Permalänk
Medlem

gtx 770 eller r9 280x?

Tjena! Nu är det snart dags för grafikkortköp och jag kan inte riktigt bestämma mig, jag var inne på 280x pga. mer minne. Men gtx 770 har ju högre klockhastighet och drar snäppet mindre ström. Jag planerar att skaffa corsair h100i och överklocka en fx 8350 också med ett 650 watt nätagg. Klarar nätagget av ett så strömförbrukande kort isåfall? Sen så är Watch_Dogs ett spel jag ser fram emot och de släppte en trailer för någon vecka sedan då de snackade om hur dem pch nVidia jobbat ihop för att få fram dess gafik. Så spelet går antagligen bättre på nVidia kort. Men räcker 2gb minne? Jag hörde att Bf4 tar 2,2gb mine på ultra i 1080p och det är först och främst den upplösningen jag ska spela på.

Alla seriösa svar är välkomna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

XFX Pro Series XXX 650w, Asus M5A99fx Pro R2.0, AMD Fx 8350, Cooler Master Elite 430, Seagate Barracuda 7200RPM 1TB, MSI Radeon R9 280X Twin Frozr IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawid97a:

Tjena! Nu är det snart dags för grafikkortköp och jag kan inte riktigt bestämma mig, jag var inne på 280x pga. mer minne. Men gtx 770 har ju högre klockhastighet och drar snäppet mindre ström. Jag planerar att skaffa corsair h100i och överklocka en fx 8350 också med ett 650 watt nätagg. Klarar nätagget av ett så strömförbrukande kort isåfall? Sen så är Watch_Dogs ett spel jag ser fram emot och de släppte en trailer för någon vecka sedan då de snackade om hur dem pch nVidia jobbat ihop för att få fram dess gafik. Så spelet går antagligen bättre på nVidia kort. Men räcker 2gb minne? Jag hörde att Bf4 tar 2,2gb mine på ultra i 1080p och det är först och främst den upplösningen jag ska spela på.

2gb räcker en bra bit än så länge. Men jag skulle hällre köpa ett 780 kort nu när dom har gått ner i pris och då får du bättre klock än båda, och 3gb med en bra buss.

Men ja. 2, 2 drar bf4

Så spara en månad till och skaffa ett 780 ist

Sedan off topic. Skaffa en ssd till din dator som windows disk. Och ha kvar din 7200 rpm som playdisk

Det vinner du på.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawid97a:

Tror tillomed det klarar ett 290 utan x rekommenderade wattantalet som står när man köper är extremt högt jämfört med vad man behöver ha

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini