aldrig förstår folk som inte använder skal och skärmskydd på sina lurar, känns ju bara dumt att köpa något för flera tusen om man inte tänker ta hand om det. Inte det att jag inte förstår dig, har själv en S4.a, men det första jag gjorde var att köpa skärmskydd och ett skal med dämpande material ifall man tappar telefonen.

Och brakar det när du tar loss bakstycket gör du fel... mitt bakstycke poppar av hur lätt som helst, bara plirrar på den lilla instickaren och sedan lossnar det av sig självt.

Jag kör utan skal, förstår inte dom som använder skal. Kanske dåligt exempel, men ungefär som att sätta ett fult siliconhölje på sin klocka, okey det finns finare skal än så, men ändå. Och dessa personer har ofta skalen på tills det är dags för en ny telefon. Förstår inte riktigt poängen med det, om man nu inte har ett jobb eller liknande där man vill skydda telefonen.

Nån designer har suttit lång tid och designat en snygg telefon förhoppningsvis, och sen slänger man på oftast ett fult plasthölje och förlorar känslan som designern vill förmedla.

Och ang värdet så får du inte ett skit för en S4 nu, speciellt inte om ett par år i vilket fall. Spelar inget som om det är lite slitage eller inte. Har själv en S4+, och jag skitet i värdet fullständigt nu, kommer ut nya generationer nu, om 1år är den värd som ett bojsänke.

Däremot så har jag köpt skydd för laddkontakten och en 3.5mm plugg. Och det finns bättre baksidor att köpa som har läderimitation som noten har typ.

Och om man har skal eller inte säger väll inte ett skit om hur en person är, eller har jag missat nåt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pavilion90:

Har haft en iPhone 4s i över 2 år som jag varit rätt nöjd med, men jag fick nyss ett supererbjudande och förlängde mitt abonnemang då jag även fick en ny mobiltelefon på köpet; Samsung Galaxy S4+.

Jag tyckte att det skulle vara skönt med en ny mobiltelefon, då min gamla 4s börjar sega lite (Efter uppdateringen till ios7) och rent estetiskt börja se lite sliten ut. Jag gav därför Galaxyn en chans, men jag är väldigt besviken. Byggkvaliten känns ur-usel ! När man ska ta bort bakluckan känns det precis som att telefonen ska braka sönder.. Det fastnar extremt lätt fingeravtryck (Använde och provade den endast i max 20 min!!), visst är det skönt med stor skärm, men nu måste jag använda både händerna, med iPhonen kunde jag bara använda ena handen. Kameran känns rätt likvärdig med iphonens, hade förväntat mig en uppgradering..

Jag funderar därför på att sälja min nya Galaxy (Hur mycket kan man ta för den med kvitto/garanti? Helt ny, endast testat den).
Men vad ska jag köpa istället?
iPhone 5s känns lite väl dyr
Nexus 5 skulle kunna vara ett alternativ. Har den premiumkänslan jag är ute efter?
iPhone 5 har inte 4G, vilket skulle vara väldigt skönt att ha.
Några andra alternativ?

Tja du kan få en begagnad Z Ultra i bra skick för 2000-3000kr
Rekommenderar den

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Samsung och deras S-telefoner är nog de som är minst premium. Åtminstone om du frågar mig.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Har man haft iphone så är det svårt att byta ner sig till android.
Tycker absolut du ska kika på en 5s. Den känns välbyggd och fungerar klockrent.
Samt som du säger så är den inte för stor. Man kan lätt ligga och surfa med en hand.

Byta ner sig? Snarare uppgradering, sen har men fler modeller och märken att välja när man väljer Android som OS.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon33072:

Det kan jag hålla med dig om att det var lite fult. Men om vi bortser från det så ger 2-kärniga Qualcomm-cpun och 4-kärniga Adreno 320-gpun verkligen denna lur ett bra flyt. Ingen bloat i denna heller, helt i nexusanda från Moto

Skrattar mest åt kollegorna som sitter med sina plastiga och fullbloatade Samsung och Lg:s (som dessutom kostar runt 5000kr). Men allt är relativt och smaken är som baken, delad:)

Har G2 själv och undrar vad du menar.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Galaxy S5 är inte speciellt bloatad, 12GB ledigt av 16GB på min när jag fick den, bättre än på de flesta telefoner .... däremot har den en massa extra hårdvara som saknas på andra telefoner ....

För övrigt skulle jag välja Samsung i stort sett enbart pga Amoled-skärmen som jag verkligen gillar, jämför med att köpa en bra monitor till din dator!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||