Köpråd Grafikkort - Endast från Webhallen.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Nej du förlorar inte på att ha mer minne. Har du för lite så säger det stopp och FPS:n droppar rejält. Som jag sa tidigare, så ligger jag på 2.8 GB som max, med allt på ULTRA. Kör på 780 Ti 3GB

Menar du inte att jag borde köpa radeon med 4 gb? eller klarar man sig med 3gb?

Skrivet av TheSquidCZ:

Bro! jag har ett 280x och har CX500MW Nätagg så du klarar dig utan några problem...

Okej men det känns ju inte så säkert? känns som att det kommer flaska? eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobit:

Menar du inte att jag borde köpa radeon med 4 gb? eller klarar man sig med 3gb?

Okej men det känns ju inte så säkert? känns som att det kommer flaska? eller?

Du klarar dig på 3GB

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/198926-palit_geforce_gtx_780_jetstream_6gb&view=1

Något att ha? Åsikter? 3 av dessa? 4?

Fick svar från Webhallen nyss att de möjligtvis får in andra versioner av 780 6GB, under året.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv

Med 4k kommer texturerna äta minne som Fido äter upp prinskorvarna på golvet.
Skulle definitivt satsa på 3 stycken 6 Gb kort för att vara på säkra sidan.
Skulle skippa även Amds 4 Gb kort av samma anledning. Det är säkert sant att skippa AA pga den höga upplösningen går det med, men när det finns 6 gb kort att köpa som inte kostar mer än 3 gb kort, varför inte. Om du då sänker AA blir det ännu mer minne att använda.
Det avgörande för dig är enbart om du vill vänta på ti eller köra på de 3st 780 som ju finns att köpa. I den höga upplösningen kommer korten att få bekänna vad dom går för. Då blir vattenkylning med bra o.c ett alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Med 4k kommer texturerna äta minne som Fido äter upp prinskorvarna på golvet.
Skulle definitivt satsa på 3 stycken 6 Gb kort för att vara på säkra sidan.
Skulle skippa även Amds 4 Gb kort av samma anledning. Det är säkert sant att skippa AA pga den höga upplösningen går det med, men när det finns 6 gb kort att köpa som inte kostar mer än 3 gb kort, varför inte. Om du då sänker AA blir det ännu mer minne att använda.
Det avgörande för dig är enbart om du vill vänta på ti eller köra på de 3st 780 som ju finns att köpa. I den höga upplösningen kommer korten att få bekänna vad dom går för. Då blir vattenkylning med bra o.c ett alternativ

Jo precis så jag känner.

Frågan är hur Palits PCB ser ut. Vilka vattenblock som passar..några tips?

Visa signatur