Permalänk
Avstängd

Corsair AX760 eller AX760i?

Det skiljer ungefär 100kr, vad skiljer dem åt och dör man om man tar ett -760 istället för ett -760i? Jag ska även köpa ett RM450 till min mediadator vars agg. gick sönder för en tid sedan, därför kan alla pengar som går att spara vara värdefulla!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

hugget som stucket vill du har corsair link så du kan följa ripple nivår och sådant i annars kan du köra vanliga

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Det är olika OEM, "i" byggt av Flextronics och med DSP styrning.. AX byggt av Seasonic (KM3). Som Pompa säger så är den i stort den enda märkbara skillnaden Corsair Link på "i". Kvalitets och prestandamässigt så är det väldigt liten skillnad mellan dom, aningen kanske fördel för "i"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RiHjD:

Det skiljer ungefär 100kr, vad skiljer dem åt och dör man om man tar ett -760 istället för ett -760i? Jag ska även köpa ett RM450 till min mediadator vars agg. gick sönder för en tid sedan, därför kan alla pengar som går att spara vara värdefulla!

Om du väljer EVGA Supernova G2 sparar du lite pengar och får ett ungefär lika bra nätagg. Skiljer över 300 spänn i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Om du väljer EVGA Supernova G2 sparar du lite pengar och får ett ungefär lika bra nätagg. Skiljer över 300 spänn i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

och 10 års garanti om man reggar sig på internet perfekt!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Stod själv och velade mellan 760 och 760i.
Valet föll på 760 pga dess hybrid-läge. Går att belasta till 70% innan fläkten kickar igång.
Mycket (av mig) uppskattat feature!

Permalänk
Medlem

För AX 760i snurrar inte fläkten innan ca 20% belastning, syskonet AX 760 utan i är fläkten stilla hela vägen upp till ca 70% last. Jag valde 860 utan i av denna anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Stod själv och velade mellan 760 och 760i.
Valet föll på 760 pga dess hybrid-läge. Går att belasta till 70% innan fläkten kickar igång.
Mycket (av mig) uppskattat feature!

Jag tror nog det är bättre med lite luftflöde på kondningar för maximal livslängd dock

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Jag tror nog det är bättre med lite luftflöde på kondningar för maximal livslängd dock

Med 5-årig garanti är det nog ganska lugnt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av borz:

Stod själv och velade mellan 760 och 760i.
Valet föll på 760 pga dess hybrid-läge. Går att belasta till 70% innan fläkten kickar igång.
Mycket (av mig) uppskattat feature!

Skrivet av Stealthbomb:

För AX 760i snurrar inte fläkten innan ca 20% belastning, syskonet AX 760 utan i är fläkten stilla hela vägen upp till ca 70% last. Jag valde 860 utan i av denna anledning.

Skrivet av pompa_kumla:

Jag tror nog det är bättre med lite luftflöde på kondningar för maximal livslängd dock

Fasiken, nu blev det ju ännu svårare! Både 20% och 70% låter bra på sätt och vis, tystare eller kallare. Det andra skillnaderna förstår jag inte riktigt faktiskt. Som siste citatet säger så tycker jag att lite fläkt borde vara bättre, drar datorn 70% vid intensivt spelande? Om inte så tar jag nog ett 760i för jag känner mig tryggare med lite fläkt.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Kanske man ska välja utifrån hur de ser ut?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Insåg precis nu att de faktiskt skiljer sig i utseende och i fläktstorlek!

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Det andra skillnaderna förstår jag inte riktigt faktiskt..

Kondingar gillar inte värme!
citat från annan tråd.

Skrivet av grizzly666:

Enligt www.eevblog.com (i nån av filmerna för 1-2år sedan) så säger han att enligt "branschstandard" så halveras kondingars livstid för varje 10° temp ökning, under 30° var inte lika stort steg på dock och -10° till -15° (har jag för mig det var kan ha varit lite kallare med) och under var även det inte nyttigt.
Med branschstandard menade han att det är så du bör räkna när du konstruerar nåt för att veta på ett ungefär hur länge kondingen kommer hålla.
Och således betyder det ungefär vad man kan räkna med i snitt när man har räknat in bra,medel,skräp kondingar plus en liten säkerhets tid med, dock inte så lång tid (för ska man bygga en pryl som ska användas i varm temp så bör man ju inte ta en konding som uppskattas hålla i 500dagar om prylen måste hålla i 498dagar).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av borz:

Med 5-årig garanti är det nog ganska lugnt

*7 år

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Kanske man ska välja utifrån hur de ser ut?

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Insåg precis nu att de faktiskt skiljer sig i utseende och i fläktstorlek!

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

AX760 är tystare. Det har både bättre fläkt och bättre fläktkurva. Jag hade inte betalat mer för ett nätagg som låter mer.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Det blev ett AX760i till spelburken och sedan ett RM450 till mediaburken, varför ett modulärt guld.agg till mediadatorn? För att jag är cool och vill slippa slappar, siktar ju på ett snyggt bygge... Men det föll alltså på ett -760i istället, de flesta här verkade rekommendera ett -760 men jag tänkte ändå att mer fläkt kanske låter mer men borde hålla ner tempen och det borde vara bättre.
Spelar ju med headset och mitt agg. jag har idag kan absolut inte knäckas på ljudnivån, det blåser på högt som fan! Det måste vara nått fel på det, men trots detta har inte de som hör mitt agg. klagat, min tjej och min ena katt, den andra katten är döv. Alltså borde AX760i inte låta värre och jag borde få en positiv upplevelse av mitt köp i fläktljudssynpunkt.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+